  • 1. Data: 2009-01-02 08:40:06
    Temat: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

    > Ale pełna klatka to nie tylko mega-płytka GO.

    Nikt tu tego nie twierdzi.

    > To także więcej Mpix (sony, nikon, canon) lub mniejsze szumy (nikon).

    To co pod tym względem daje 350D + obiektyw f/2.8 mi wystarcza.
    A więcej nie chce mi się nosić.

    > Do tego przede wszystkim wreszcie świetny wizjer optyczny. I właśnie tego
    ostatniego mi
    > najbardziej trzeba

    I to będzie argument za FF, ale dla mnie dopiero jeśli nie będzie
    powiązane z dużo większą masą i rozmiarami systemów. Już nie wymagam aby
    korpus AF miał wizjer jak manualny Pentax, ale rozmiary już mógłby.

    Ale może wcześniej niż się tego doczekam pojawi się już w cropach
    jeszcze większy EVF o porównywalnej jakości i nieporównanie większej
    funkcjonalności?

    Kiedyś człowiek brał Lejkę, Pentaxa czy Olympusa z jednym obiektywem i
    miał i GO i wizjer i małe i lekkie. W cyfrze jeszcze tego nie ma.

    --
    Mirek

  • 2. Data: 2009-01-02 13:05:25
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > To co pod tym względem daje 350D + obiektyw f/2.8 mi wystarcza.
    > A więcej nie chce mi się nosić.

    Pełna klatka nie musi być ogromna i ciężka. Przykłady analogów dobrze to
    pokazują. Niestety póki co ze względu na cenę tylko takie są.
    Najmniejszy i najlżejszy z cyfrowych to chyba właśnie canon 5D.

    > I to będzie argument za FF, ale dla mnie dopiero jeśli nie będzie
    > powiązane z dużo większą masą i rozmiarami systemów. Już nie wymagam aby
    > korpus AF miał wizjer jak manualny Pentax, ale rozmiary już mógłby.

    Nie musi. Sporo jest małych analogów pełnoklatkowych z fajnymi
    wizjerami. To co jest teraz związane jest z cenami. Jak już aparat ma
    kosztować tyle ile kosztuje to pozwolą sobie na niego przede wszystkim
    profesjonaliści, a Ci nie w tej cenie małego automatu.

    > Ale może wcześniej niż się tego doczekam pojawi się już w cropach
    > jeszcze większy EVF o porównywalnej jakości i nieporównanie większej
    > funkcjonalności?

    EVF ciągle są wieki świetlne za większością wizjerów, a tym bardziej za
    wszystkimi pełnoklatkowymi.

    > Kiedyś człowiek brał Lejkę, Pentaxa czy Olympusa z jednym obiektywem i
    > miał i GO i wizjer i małe i lekkie. W cyfrze jeszcze tego nie ma.

    Leika to inna para kaloszy, bo lustrzanką nie jest.
    Co do dwóch pozostałych to spokojnie mogą być cyfrowe, tylko niech
    najpiew cenowo muszą wychodzić odpowiednio.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-02 13:40:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

    > Pełna klatka nie musi być ogromna i ciężka. Przykłady analogów dobrze to
    > pokazują. Niestety póki co ze względu na cenę tylko takie są.
    > Najmniejszy i najlżejszy z cyfrowych to chyba właśnie canon 5D.

    Będą mniejsze to pogadamy, na razie przez chwilę się jeszcze na to nie
    zanosi.

    > EVF ciągle są wieki świetlne za większością wizjerów, a tym bardziej za
    > wszystkimi pełnoklatkowymi.

    Co nie znaczy, że to już kres możliwości technologii.
    Patrzyłeś w wizjer Panasonika G1?
    Warto.

    > Leika to inna para kaloszy, bo lustrzanką nie jest.

    Lustrzaność nie ma znaczenia. Istotne jest, że potencjalnie małej
    pełnoklatkowej cyfry nie ma (dużej zresztą też nie ma).

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-01-02 16:36:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Będą mniejsze to pogadamy, na razie przez chwilę się jeszcze na to nie
    > zanosi.

    Jak panasonik i olek zaczną zjadać rynek kompaktów sonemu, canonowi,
    samsungowi i nikonowi to coś będą musieli zrobić swojego. Tak łatwo z
    całą pewnością się nie poddadzą.
    Póki co nic ich w tyłek nie gryzie, więc żyją sobie spokojnie.

    > Co nie znaczy, że to już kres możliwości technologii.
    > Patrzyłeś w wizjer Panasonika G1?
    > Warto.

    Jak jest jasno to jest całkiem nieźle, ale tylko jak jest jasno. Jak
    tylko robi się ciemniej wyskakują szumy, snużenie i masa innych
    dodatkowych efektów jeszcze. Ciągle też takie wizjery żrą prądu sporo, i
    mają jakieś opóźnienie. Pierwsza jaskółka jest, ale jeszcze sporo do
    zrobienia jest z całą pewnością!

    > Lustrzaność nie ma znaczenia. Istotne jest, że potencjalnie małej
    > pełnoklatkowej cyfry nie ma (dużej zresztą też nie ma).

    Ale w kontekście wizjera to zupełnie inna sprawa. Do kilku aparatów
    możesz sobie doczepić w miejsce lampy bardzo duży wizjer, tyle że
    paralaksa i nijakość w stosunku do tego co na matrycę wyląduje. W
    lustrzance najfajniejsze jest właśnie to, że widzisz mniej więcej to co
    trafi na matryce.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 5. Data: 2009-01-02 17:26:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

> [...]
    > całą pewnością się nie poddadzą.
    > Póki co nic ich w tyłek nie gryzie, więc żyją sobie spokojnie.

    Argument chyba bez związku.
    Prędzej powstanie mała lustrzanka FF producentów, którzy dysponują taką
    matrycą niż mały kompakt FF panasonika czy olka. Gdzie tu ewentualne
    zgrożenie dla dużych na razie luster FF?

> [...]
    > paralaksa i nijakość w stosunku do tego co na matrycę wyląduje. W
    > lustrzance najfajniejsze jest właśnie to, że widzisz mniej więcej to co

    Masz rację, to inna bajka, chociaż niektórzy preferują wizjer Leiki, bo
    duży, pokrycie potencjalnie ponad 100% kadru, ułatwiający ocenę
    odległości od obiektu i ostrzenie ręczne. Pisząc Leika, Pentax czy
    Olympus miałem na myśli małe FF, niezależnie od typu wizjera.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-01-02 17:40:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, dominik wrote:

    > EVF ciągle są wieki świetlne za większością wizjerów,

    O, obserwuję zmianę tonu na grupie ;)
    Już tylko "większością".

    Niezaprzeczalnie mam przyjemność wyłącznie natykać się na tę
    mniejszość (w aparatach z dolnej półki), ale siakoś nie wiem
    dlaczego te zachwyty.

    - "szybkość", czyli brak opóźnienia
    - widoczność przy śladowym świetle (i użyciu statywu)
    ...niech będą, choć tego 1. za bardzo nie rozumiem, może poza tele
    (przecież na EVF patrzymy JEDNYM okiem, jest jeszcze drugie
    jak ktoś potrzebuje).

    Ale co w jakiegoś P, C, F czy coś podobnego patrzę to:

    - ostrość. Bez potwierdzenia - chyba dokładniej dało się w Zorkij
    (dalmierz) nastawić wg skali i odmierzeniu metrów "na oko",
    bez użycia dalmierza :[
    - kadr. Tragedia. Nijak nie mogę się oswoić, że w wizjerze jest
    już przykadrowane ;)
    - podgląd skutków ustawień, a raczej ich brak. Przy EVF dość trudno
    o *gruby* błąd w BW czy ekspozycji. O histogramie przed nosem
    nie wspomnę przez grzeczność.

    > a tym bardziej za wszystkimi pełnoklatkowymi.

    A to się nie wtykam.
    Poza ostatnim punktem oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-02 20:44:42
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Argument chyba bez związku.
    > Prędzej powstanie mała lustrzanka FF producentów, którzy dysponują taką
    > matrycą niż mały kompakt FF panasonika czy olka. Gdzie tu ewentualne
    > zgrożenie dla dużych na razie luster FF?

    Dlaczego luster? Rynek kompaktów jest znacznie większy.

> [...]
    > odległości od obiektu i ostrzenie ręczne. Pisząc Leika, Pentax czy
    > Olympus miałem na myśli małe FF, niezależnie od typu wizjera.

    Ale lustrzanka czy dalmierz to zupełnie inna sprawa.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 8. Data: 2009-01-05 08:32:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

    > Dlaczego luster? Rynek kompaktów jest znacznie większy.

    Dlatego, że jak na razie to rynek luster FF jest nieporównanie większy
    od rynku kompaktów FF.

    Oczywiście nie wykluczam, że mały kompakt FF pojawi się wcześniej niż
    mała lustrzanka FF, ale na razie wydaje mi się mało prawdopodobne i dość
    odległe.

    Cytuję (niejaki dominik):
    "Pełna klatka nie musi być ogromna i ciężka. [...] Niestety póki co ze

  • 9. Data: 2009-01-05 15:02:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Dlatego, że jak na razie to rynek luster FF jest nieporównanie większy
    > od rynku kompaktów FF.

    A rynek luster jest nieporównywalnie mniejsze od rynku wszystkich
    kompaktów.

    > Oczywiście nie wykluczam, że mały kompakt FF pojawi się wcześniej niż
    > mała lustrzanka FF, ale na razie wydaje mi się mało prawdopodobne i dość
    > odległe.

    Może już nie tak :)

    > Cytuję (niejaki dominik):
    > "Pełna klatka nie musi być ogromna i ciężka. [...] Niestety póki co ze
    > względu na cenę tylko takie są. Najmniejszy i najlżejszy z cyfrowych to
    > chyba właśnie canon 5D."

    Ale w tym nie ma sprzeczności :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 10. Data: 2009-01-05 15:18:01
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > A rynek luster jest nieporównywalnie mniejsze od rynku wszystkich
    > kompaktów.

    Jak najbardziej porównywalny: 14x mniejszy.

    m.
    --
    - Oczywiście będzie to klub ze wsi patiomkinowskiej.
    - My się nie wstydzimy najlepszych wzorów.