  • 1. Data: 2019-04-30 19:39:19
    Temat: ATMAN papa?
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    No, sobie grupy chciałem pobrać, a tu (Włatcy móch mode) faking skucha, 400
    NNTP server unavailable, try later!
    Telnet po IP4 Jednoznacznie zeznaje,że 400 itd.. Telnetem po IP6 raz sie
    połączyłem i serwer się zgłosił,ale potem też dawało "400 NNTP server
    unavailable...".
    Ktoś cos wie? Awaria, czy pożegnanie? Znalazłem na killfile.pl liste
    niektórych serwerów news, ale żaden nie pozwala wysyłać, kilka pozwala tylko
    odbierać.
    Wziąłem się podłączyłem, jak widać, aż w Chinach, ale bym tak daleko nie
    chciał, albowiem na tym serwerze (news://freenes.netfront.net) stwierdzilem
    kilka razy,że potrafią być niekiedy znaczne, dziury w ciągłości
    wiadomości...
    Jest może cos w .pl działającego zarowno do czytania, jak i wysyłki? Może
    być z logowaniem, byle bezpłatnie... Mogę u siebie ewentualnie jakiegoś
    Hamstera, lub cos lepszego, kilka grup moge popędzić,mam gdzieś gotowy
    konfig, tylko dane podmienić. Myślę, że na dysku 128 SSD zmieści się
    wystarczająco dużo? Mam czynny komp, który byłby tylko do tego, Twinhead
    Efio !5000,jakoś tak,512 RAM, XPPro.
    A może ATMAN wróci i nie trzeba będzie kombinować?

  • 2. Data: 2019-04-30 20:47:22
    Temat: Re: ATMAN papa?
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 30.04.2019 19:39, HF5BS wrote:
    > Jest może cos w .pl działającego zarowno do czytania, jak i wysyłki?

    A może być Oranżada?

    --
    Olek

  • 3. Data: 2019-04-30 20:51:15
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > RAM, XPPro.
    > A może ATMAN wróci i nie trzeba będzie kombinować?

    news.neostrada.pl może być?
    Wojtek

  • 4. Data: 2019-04-30 21:34:25
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Olek" <o...@p...onet.pl> wrote in message

    > A może być Oranżada?

    Neostrada? Zaraz obadam...

  • 5. Data: 2019-04-30 22:40:38
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 30.04.2019 19:39, HF5BS wrote:
    > A może ATMAN wróci i nie trzeba będzie kombinować?
    Wrócił. Działa.

    Napisano via news.ATMAN.pl

  • 6. Data: 2019-05-01 21:20:57
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "mrvtktjv" <m...@m...ct8.pl> wrote in message
    > Wrócił. Działa.
    >
    > Napisano via news.ATMAN.pl

    Jak się oporządzę z danymi, to sprawdzę, czy opłaca sie wrocić, czy zostać
    już na neostradzie.

  • 7. Data: 2019-05-02 15:38:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > No, sobie grupy chciałem pobrać, a tu (Włatcy móch mode) faking skucha, 400
    > NNTP server unavailable, try later!

    Jakieś zmiany może robili. 400 jest tymczasowe.

    Spróbuj też na drugim IP.

    $ host news.atman.pl
    news.atman.pl has address 217.17.47.18
    news.atman.pl has address 217.17.47.19
    news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::3
    news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::4

    $ telnet 217.17.47.18 nntp
    Trying 217.17.47.18...
    Connected to 217.17.47.18.
    Escape character is '^]'.
    502 You have no permission to talk. Goodbye!
    Connection closed by foreign host.

    $ telnet 217.17.47.19 nntp
    Trying 217.17.47.19...
    Connected to 217.17.47.19.
    Escape character is '^]'.
    200 node2.news.atman.pl InterNetNews NNRP server INN 2.5.2 ready (posting ok)

    http://news.chmurka.net/lista.php

    http://news.chmurka.net/register.php

    > Mogę u siebie ewentualnie jakiegoś
    > Hamstera, lub cos lepszego, kilka grup moge popędzić,mam gdzieś gotowy
    > konfig, tylko dane podmienić. Myślę, że na dysku 128 SSD zmieści się
    > wystarczająco dużo?

    Hamster nie obsługuje MODE STREAM, czyli komunikacji międzyserwerowej.

  • 8. Data: 2019-05-05 12:18:14
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

> [...]
    > news.atman.pl has address 217.17.47.19
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::3
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::4

    Na wszystkich czterech próbowałem. BTW. wiadomo może, od kiedy Total
    Commander umie się łączyć po IPv6? zresztą, sprawdziłem, Outlook Express
    (inny na razie nie wchodzi w rachubę) umie tylko IP4 (choć po wpisaniu
    adresu w IPv6 udaje, że się łączy), więć gdyby ATman został pod IP6 tylko,
    to już z niego nie skorzystam.

> [...]
    > Escape character is '^]'.
    > 200 node2.news.atman.pl InterNetNews NNRP server INN 2.5.2 ready (posting

    Jak coś zestawię, to się odezwę, być może, jak odpalę jakiś bufor/cache, to
    ustawię wymianę z kilkoma serwerami.

    > Hamster nie obsługuje MODE STREAM, czyli komunikacji międzyserwerowej.

    Jak obrabiałem obieg wiadomości Packet-Radio, to miałem trzy rodzaje
    forwardów do dyspzycji (program F6FBB, bardzo ważliwy na sprawność sprzętu),
    a. textowy, najprstszy, po jednej wiadomosci b. jak między stacjami FBB, po
    max. 5 wiadomosci, c.trzeci, nie pamietam nazwy formatu, wprowadzony bodajze
    od wersji 7.00, też między FBB, skompresowany, do 25 wiadomości w porcji,
    łatwo było ręcznie zasymulowac start, zapodając SX25, konsola odpowiadała
    SY, zgłaszając tym gotowość do wymiany. Od siódemki też łatwo było jako
    medium wykorzystac interet, połączenie było telnetem. Kol. FutszaK tak się
    właśnie z moim serwerem połączył i wyszedł na sieć w Warszawie. Któryy fwd
    został uzyty, serwery ustalały po nagłówkach zgloszeniowych, zawierały
    zaczniki, jakie możliwości może dany serwer zaoferować i tak jechały.
    Zresztą, na Commodore 64 jest działający program serwera
    Packet-Radio...Digiprom 64, Digicom 64 jest tylko klientem, Digiprom jest
    serwentem i OIMW, nie został przeportowany na Atari 800XL, jak Digicom.

  • 9. Data: 2019-05-07 18:25:19
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-04-30 19:39, HF5BS pisze:
    > No, sobie grupy chciałem pobrać, a tu (Włatcy móch mode) faking skucha,
    > 400 NNTP server unavailable, try later!

    Miałem dokładnie to samo w ostatnich dniach i troszkę się zmartwiłem, bo
    newsy raz działały, a raz nie a sporo grup mam zasubskrybowanych i
    wiadomości z paru lat pobrane i powątkowane w czytniku. Sprawdziłem
    numer sieci klas IP (AS) mojego operatora na liście -
    <https://www.atman.pl/Lista-uczestnikow-clinks-pol-7
    4.html>, bo
    myślałem, ze wyleciał z peeringu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2019-05-08 18:21:14
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 30.04.2019 19:39, HF5BS wrote:
    > Ktoś cos wie? Awaria, czy pożegnanie?

    On 08.05.2019 13:43, Administrator ATMAN wrote:> Szanowni Państwo,

    > informujemy, że w związku z bardzo niską popularnością usługi USENET
    > zdecydowaliśmy o wyłączeniu serwerów news.atman.pl. Serwery zostaną
    > wyłączone z dniem 30.06.2019. Dziękujemy za korzystanie z naszych
    serwerów.

    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.internet.
    komunikaty/5D5qKCpkcZM

    --