eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › A tymczasem radzieccy naukowcy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 1. Data: 2020-05-21 23:58:54
    Temat: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
    angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
    robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
    jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
    spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.


  • 2. Data: 2020-05-22 12:32:38
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/05/2020 22:58, Zenek Kapelinder wrote:
    > Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
    angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
    robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
    jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
    spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
    >

    Daj jakis link Zeniu.


  • 3. Data: 2020-05-22 14:58:21
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-05-21 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
    > Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
    angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
    robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
    jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
    spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
    >

    Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
    W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków
    i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.

    W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i
    przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
    Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.

    Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
    Ale też chętnie poczytam ;-)



  • 4. Data: 2020-05-22 16:07:40
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:
    >
    > Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
    > W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków
    > i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.
    >
    > W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i
    > przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
    > Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.
    >
    > Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
    > Ale też chętnie poczytam ;-)


    Ależ bzdury wypisujesz.
    Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków
    hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?

    A ile kilogramów paliwa?

    No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.


    --
    MN


  • 5. Data: 2020-05-22 16:23:37
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko.
    Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo
    spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się
    śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum.


  • 6. Data: 2020-05-22 16:30:21
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się
    tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon.
    I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton
    pyłu z opon rocznie może być.


  • 7. Data: 2020-05-22 18:12:11
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: z <...@...pl>

    Nie jesteś przygotowany do dyskusji. Poczytaj archiwum.

    Auta powodują tylko jakieś 20% smogu.
    Z czego tylko 7% wydobywa się z rury.

    Miej proporcje i czytaj opracowania naukowe a nie ekooszołomów co nie
    lubią diesli

    STOP HYBRID GO JTD ;-)


  • 8. Data: 2020-05-22 18:37:07
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko.
    > Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by
    > sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z
    > ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na
    > poziomie minimum.

    A to czasem nie z jednej ulicy? Bo był taki eksperyment na Lea.
    Wojtek


  • 9. Data: 2020-05-22 18:46:19
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 16:07, Marcin N pisze:
    > W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:
    >>
    >> Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
    >> W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi
    >> klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.
    >>
    >> W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce
    >> i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
    >> Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.
    >>
    >> Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
    >> Ale też chętnie poczytam ;-)
    >
    >
    > Ależ bzdury wypisujesz.
    > Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków
    > hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?
    >
    > A ile kilogramów paliwa?
    >
    > No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.

    Abstrahując zupełnie od sensu teorii mam takie pytanie:
    czy skoro chce się ustalić ilość zanieczyszczeń dostarczanych
    do środowiska to w przypadku klocków czy opon jest
    to oczywiste, że tyle ile się zużyło, to przeszło do środowiska.
    Ale dlaczego w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
    Powinno się ustalić masę spalin raczej.


  • 10. Data: 2020-05-22 18:55:18
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 May 2020 11:32:38 +0100, K

    > Daj jakis link Zeniu.

    Chcesz linka do śmieciowego onetu? Oni już chyba kiedyś cytowali ten
    szwedzki instytut co zrobił opracowanie o kosztach ponoszonych przez
    środowisko na rzecz produkcji baterii a śmieciowe portaliki wyciągnęły z
    tego wniosek że EVy są bardziej szkodliwe, choć raport nic takiego nie
    mówił nawet pośrednio.

    Poza tym wniosek z tego że trzeba pokazować wszystkie ronda i zakręty z
    możliwością jazdy tylko na wprost, bez zmiany pasów ruchu -- wtedy to
    dopiero się drze opony.

    Nie wspomę o tym że jak się jeździ elektrykiem to jeździ się jednak
    wolniej, bo jazda jest przyjemniejsza, mniej męcząca, mniej frustrująca.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: