  • 21. Data: 2010-12-18 17:25:37
    Temat: Re: Aku - pytanie
    Od: Wieca <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:

    > Witam posiadacza DL 1000
    > generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .

    Jak spróbujesz to się dowiesz.

    > Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?

    Nie.

    > rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
    > odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz

    ;-)

    > wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
    > słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.

    Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w
    porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem
    szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie
    nie jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a
    DL to V-twin, ale jednak.

    Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony
    motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym
    oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze
    przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych
    prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza
    asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę
    stabilną i bezpieczną.

    I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w
    dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki,
    wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe,
    niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze
    komfort/bezpieczeństwo kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo
    bardziej podatny na obciążenia.

    Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza
    asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale
    ja mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
    Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.

    No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez
    co brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...

    > Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
    > i tylko koncówka sezonu od września
    > , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
    > generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
    > i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)

    Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo
    cięższy i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie
    też nie ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów
    ale często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt
    i problemu nie ma (no chyba ze wąsko).

    Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
    nie będziesz wiedział :-)

  • 22. Data: 2010-12-19 01:39:35
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > problemu nie ma (no chyba ze wąsko).
    >

    > Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to

    thx za odp.

    teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .

    Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
    byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .

    Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
    km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
    (Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi

  • 23. Data: 2010-12-19 11:25:30
    Od: Wieca <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-19 02:39, NESSO pisze:

    > thx za odp.
    >
    > teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .
    >
    > Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
    > byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .

    Ja mam kufry boczne 21 litrów :
    http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21
    -litrow-p-615.html i
    duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)

    > Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
    > km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
    > (Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi

    Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny
    przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do
    180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie
    ma. Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z
    kuframi czy bez.

  • 24. Data: 2010-12-19 12:51:49
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z kuframi

    tymbardziej musze spróbować

    Pozdr