-
21. Data: 2010-12-18 17:25:37
Temat: Re: Aku - pytanie
Od: Wieca <w...@p...onet.pl>
W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:
>>>>> generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
>>>>> wiec:
>>>>> główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
>>>>> odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie
>>>>> odo1 - na bierzaco od zalania do zalania
>>>>
>>>> Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
>>>> Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
>>>> licznik
>>>> co kilka(naście) miesięcy?
>>>> Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
>>>> dowodowa
>>>> jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.
>>>
>>> Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz
>>>
>>> moze inni podadza swoje pomysły ,
>>> moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
>>> mądrzej
>>> z tych ODO kozystać
>>>
>>>
>> Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.
>> ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
>> przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.
>>
>> --
>> Pozdr
>> Wieca
>>
>> DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
>
> Witam posiadacza DL 1000
> generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .
Jak spróbujesz to się dowiesz.
> Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?
Nie.
> rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
> odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz
;-)
> wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
> słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.
>
Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w
porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem
szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie
nie jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a
DL to V-twin, ale jednak.
Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony
motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym
oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze
przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych
prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza
asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę
stabilną i bezpieczną.
I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w
dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki,
wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe,
niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze
komfort/bezpieczeństwo kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo
bardziej podatny na obciążenia.
Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza
asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale
ja mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.
No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez
co brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...
> Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
> i tylko koncówka sezonu od września
> , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
> generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
> i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)
>
Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo
cięższy i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie
też nie ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów
ale często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt
i problemu nie ma (no chyba ze wąsko).
Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
nie będziesz wiedział :-)
--
Pozdr
Wieca
DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
-
22. Data: 2010-12-19 01:39:35
Temat: Re: Aku - pytanie
Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>
>>>>>> generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
>>>>>> wiec:
>>>>>> główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
>>>>>> odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie
>>>>>> odo1 - na bierzaco od zalania do zalania
>>>>>
>>>>> Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
>>>>> Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
>>>>> licznik
>>>>> co kilka(naście) miesięcy?
>>>>> Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
>>>>> dowodowa
>>>>> jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.
>>>>
>>>> Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz
>>>>
>>>> moze inni podadza swoje pomysły ,
>>>> moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
>>>> mądrzej
>>>> z tych ODO kozystać
>>>>
>>>>
>>> Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -
>>> np.
>>> ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
>>> przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.
>>>
>>> --
>>> Pozdr
>>> Wieca
>>>
>>> DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
>>
>> Witam posiadacza DL 1000
>> generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL
>> 1000 .
>
> Jak spróbujesz to się dowiesz.
>
>> Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?
>
> Nie.
>
>> rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
>> odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz
>
> ;-)
>
>> wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie
>> na
>> słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.
>>
>
> Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w
> porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem
> szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie nie
> jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a DL to
> V-twin, ale jednak.
>
> Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony
> motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym
> oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze
> przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych
> prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza
> asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę
> stabilną i bezpieczną.
>
> I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w
> dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki,
> wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe,
> niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze komfort/bezpieczeństwo
> kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo bardziej podatny na
> obciążenia.
>
> Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza
> asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale ja
> mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
> Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.
>
> No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez co
> brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...
>
>
>> Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie
>> 2k/km
>> i tylko koncówka sezonu od września
>> , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
>> generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam
>> 180cm
>> i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)
>>
>
> Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo cięższy
> i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie też nie
> ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów ale
> często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt i
> problemu nie ma (no chyba ze wąsko).
>
>
> Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
> nie będziesz wiedział :-)
>
> --
> Pozdr
> Wieca
>
> DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
thx za odp.
teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .
Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .
Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
(Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi
-
23. Data: 2010-12-19 11:25:30
Temat: Re: Aku - pytanie
Od: Wieca <w...@p...onet.pl>
W dniu 2010-12-19 02:39, NESSO pisze:
>>>>>>> generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
>>>>>>> wiec:
>>
>>
>> Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
>> nie będziesz wiedział :-)
>>
>
> thx za odp.
>
> teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .
>
> Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
> byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .
Ja mam kufry boczne 21 litrów :
http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21
-litrow-p-615.html i
duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)
>
> Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
> km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
> (Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi
Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny
przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do
180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie
ma. Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z
kuframi czy bez.
--
Pozdr
Wieca
DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
-
24. Data: 2010-12-19 12:51:49
Temat: Re: Aku - pytanie
Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>
>>>>>>>> generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
>>>>>>>> wiec:
>
>>>
>>>
>>> Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
>>> nie będziesz wiedział :-)
>>>
>>
>> thx za odp.
>>
>> teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .
>>
>> Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba
>> musi
>> byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .
>
> Ja mam kufry boczne 21 litrów :
> http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21
-litrow-p-615.html i
> duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)
>
>>
>> Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te
>> 20
>> km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym
>> dociązeniu
>> (Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi
>
> Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny
> przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do
> 180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie ma.
> Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z kuframi
> czy bez.
>
>
> --
> Pozdr
> Wieca
>
> DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
tymbardziej musze spróbować
Pozdr