  • 21. Data: 2012-08-02 18:06:15
    Temat: Re: Aparat pod wodę sterowany ekranem dotykowym zamiast pokręteł?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie oceniaj sam swojej celności bo ja widzę, że nie byłeś wcale celny.
    >
    > Trafiłeś kulą w płot bo to moje "znane fanboystwo" jest bujdą - marki
    > Apple mam zaledwie iPhone 4, dosłownie jeden produkt Apple!
    > Sam widzisz że to posądzanie mnie o fanboya Apple jest bardzo na
    > wyrost.

    gdybyś nie był funboyem apple to byś sie tak nie nabzdyczył na mój żart,
    tylko sam sie z niego pośmiał:)

  • 22. Data: 2012-08-03 13:11:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > gdybyś nie był funboyem apple to byś sie tak nie nabzdyczył na mój żart,
    > tylko sam sie z niego pośmiał:)

    Ciekawa logika... pogratulować.
    Jednakowo skuteczna jak ta, która doprowadziła Cię do wniosku
    że jestem fanboyem Appla który ma desktopa Della i laptopa Toshiby
    i jeden z moich telefonów to iPhone Apple. Żałosne.

  • 23. Data: 2012-08-13 11:03:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-25 21:23, mt pisze:
    > Nie wiem do jakiej głębokości nurkujesz, ale jeżeli nie jest to więcej
    > niż 10-12 metrów, to może zainteresuj się Olkiem Tough TG-1 iHS. W
    > porównaniu do G9 ten Olek posiada szeroki kąt (25 mm), w miarę jasne
    > szkło na szerokim (f2.0), no i obędziesz się bez żadnej obudowy.

    Polecasz bo używałeś/masz? Właśnie jestem na etapie zakupu tego aparatu,
    jako "drugi na wycieczki" - bo nie wszędzie wygodnie i praktycznie jest
    ciągnąć lustro i karton obiektywów, czasem wygodniej jest mieć coś
    małego w kieszeni, i nie martwić się że zamoknie czy zapiaszczy na plaży.

    Tylko że brakuje mi do takich "zdjęć z wycieczki" filtru polaryzacyjnego
    (słońce, woda, czyste niebo - jak tu robić fotki bez polaryzacji?! ja
    nawet bez okularów polaryzacyjnych się głupio wtedy czuję ;> )

    Oraz martwi mnie brak trybów manualnych (to ma nawet Benq LM100 też
    wodoodporny a za 30% ceny Olympusa) - czy na prawdę da się zaufać
    predefiniowanym? Co z tego, że jest np tryb "portrety na nocnym tle"
    oraz "zwierzaki: kot" - a co będzie jak zechce zrobić w nocy zdjęcie
    kota? :>

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2012-08-13 16:51:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-13 11:03, BartekK pisze:

> [...]
    > ciągnąć lustro i karton obiektywów, czasem wygodniej jest mieć coś
    > małego w kieszeni, i nie martwić się że zamoknie czy zapiaszczy na plaży.

    Nie posiadam, natomiast używałem. Oczywiście ciężko go porównywać z
    dobrymi kompaktami typu Olympus XZ-1 Czy Fuji X-10, ale na tle
    konstrukcji wodoodpornych mocno wyróżnia się na +, przede wszystkim
    jakością zdjęć.

    > Tylko że brakuje mi do takich "zdjęć z wycieczki" filtru polaryzacyjnego
    > (słońce, woda, czyste niebo - jak tu robić fotki bez polaryzacji?! ja
    > nawet bez okularów polaryzacyjnych się głupio wtedy czuję ;> )

    Filtry o średnicy 40,5 mm można zamontować poprzez adapter CLA-T01.

> [...]
    > predefiniowanym? Co z tego, że jest np tryb "portrety na nocnym tle"
    > oraz "zwierzaki: kot" - a co będzie jak zechce zrobić w nocy zdjęcie

    To już sam byś musiał sprawdzić czy odpowiada temu, co oczekujesz, mi w
    zupełności wystarczał tryb P i ewentualnie kompensacja ekspozycji. Do
    tego są jeszcze 2 customy, ale już nie pamiętam co dokładnie w nich było
    ustawialne, gdyż jakoś nie miałem potrzeby korzystać.

    --
    marcin

  • 25. Data: 2012-08-13 17:58:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 16:51, mt pisze:

    > Filtry o średnicy 40,5 mm można zamontować poprzez adapter CLA-T01.
    Taaa, adapter z 130-150zł a teraz jeszcze kup/znajdź (w przyzwoitej
    cenie) filtry na gwint 40.5mm ;) To raczej warto pomyśleć (w cenie
    adaptera CLA, do niego tulejki 40.5>52mm, i filtrów) o wykonaniu
    własnego adaptera wprost do np 52mm gwintu.
    Ale jak mówisz że jest ok, przynajmniej w porównaniu do "typowych
    kompakcików" (aktualnie zamęczam canona a580 czy 590) to się chyba skuszę.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2012-08-13 18:01:30
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-13 17:58, BartekK pisze:

> [...]
    > Ale jak mówisz że jest ok, przynajmniej w porównaniu do "typowych
    > kompakcików" (aktualnie zamęczam canona a580 czy 590) to się chyba skuszę.

    Jeśli to a590 i w dobrym stanie, a chciałbyś sprzedać, to jestem
    zainteresowany.

  • 27. Data: 2012-08-13 18:48:00
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > adaptera CLA, do niego tulejki 40.5>52mm, i filtrów) o wykonaniu
    > własnego adaptera wprost do np 52mm gwintu.

    Adapter jakieś 90 zł. Co do wytoczenia własnego adaptera, to jakby miał
    być używany pod wodą (np. z szerokokątnym konwerterem), to ja bym jednak
    wolał używać dedykowanego. Co do filtrów, to fakt, wybór mniejszy, ale
    da się kupić.

    > Ale jak mówisz że jest ok, przynajmniej w porównaniu do "typowych
    > kompakcików" (aktualnie zamęczam canona a580 czy 590) to się chyba skuszę.

    IMO jest bardzo ok jak na aparat, na który nie trzeba specjalnie uważać,
    można go wrzucić do kajaka, może sobie leżeć w piasku, trawie, a jak się
    zabrudzi to się go po prostu myje pod wodą i już. Jak pisałem, w tej
    cenie można dostać lepsze kompakty, ale nie prawie wszystko odporne :)
    Obejrzyj też sobie sample w sieci, czy Ci taka jakość odpowiada, bo to
    chyba najważniejsze.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2012-08-24 01:17:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 18:01, trolling tone pisze:
    > Jeśli to a590 i w dobrym stanie, a chciałbyś sprzedać, to jestem
    > zainteresowany.
    To jest PowerShot A590 is, ale nie wiem co oznacza dla ciebie "dobry
    stan" - aparat nijak nie wygląda na 'nówka nieużywka' - ekranik z tyłu
    jest już wyraźnie porysowany, typowo dla noszenia w kieszeni/plecaku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2012-08-24 14:50:11
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-24 01:17, BartekK pisze:
    > To jest PowerShot A590 is, ale nie wiem co oznacza dla ciebie "dobry
    > stan" - aparat nijak nie wygląda na 'nówka nieużywka' - ekranik z tyłu
    > jest już wyraźnie porysowany, typowo dla noszenia w kieszeni/plecaku.

    Dokładnie o taki chodziło, ale już znalazłem, dzięki.

  • 30. Data: 2012-09-12 12:52:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 18:48, mt pisze:

> [...]
    > cenie można dostać lepsze kompakty, ale nie prawie wszystko odporne :)
    > Obejrzyj też sobie sample w sieci, czy Ci taka jakość odpowiada, bo to

    Sample to jedno, a user-friendly to drugie. Kupiłem, przeżył wyprawę na
    drugi koniec globusa, jestem bardzo zadowolony z efektów foto, ale widzę
    kilka spraw do ewidentnego poprawienia w firmware:

    - można ustawić tylko 2 tryby oszczędzania energii - 10s lub nic. 10s to
    troszkę za szybko, a uśpiony aparat budzi się dokładnie tak samo długo,
    jak całkowicie wyłączony (jedyna różnica, że budzi się dowolnym
    guzikiem). A całkowicie wyłączone uśpienie = szybko pada bateria.

    - bateria mogłaby trzymać dłużej (zwłaszcza w związku z powyższym, bo
    każde wyłączanie i włączanie aparatu gubi ustawienia typu
    włączona/wyłączona lampa, tryb seryjny itp.) - ledwo starczała na
    całodzienną wycieczkę z robieniem ~100-150 fotek i kilkoma filmami po
    10minut, a wskaźnik baterii ma tylko 3 stany (3/3 = full, 2/3 = troszkę
    mniej niż full, 1/3 = warning bateria rozładowana, i przy tym ostatnim
    stanie aparat potrafi się losowo wyłączyć podczas np próby rozpoczęcia
    nagrywania i udawać trupa, jedyne wyjście to wyjąć baterię i ponownie
    włożyć - po czym aparat włącza się... i twierdzi że ma 2/3 baterii)

    - przełączane funkcji w menu SCN bardzo powolne bo musi wyświetlić ładną
    wizualizację (~1-1.5s na każdą opcję, jest ich dużo i musisz przelecieć
    przez wszystkie dookoła by dojść do poszukiwanej), choć jest w
    ustawieniach "wyświetlaj podpowiedzi ikon tak/nie" i mogłoby wyłączać te
    piękne animacje i tapety - to nie dotyczy to menu SCN, jedynie zwykłych
    ikonek typu "włączona lampa/lampa"...

    - włączenie trybu makro czasem nic nie daje - np próba sfotografowania
    czegoś niewielkiego w ręce, na tle np ulicy - aparat uparcie ostrzy na
    przedziwnych miejscach tła, zamiast na zbliżonym elemencie. A włączenie
    super-makro - to już prawie mikroskop, nadaje się do robienia portretów
    pająkowi, a nie zrobieniu fotki np całego telefonu.

    - przekręcane koło-gałka ustawień, mokrymi rękami - czasem bardzo ciężko
    cokolwiek ruszyć, palec się ślizga, brakuje jakichś wyraźniejszych
    ząbków po boku tego kółka lub bardziej ciernego frontu

    - wyświetlacz oled bardzo fajny, ale super jasny to on nie jest, a jego
    rozjaśnianie w ustawieniach ponad normal - nie rozjaśnia całego ekranu
    tylko manipuluje gammą wyświetlania/jasnością obrazu (biały pixel świeci
    tak samo biało, tylko cienie są "wyciągnięte" mocniej). W słoneczny
    dzień pod wodą, tuż przy powierzchni - w ogóle ciężko czasem stwierdzić
    czy aparat cokolwiek wyświetla/działa (nic nie widać). Głębiej - jest
    już ok.

    - upierdliwe wyświetlanie na aparacie fotek zrobionych "seryjnie" - są
    one grupowane w paczki/foldery, aby je obejrzeć to do takiej paczki
    fotek zrobionych za jednym razem trzeba wejść > wyświetla się lista
    miniaturek > trzeba wybrać jedną z nich i dopiero widzimy fotkę... i
    przechodząc następna/poprzednia kręcimy się wewnątrz tej paczki, znów
    trzeba się guzikami od zoomu wyklikać by wyjść z paczki do przeglądania
    całej dalszej zawartości karty.

    - Szczelność ok, ale to też wada/upierdliwość - aparat naładowany
    (otwarte klapki) w hotelu, gdzie było +26'C i 90% wilgotności, zamknięty
    i zabrany na wycieczkę... a tam w górach +15'C i niskie ciśnienie.
    Wewnątrz (!) aparatu, na obiektywie, na szybce LCD od środka -
    zaparowało, ponieważ ciepłe wilgotne powietrze z hotelu po ochłodzeniu i
    spadku ciśnienia - wykropliło nadmiar wilgoci. Trzeba o tym pamiętać,
    jakie powietrze zamknęło się w aparacie ;) Szkoda że nie ma gdzie
    wrzucić do niego saszetki z "antywilociowymi silikonowymi kuleczkami".
    Skoro do aparatu wkładają GPS i ciśnieniomierz, to mogliby jeszcze
    termometr i higrometr wewnątrz, i wyświetlać "warning- punkt rosy -
    będzie się skraplało, przewietrz aparat!"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173