  • 1. Data: 2010-12-13 07:35:51
    Temat: Aku - pytanie
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km + 2 miedzy
    przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w celu
    zimowania i podładowania to przebiegi uci['
    ekną ?

    jest na to jakiś sposob ? czy tylko przed odlaczenim klemy podlączenie
    równolegle innego źródłą zasilania zegarów
    jeżeli tak to jakie ? czy bateria 9V wystarczy aby komp nie wyzerował sie ?
    ( nie bede odpalał motora oczywisce natym )

    V-storm DL650 / 2009

  • 2. Data: 2010-12-13 07:58:02
    Temat: Re: Aku - pytanie
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    NESSO napisał(a):
> [...]
    > przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w celu
    > zimowania i podładowania to przebiegi uci['

    E no co Ty :)
    Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 3. Data: 2010-12-13 08:05:20
    Od: juhass <j...@p...fm>

    > E no co Ty :)
    > Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :)

    Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak,
    skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg
    całkowity jedynie pozostanie.
    Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały
    akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te
    przebiegi warte aż takiego zachodu...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 4. Data: 2010-12-13 09:06:13
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    W dniu 13.12.2010 09:05, juhass pisze:

    > Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak,
    > skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg
    > całkowity jedynie pozostanie.

    Nie, nie skasują się. Zegarek owszem, ale przebiegi powinny zostać,
    przynajmniej w mojej buzie zostają, ale pewnie to jest zależne od
    licznika i jego elektroniki.

    > Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały
    > akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te
    > przebiegi warte aż takiego zachodu...

    Łatwiej spisać na kartkę/zrobić fotę i później sobie dodać ;)

    Zdrówka!
    --
    Piotr Tarnowski /DrFugazi/
    http://www.drfugazi.eu.org

  • 5. Data: 2010-12-13 09:18:09
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-12-13 10:06, DrFugazi pisze:

    > Nie, nie skasują się. Zegarek owszem, ale przebiegi powinny zostać,
    > przynajmniej w mojej buzie zostają, ale pewnie to jest zależne od
    > licznika i jego elektroniki.

    A widzisz, w undach, przynajmniej w vfr po wyjęciu aku kasuje się
    wszystko oprócz total-a. Całe życie się człowiek uczy. ;)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 6. Data: 2010-12-13 15:12:19
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały
    > akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te

    generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
    wiec:
    główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
    odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie
    odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

    i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś mały
    zelowy równolegle na kakiś krokodylkach pod klemy zamim odepne własciwe aku
    , tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki
    wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?
    np coś takiego http://eltronix.pl/products/430

    jak myślicie da rade podtrzymać ten kawalek elektroniki na okres zimy ?

  • 7. Data: 2010-12-13 15:50:56
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości
    news:ie5d4k$jdv$1@news.onet.pl...>> Koledze chyba chodzi o to czy mu
    przebiegi \> i
    > wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?
    > np coś takiego http://eltronix.pl/products/430
    >

    > jak myślicie da rade podtrzymać ten kawalek elektroniki na okres zimy ?

    to jest maleńka bateryjka jak do pilotów od alarmu - IMO nie ma szans.
    w okolicach 30-40zł powinieneś dostać akumulatorek żelowy 7Ah a to już ma
    czym trzymać, może nawet 1,2Ah by podtrzymał ale chyba nie jest dużo tańszy
    (nie wiem bo rzadko go stosuję)

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 8. Data: 2010-12-13 16:46:22
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Czesc!

> [...]

    aku
    > , tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki

    Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto.
    Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch
    baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i
    +9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
    kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
    rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
    odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze wtedy
    gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z napieciami
    na dwoch roznych bateriach.

    Aha, przyklad ladowarki aku nie jest dobry zeby pokazac, ze bez rezystorka
    tez sie da -- ladowarki maja zazwyczaj jakies ograniczenie pradu (np.
    elektroniczne). Zestawienie ze soba dwoch aku takiego ograniczenia nie ma.

    Moze lepiej poswiecic czas i zweryfikowac, czy aby komp. sterujacy budzikami
    (instrument cluster) nie ma zlacza zewnetrznego, ktore pozwala na wpisanie z
    zewnatrz ustawien ODO 1 i ODO 2? Na 95% wykluczam, ze to ECU odpowiada za
    pamietanie o przebiegach. W SV (w DL tez tak musi byc biorac pod uwage
    podobienstwa oby motongow) komunikacja ECU<->zegary odbywa sie cyfrowo. W
    zegarach musi wiec byc mikrokontroler dekodujacy dane i sterujacy
    odpowiednio lampkami/silnikiem krokowym obrotomierze itd. Skoro ECU ma
    wyjscie na swiat (np. mozna tamtedy wyciagnac oprogramowanie mikrokontrolera
    zaszytego w ECU) to i scalak w zegarach ma pewnie takie zlacze. Wiem
    wieksza/ambitna robota niz podpinanie bateryjki -- ale jaki pozytek dla
    ogolu no i satysfacja z hackowania japonskiej roboty bezcenna

    Pozdrawiam

    Pawel

    SVSZ (bez 32-bitowej elektroniki ani rusz) i SC33'98 (prosty do bolu)

  • 9. Data: 2010-12-14 08:30:53
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > pamietanie o przebiegach. W SV (w DL tez tak musi byc biorac pod uwage
    > podobienstwa oby motongow) komunikacja ECU<->zegary odbywa sie cyfrowo.

    w tym miejscu przewe bo boje sie ze mnie obrazasz tymi zwrotami (ECU) o
    ktorych pojecia mi brak :)
    dzis smigam do garazu z zelowym aku z kasy fiskalnej i zakladam ze wszystko
    bedzie ok
    kasa fiskalna ni ejest tak wazna jak moto :) i obejdzie sie bez aku te kilka
    m-cy

    a przekonam sie o tym czy aku dalo rade w okolicach marca

    Pozdr

  • 10. Data: 2010-12-14 09:53:44
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

> [...]

    kilka
    > m-cy
    >
    > a przekonam sie o tym czy aku dalo rade w okolicach marca

    Jesli mozna Cie obrazic zwrotem ECU, to jak ty sobie chlopaku radzisz
    przysluchujac sie typowym rozmowkom tzw. mlodziezy w tramwaju na przyklad:))

    Ad rem. Jak wstawisz aku (a nie bateryjke 9V) to w porzo -- najwyzej na
    poczatku poplynie duzy prad ladowania z aku moto do aku kasy fiskalnej.
    Potem sie ciut podladuje, prad spadnie, odepniesz aku oryginalny i juz.