  • 1. Data: 2009-01-02 10:54:53
    Temat: Adapter M42 do Canona
    Od: z/svc <z/svc@>

    Hej,

    Przeglądam allegro i widzę, że są dostępne różne adaptery M42 do
    Canona. Jakieś mosiężne, pod CHIPa...? O co z tym chodzi? Czym to się
    różni w praktyce?

    Np. takie adaptery:

    http://allegro.pl/item514054955_adapter_canon_eos_m4
    2_z_mosiadzu_japonski.html
    http://allegro.pl/item515142426_adapter_bagnetowy_ca
    non_eos_m42_od_producenta.html
    http://allegro.pl/item518522202_adapter_canon_eos_m4
    2_pod_chip.html

    Ma to jakieś znaczenie, który się wybierze?

    Będzie to to podłączone do Canona 450D.

    Dzięki za pomoc.

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2009-01-02 11:58:26
    Temat: Re: Adapter M42 do Canona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, z/svc wrote:

    > Hej,
    >
    > Przeglądam allegro i widzę, że są dostępne różne adaptery M42 do
    > Canona. Jakieś mosiężne, pod CHIPa...? O co z tym chodzi?

    Z chipem - nakarm gugla hasłem "dandelion".
    Producenci lubią utrudniać życie posiadaczom aparatów z dolnych
    półek - nie widzi elektroniki obiektywu to coś nie działa.
    Na przykład *potwierdzanie* ostrości.
    Tak wot na złość użyszkodnikowi :)

    Tu masz przykład gotowca:
    http://allegro.pl/item519340663_adapter_af_canon_eos
    _m42_silver.html
    ...a tu sam chip:
    http://allegro.pl/item519341168_chip_dandelion_do_ad
    apterow_canon_ef_eos.html
    Nie moje aukcje i nie żebym polecał - wyłącznie informuję.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-02 12:07:20
    Od: Grzegorz 'Ygreg' Plebański <y...@y...com>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 11:54:53 +0100, z/svc napisał(a):
    > Przeglądam allegro i widzę, że są dostępne różne adaptery M42 do
    > Canona. Jakieś mosiężne, pod CHIPa...? O co z tym chodzi? Czym to się
    > różni w praktyce?

    Jest kilka różnic. Przede wszystkim z tanimi adapterami nie działa
    potwierdzenie ostrości, czyli ustawiasz ostrość wyłącznie na oko. Jak
    kupisz droższą wersję, np to:
    http://allegro.pl/item518328006_adapter_canon_eos_na
    _m42_potwierdzenie_af_bonus.html
    to przy wciśniętym do połowy spuście będą się zapalały punkty pomiarowe od
    AF jak ustawisz na nie ostrość.

    W adapterze który mam jest jedna denerwująca wada - obiektyw nie jest
    dokładnie w tej odległości od matrycy co powinien, przez co ustawienie na
    nieskończoność jest kawałek przed końcem skali. Nie wiem czy da sie kupić
    taki żeby to było dokładnie tak jak powinno. Gorzej jak się trafi
    przesunięcie w przeciwną stronę, tak że nie będzie się dało ustawić
    ostrości na nieskończoność, bo zabraknie ruchu pierścienia (nie wiem czy to
    się faktycznie zdarza, ale kiedyś takimi straszyli).

    Trzecia sprawa to sposób barwienia adaptera, podobno tkoś kiedyś robił
    malowane na czarno adaptery z których ścierała się farba i można było sobie
    nabrudzić w aparacie. Ale to też ciężko stwierdzić czy faktycznie tak bywa,
    czy tylko sprzedawcy straszą żeby nie kupić od kogoś innego tańszego
    adaptera ;)

    Jeśli masz możliwość to najlepiej będzie kupić na giełdzie fotograficznej,
    albo w jakimś sklepie gdzie będziesz mógł ten adapter wypróbować.

    Grzegorz 'Ygreg' Plebański
    y...@y...com
    sanity is for the weak

  • 4. Data: 2009-01-02 14:15:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "z/svc" napisał
> [...]
    > http://allegro.pl/item518522202_adapter_canon_eos_m4
    2_pod_chip.html

    > Ma to jakieś znaczenie, który się wybierze?

    Nie będzie więc bierz najtańszy, zwłaszcza, że ciecio7 robi bardzo dobre
    akcesoria.

    adam

  • 5. Data: 2009-01-02 16:41:50
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Kup wyłącznie z chipem (dandelionem). Na matówce nie ma klina , więc
    ustawienie ostrości bez wspomagania potwierdzeniem elektroniki aparatu
    jest bardzo trudne. Wprawdzie są tacy co ustawiają ostrość w trybie LV i
    ponoć wtedy jest łatwiej , ale np ja , mając Canona 20D mogę patrzeć
    jedynie przez pryzmat i bez dandeliona trafienie (zwłaszcza przy macro)
    byłoby prawie niemożliwe. Jeśli będziesz kupować to najlepiej zabrać ze
    sobą jakiś obiektyw w celu sprawdzenia jak będzie się on ustawiał względem
    body. Czasami źle nacięty gwint powoduje , że obiektyw "leży" nieco na
    boku i doputy dopuki fotografujemy z ręki nie ma to znaczenia , problem
    zaczyna się gdy trafisz na obiektyw na którym będzie mocowanie statywu i
    pionowe ustawienie obiektywu spowoduje skośne ustawienie body.....

    kugel

  • 6. Data: 2009-01-02 16:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, adam wrote:

    > Nie będzie więc bierz najtańszy, zwłaszcza, że ciecio7 robi bardzo dobre
    > akcesoria.

    Skoro to produkuje p. Jankowski, to trudno żeby były złe ;)
    (robi od lat, stąd: http://foto-akcesoria.com.pl/, można sobie
    różności na zamówienie zażyczyć)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-02 16:52:17
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    kugel pisze:

    > boku i doputy dopuki

    Nie dało się ująć tego inaczej, skoro nie znasz prawidłowej pisowni?

  • 8. Data: 2009-01-02 18:02:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    O, to nawet nie wiedziałem.

    adam

  • 9. Data: 2009-01-02 21:05:59
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > Nie dało się ująć tego inaczej, skoro nie znasz prawidłowej pisowni?

    "Oświeć" mnie proszę ,jak powinno być prawidłowo!!! Proszę.

    kugel

  • 10. Data: 2009-01-02 21:07:12
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Użytkownik "kugel" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > "Oświeć" mnie proszę ,jak powinno być prawidłowo!!! Proszę.

    dopóty dopóki