  • 1. Data: 2020-05-19 10:42:22
    Temat: jak ktos czeka na nowego Golfa
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    to poczeka dluzej

    https://de.motor1.com/news/423785/vw-golf-audi-a3-se
    at-leon-auslieferung-gestoppt/

    gamonie spaprali obowiazkowy e-call i 30k golfow + seat/audi wraca do warsztatu ...
    co to jeszcze oznacza ? ano ze gamonie nie sa w stanie wgrywac update zdalnie (jak
    tesla) i jesli cos spapraja (a mozemy byc tego niestety pewni) to za kazdym razem
    bedzie potrzebna wizyta w warsztacie

    https://de.motor1.com/news/394641/tesla-model-3-over
    theair-updates-jaguar-bmw/

    BMW, Jaguar uzywa OTA, Daimler planuje a VW no widzicie sami :-)

  • 2. Data: 2020-05-19 12:32:26
    Temat: Re: jak ktos czeka na nowego ze stajni VW
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Przemek Jedrzejczak w
    ups.com>:

    > gamonie spaprali obowiazkowy e-call i 30k golfow + seat/audi wraca do warsztatu

    gamoń to jesteś ty... O skodzinach zapomniałeś

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2020-05-19 13:14:49
    Temat: Re: jak ktos czeka na nowego Golfa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >to poczeka dluzej
    >https://de.motor1.com/news/423785/vw-golf-audi-a3-s
    eat-leon-auslieferung-gestoppt/

    >gamonie spaprali obowiazkowy e-call

    Czyli to dzwonienie przez samochod po wypadku ?

    >i 30k golfow + seat/audi wraca do warsztatu ... co to jeszcze oznacza
    >?
    >ano ze gamonie nie sa w stanie wgrywac update zdalnie (jak tesla)

    To akurat moze byc postrzegane jako zaleta :-)

    >i jesli cos spapraja (a mozemy byc tego niestety pewni) to za kazdym
    >razem bedzie potrzebna wizyta w warsztacie

    Od czasu do czasu i tak trzeba warszat odwiedzic.
    Producent by chcial czesto.

    J.

  • 4. Data: 2020-05-19 13:46:08
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Czyli to dzwonienie przez samochod po wypadku ?

    tak ale opcjonalnie extra uslugi jesli zabulisz oczywiscie

    --To akurat moze byc postrzegane jako zaleta :-)

    jasne, to pomysl ze musialbys z kompem czy tabletem zasuwac do serwisu z kazda
    aktualizacja, szalony pomysl prawda ? kto na to wpadl ? ano VW

    --Od czasu do czasu i tak trzeba warszat odwiedzic. Producent by chcial czesto.

    tesla wydala 120 aktualizacji w ciagu 2 lat :-) dziadki borowe w VW zatrzymali sie w
    epoce kamienia lupanego oni po prostu nie rokuja ...

  • 5. Data: 2020-05-19 14:41:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2020 o 13:46, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    >
    > tesla wydala 120 aktualizacji w ciagu 2 lat :-) dziadki borowe w VW zatrzymali sie
    w epoce kamienia lupanego oni po prostu nie rokuja ...

    Większość firm nie ma aktualizacji OTA, to żadnego elementu w swoim
    samochodzie.
    Częściej są możliwości aktualizacji w ten sposób samej wbudowanej
    nawigacji, ale to też nie jest standardem.

  • 6. Data: 2020-05-19 14:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >tesla wydala 120 aktualizacji w ciagu 2 lat :-) dziadki borowe w VW
    >zatrzymali sie w epoce kamienia lupanego oni po prostu nie rokuja ...

    tego tylko wniosek, ze Tesla wypuscila kompletnie niesprawdzone auto
    :-)

    A VW sprawdzone, i jezdzi i nie trzeba odwiedzac serwisu w celu
    aktualizacji :-)

    Poza tym wyobraz sobie - robisz jazde probna, auto ci sie podoba,
    kupujesz, a za miesiac dynamika spada, czy zasieg elektryka, i sie
    dowiadujesz
    "musielismy ograniczyc ostra jazde i zasieg, bo sie panu bateria moze
    zapalic".

    Czy jak wolisz "a tak, moc znacznie spadla, bo sie musielismy
    dostosowac do norm emisji spalin".
    Tych co obowiazywaly na rok przed zakupem :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-05-19 14:57:06
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- tego tylko wniosek, ze Tesla wypuscila kompletnie niesprawdzone auto :-)

    to sie continuous improvement, w dzisiejszych czasach standard

    --A VW sprawdzone, i jezdzi i nie trzeba odwiedzac serwisu w celu
    aktualizacji :-)

    jasne tylko kiszka bo wlasnie trzeba, czesc aut juz poszla do ludzi zanim sie
    zorientowali

[...]

    nie wiem czemu podejrzewasz VW o najgorsze :-) Tesla robi dokladnie odwrotnie

    https://www.theverge.com/2017/9/10/16283330/tesla-hu
    rricane-irma-update-florida-extend-range-model-s-x-6
    0-60d

  • 8. Data: 2020-05-19 14:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    >
    > tesla wydala 120 aktualizacji w ciagu 2 lat :-) dziadki borowe w VW
    > zatrzymali sie w epoce kamienia lupanego oni po prostu nie rokuja

    Ja tam bym wolał zeby auto nie wymagało 120 aktualizacji przez 2 lata...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 9. Data: 2020-05-19 15:18:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2020 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Ja tam bym wolał zeby auto nie wymagało 120 aktualizacji przez 2 lata...

    Nie zawsze aktualizacja oznacza rozwiązywanie wykrytych problemów.
    W Tesli to często nowe funkcjonalności, o których nikt jeszcze nawet nie
    myślał gdy auto wyjeżdżało z fabryki.

    Wolisz mieć jakąś nową, dodatkową funkcję w aucie, czy niekoniecznie?

  • 10. Data: 2020-05-19 15:31:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >-- tego tylko wniosek, ze Tesla wypuscila kompletnie niesprawdzone
    >auto :-)
    >to sie continuous improvement, w dzisiejszych czasach standard

    Ale co chcesz w aucie tak continous improve ?

    >--A VW sprawdzone, i jezdzi i nie trzeba odwiedzac serwisu w celu
    >aktualizacji :-)

    >jasne tylko kiszka bo wlasnie trzeba, czesc aut juz poszla do ludzi
    >zanim sie zorientowali

    Bo to nieistotna dla jazdy funkcja :-)

> [...]

    >odwrotnie
    >https://www.theverge.com/2017/9/10/16283330/tesla-h
    urricane-irma-update-florida-extend-range-model-s-x-

    A po huraganie druga aktualizacja ? :-)

    J.