  • 1. Data: 2023-06-21 23:49:23
    Temat: Kilku tytułów muzyki szukam do testów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Dziś tak nietypowo:

    Potrzebuję kilkunastu tytułów utworów muzycznych do testów odsłuchu.
    Chodzi mi o dużą dynamikę i możliwie pełne spektrum.
    Dobrze, gdyby podkład rytmiczny był niski i wyczuwalny nawet dla laika, ale
    aby utwór był równo nagrany - czyli aby niskie nie wyskakiwały kilkanaście
    decybeli ponad resztę jak u domorosłych hip-hopowców.

    Szukam czegoś, jak np. Blaka - Solo, Jarre - Revolution albo niektóre miksy
    Kebu - tylko tam znów mocno brakuje dołu.

    Gatunki muzyki obojętne, poza jednym: nie podsyłajcie z disco polo.
    Jak lubie italo disco, to z disco polo trawię (i lubię) jedynie Sławka
    Świerzyńskiego.

    Więc (niestety) z definicji odpada większość starych utworów, gdyż były
    nagrywane z obciętym pasmem - np. The Beatles.
    Tu już prędzej by było coś z Kraftwerk, ale na razie nie znalazłem dobrych
    jakościowo kopii.

    Jakieś propozycje?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-06-22 01:29:56
    Temat: Re: Kilku tytułów muzyki szukam do testów
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakieś propozycje?

    A zobacz to (od 10:08).

    https://www.youtube.com/watch?v=PELlv9p_oqs&t=608

    --
    W poczekalni u psychiatry wariaci wyzywają się wzajemnie:
    - Świr, świr.

  • 3. Data: 2023-06-22 10:48:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Jun 2023 23:29:56 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > A zobacz to (od 10:08).
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=PELlv9p_oqs&t=608

    Adama mix znam i mam. Dzięki.

    Mnie chodzi o utwory muzyczne, bo to nie dla mnie test, tylko będę
    pokazywał (puszczał) innym.
    Ja mam kupione swego czasu płyty testowe i na nich też się opieram, ale
    nieprzygotowany słuchacz tego nie trawi i nie rozumie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-06-22 10:59:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 22 czerwca 2023 o 10:48:48 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > Ja mam kupione swego czasu płyty testowe i na nich też się opieram, ale
    > nieprzygotowany słuchacz tego nie trawi i nie rozumie.

    To myślisz, że taki usłyszy różnicę w odsłuchu?
    Jeśli już tej melodii raz nie słyszał i to tak, jak powinno być zagrane?

    Ogólnie to miałem pytać, czemu nie potestujesz sobie białym szumem albo sinusami,
    no ale teraz już wiem, że to ogólnie vain attempt.

    Gdyby nie było za długie, to bym zaproponował wykonanie tematu z "big, bad and ugly"
    w wykonaniu danish symphony orchestra - jest na yutubie.
    Jak w drugiej części wchodzi sopran, i to bez wzmocnienia, to może łepek urywać.
    Jakbyście to oglądali to przyjrzyjcie się też video - ciągle się zastanawiam, kto to
    tam tak zwisa z sufitu ;>

  • 5. Data: 2023-06-22 12:07:14
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 21.06.2023 o 23:49, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Dziś tak nietypowo:
    >
    > Potrzebuję kilkunastu tytułów utworów muzycznych do testów odsłuchu.

    Kluczowe jest nagranie. Ten sam utwór może być nagrywany wiele razy z
    różną jakością. Wrzuciłbym na przykład Masaki Suzuki Bach Cantatas, Arvo
    Part Berliner Messe Z ECM, Strawiński Symphony of Psalms Herreweghe z
    Pentatonu (na początku spieprzyli nagranie, ale później jest super),
    któraś z płyt nagranych p[rzez NFM Wrocław (wszystkie są nagrane
    rewelacyjnie) i dłuuga lista kolejnych :-)

    Paweł

  • 6. Data: 2023-06-22 12:33:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam dziś tak nietypowo:

    > Potrzebuję kilkunastu tytułów utworów muzycznych do testów odsłuchu.
    > Chodzi mi o dużą dynamikę i możliwie pełne spektrum.

    Gdy mowa o dużej dynamice, zawsze przychodzi mi na myśl Bolero Ravela.
    Ale to tam narasta liniowo przez długi czas, nie wiem, czy o to chodzi.
    Dodam jeszcze, że Leopold Stokowski, dyrygent taki, miał we zwyczaju
    na partyturze opisywać głośność w decybelach. Włoskie słowa takie jak
    "piano" czy "forte" uznawał za niezbyt precyzyjne.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2023-06-22 13:12:52
    Od: Jacek Konieczny <j...@j...net>

    On 22/06/2023 12:33, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan Adam dziś tak nietypowo:

    > Gdy mowa o dużej dynamice, zawsze przychodzi mi na myśl Bolero Ravela.

    Ja bardziej ,,Fortuna Imperatrix Mundi" z ,,Carmina Burana" Carla Orffa. I
    tam zmiany są bardzo gwałtowne. Tak, że na słabym sprzęcie / w słabych
    warunkach czasem ciężko tego słuchać (zależy od wykonania i nagrania
    oczywiście) - bo albo nie słychać w ogóle cichych partii, albo od
    głośnych bębenki pękają.

    Jacek

  • 8. Data: 2023-06-22 13:50:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jun 2023 12:33:39 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > na partyturze opisywać głośność w decybelach. Włoskie słowa takie jak
    > "piano" czy "forte" uznawał za niezbyt precyzyjne.

    Przy nagraniu mozna kompresję zastosować :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-06-22 13:59:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Konieczny napisał:

> [...]
    > warunkach czasem ciężko tego słuchać (zależy od wykonania i nagrania
    > oczywiście) - bo albo nie słychać w ogóle cichych partii, albo od

    Ja bym pozostał przy jednym: "w słabych warunkach". Nie ma dzisiaj
    sprzętu, który nie poradzi sobie z dynamiką, bo aż tak szumi.

    Tu powstaje kolejne pytanie: czy ktoś chce słuchać muzyki, czy sprzętu?
    Ja przeważnie wolę to pierwsze, nie mam wytłumionego "pokoju odsłuchowego"
    w bunkrze pod ziemią, zawsze jest jakieś tło akustyczne, dlatego oczekuję
    od realizatorów, że dynamikę spłaszczą. Złudzenia, że będzie "jak na
    koncercie" nie oczekuję, bo jak chcę tak, to se idę do filharmonii.
    Oczywiście nie mam nic przeciwko istnieniu "realistycznych" nagrań,
    ale to raczej ciekawostka, dodatek.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2023-06-22 16:34:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 22.06.2023 o 13:59, Pan Jarosław Sokołowski pisze:
    [...]
    > Ja bym pozostał przy jednym: "w słabych warunkach". Nie ma dzisiaj
    > sprzętu, który nie poradzi sobie z dynamiką, bo aż tak szumi.

    Zakładam, że Autor ma, powiedzmy, co najmniej średnie warunki :-)
    > Tu powstaje kolejne pytanie: czy ktoś chce słuchać muzyki, czy sprzętu?
    > Ja przeważnie wolę to pierwsze, nie mam wytłumionego "pokoju odsłuchowego"
    > w bunkrze pod ziemią

    Wbrew pozorom wiedza z akustyki na bardzo elementarnym poziomie w
    połączeniu z paroma prostymi sposobami pozwala na znaczne poprawienie
    warunków odsłuchu.
    Sprzedam jeden z tych sposobów. Podłączamy generator do wzmacniacza,
    ustawiamy znaczny poziom głośności (bez przesady, nie chodzi o to, aby
    ogłuchnąć) i powoli zwiększamy częstotliwośc od 20Hz do kiloherca (wyżej
    nie ma sensu, a jeszcze wyżej może spowodować farewell z głośnikami
    wysokotonowymi). Zdumiewające, ile różnych cudactw rezonuje produkując
    zjadliwe jazgotanie. W czasie odsłuchu nie ma szans na lokalizację, a tu
    bez trudu wyłapiesz witrażowe szybki w drzwiach, wypalony tea-light
    pozostawiony w świeczniku (cudowny zakłócacz) czy rozlatujący się statyw
    na nuty schowany za głośnikiem.
    No dobrze, drugi. W miejscu kolumny postaw nagą żarówkę, usiądź w
    miejscu odsłuchu i popatrz na odbicia światła. Tam gdzie są odblaski,
    trzeba wstawić coś pochłaniającego dźwięk. Makatkę na ścianie, dywanik
    na podłodze...
    Oczywiście wywalamy wszystkie cykające mechanizmy zegarowe itp.
    Koszta minimalne, pół dnia zabawy a efekt zdumiewająco dobry. Zdumiewająco.

    Paweł