  • 1. Data: 2012-11-25 22:59:29
    Temat: Akcje Sony i Panasonika osiągnęły status śmieciowych.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Po kolejnych miliardowych stratach akcje Sony i Panasonika osiągnęły
    status śmieciowych (czyli mówiąc innymi słowy: jeśli chcesz zarobić, to
    lepiej zagraj w ruletkę. :)

    Rynek jest coraz bardziej nasycony, także od strony czysto
    fotograficznej (bilion zdjęć rocznie), a ja zacząłem tak się właśnie
    zastanawiać, jak mogłaby przebiegać i jakie przynieść konsekwencje dla
    klientów ich ewentualna rezygnacja z dalszego prowadzenia swoich działów
    foto (np. w postaci odsprzedaży Chińczykom). Teoretycznie mógłby to być
    przypadek Pentaksa, ale czy czasem działy foto S. i P. nie są czasem
    za duże i nie mają obecnie zbyt silnej marki, żeby teoretyczny chiński
    właściciel mógł prowadzić "bussines as usual"? Utrata marki mogłaby
    prowadzić do konieczności wyjścia także z segmentu premium, czyli
    dalsza ewolucja drogą... powiedzmy sprzętu grającego.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2012-11-27 11:06:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > Utrata marki mogłaby prowadzić do konieczności wyjścia także z
    > segmentu premium, czyli dalsza ewolucja drogą... powiedzmy sprzętu

    Oczywiście elektronicznego sprzętu grającego.

    Nb.: Jeżeli ktoś uważa, że takie wielkie korporacje nie popełniają
    głupich ruchów pod wpływem kłopotów rynkowych, to lepiej niech sprawdzi,
    jakie śmieszne podrygi wykonywały w ostatnich miesiącach: HP, Nokia,
    Kodak... Dodałbym Facebooka, ale to nie koncern. :))

    Swoją drogą, gdyby ktoś teraz wycofał się z fotografii (podobnie jak
    kiedyś KonicaMinolta), to klienci mieliby jednorazowe żniwa cenowe w
    zamian za brak upgrade'ów i dalszą koncentrację rynku.

    "Dawno temu Ben Graham nauczył mnie, że 'Cena jest tym ile
    zapłacisz, a wartość to to co dostaniesz.' Nieważne czy mówimy o
    akcjach, czy o skarpetkach. Lubię kupować przecenione markowe produkty."
    "Najlepszą rzeczą, która może się nam przydarzyć to wielka spółka
    w tymczasowych tarapatach... Chcemy kupować je, gdy leżą na stole
    operacyjnym."

    "15 genialnych myśli Warrena Buffetta"

    [mr.]