  • 1. Data: 2012-07-25 16:49:11
    Temat: Aparat pod wodę sterowany ekranem dotykowym zamiast pokręteł?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Tak sobie czytam o nowym Canonie EOS-M (lustrzanka bez lustra...):
    http://www.bhphotovideo.com/indepth/canon/announceme
    nts/canons-first-mirrorless-camera-eos-m?BI=8911&kw=
    CanonMirrorlessArticle
    ... i zastanawiając się czy byłby fajnym zastępcą mojego PowerShot G9
    którego używam głównie do nurkowania dochodzę do wniosku, że chyba
    nie zrobią mu obudowy podwodnej skoro większość ustawień aparatu
    odbywa się przez ekran dotykowy... Zdaje się, że coraz trudniej będzie
    znaleźć dobry aparat do nurkowania pod wodą skoro nowe maszynki
    będą sterowane przez touchscreen i tylko taką drogą.

  • 2. Data: 2012-07-25 20:59:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
> [...]
    > znaleźć dobry aparat do nurkowania pod wodą skoro nowe maszynki
    > będą sterowane przez touchscreen i tylko taką drogą.

    W aparatach chyba jeszcze nie zgłupieli i używają opornościowych więc
    jak najbardziej da się zbudować obudowę podwodną. Przy odrobinie
    wyobraźni powinna być ona tańsza i prostsza bez przeniesienia
    mechanicznego.

    m.

  • 3. Data: 2012-07-25 21:23:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-07-25 16:49, Pszemol pisze:
> [...]
    > znaleźć dobry aparat do nurkowania pod wodą skoro nowe maszynki
    > będą sterowane przez touchscreen i tylko taką drogą.

    Nie wiem do jakiej głębokości nurkujesz, ale jeżeli nie jest to więcej
    niż 10-12 metrów, to może zainteresuj się Olkiem Tough TG-1 iHS. W
    porównaniu do G9 ten Olek posiada szeroki kąt (25 mm), w miarę jasne
    szkło na szerokim (f2.0), no i obędziesz się bez żadnej obudowy. No
    chyba, że chcesz czegoś z dużą matrycą, to wtedy faktycznie trzeba
    szukać czegoś innego.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2012-07-26 00:35:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mt" <f...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > szerokim (f2.0), no i obędziesz się bez żadnej obudowy. No chyba, że
    > chcesz czegoś z dużą matrycą, to wtedy faktycznie trzeba szukać czegoś

    Po pierwsze - głębokość do nurkowania. 12 metrów nie wystarczy.
    Co najmniej 20, a lepiej 30 metrów plus jakiś margines bezpieczeństwa.
    Oryginalna obudowa do mojego G9 ma nominalną głębokość max 40 m.

    Po drugie - oprócz jasnego obiektywu istotne jest szybkie ostrzenie
    i dobre kręcenie filmów, najlepiej HD. A tego mój G9 nie ma, niestety.
    Ostrzy bardzo powoli przy słabym świetle, ma duże szumy matrycy
    no i nie kręci HD a ledwie VGA przy 30 klatkach na sekundę.

  • 5. Data: 2012-07-26 00:36:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jak najbardziej da się zbudować obudowę podwodną. Przy odrobinie
    > wyobraźni powinna być ona tańsza i prostsza bez przeniesienia

    Jakoś wyobrażałem sobie że te ekrany to zerżnięte są z telefonów,
    a więc pojemnościowe są... Ale jak mówisz że rezystywne, to OK.

  • 6. Data: 2012-07-26 12:09:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > Ostrzy bardzo powoli przy słabym świetle, ma duże szumy matrycy
    > no i nie kręci HD a ledwie VGA przy 30 klatkach na sekundę.

    może jest jakas obudowa podwodna do ipada :)

  • 7. Data: 2012-07-26 13:16:05
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > W aparatach chyba jeszcze nie zgłupieli i używają opornościowych

    Canon już zgłupiał, konkretnie w modelu 650D :)

    --
    Paweł Brzozowski

    http://brzoza.net
    http://fotowarsztaty.com

  • 8. Data: 2012-07-26 13:17:03
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=7vOpj90UR6c
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 9. Data: 2012-07-26 14:00:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Gancarz wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=7vOpj90UR6c

    no i problemy kolegi rozwiązane... ;-)

  • 10. Data: 2012-07-26 14:22:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > no i problemy kolegi rozwiązane... ;-)

    Mareczku, naprawdę uważasz to za jakiś śmieszny dowcip?
    Ile Ty masz latek, chłopczyku?