  • 1. Data: 2012-05-20 01:48:06
    Temat: Aplikacja webowa a urządzenie podłączone do serwera
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się nad aplikacją webową, która pozwalałaby komunikować się
    zdalnie z jakimś sprzętem, konkretnie podłączonym przez port szeregowy do
    serwera WWW. Wysyłanie czegoś do takiego urządzenia jest dosyć proste. Gdy
    przyjdzie żądanie z przeglądarki, np. POST lub GET, można coś wysłać na port
    szeregowy, czy to korzystając z gotowych klas (PHP/ASP, zależnie w czym jest
    strona napisana), czy też wywołując zewnętrzną aplikację. Gorzej jest
    natomiast w drugą stronę, bo chodzi o to, żeby to działało w czasie
    rzeczywistym. Aplikacja webowa raczej nie może otworzyć sobie portu
    szeregowego i czekać aż coś dostanie.
    Więc zostaje zewnętrzna aplikacja, która trzymałaby otwarty port i gdy coś
    dostanie np. zrzucałaby to do pliku. Przeglądarka przez AJAX mogłaby wtedy
    odpytywać aplikację na serwerze (przez polling np. co sekundę), która
    pobierałaby ten plik.
    Generalnie chodzi mi o coś takiego, że jest sobie urządzenie z przyciskiem.
    Naciśnięcie tego przycisku powoduje wysłanie jednego bajtu przez RS-232 do
    komputera na którym stoi demon HTTPD. Jak to potem sensownie przesłać do
    przeglądarki, z możliwie małym opóźnieniem? Da się to jakoś lepiej rozwiązać
    niż komunikacja przez pliki z zewnętrzną aplikacją odpowiedzialną za port
    szeregowy?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 2. Data: 2012-05-20 03:14:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 01:48, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Gorzej jest natomiast w drugą stronę, bo chodzi o
    > to, żeby to działało w czasie rzeczywistym. Aplikacja webowa raczej nie
    > może otworzyć sobie portu szeregowego i czekać aż coś dostanie.
    Ponieważ?
    Albo servlet javy na serwerze aplikacji z dodatkową klasą ładowaną w
    init (tomcat/glassfish/etc), albo np aplikacja w C++ podpięta przez
    fastcgi do apache.

> [...]
    > przez RS-232 do komputera na którym stoi demon HTTPD. Jak to potem
    > sensownie przesłać do przeglądarki, z możliwie małym opóźnieniem?
    Ajax. Najlepiej jakiś framework który wywołania callbacków zrobi za
    ciebie. Ja kiedyś używałem GWT.

    > Da się
    > to jakoś lepiej rozwiązać niż komunikacja przez pliki z zewnętrzną
    > aplikacją odpowiedzialną za port szeregowy?
    Nie napisałeś jaki system operacyjny - pod linuksem port szeregowy jest
    "jakimś plikiem".

    Michoo

  • 3. Data: 2012-05-20 09:00:29
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > bo chodzi o to, żeby to działało w czasie rzeczywistym. Aplikacja
    > webowa raczej nie może otworzyć sobie portu szeregowego i czekać aż

    Serwis WCF pracujący pod kontrolą windowsowego svchosta (czyli jako zwykła
    windowsowa usługa) + komunikujący się z nim IIS. To chyba byłoby najprostsze
    rozwiązanie pod względem technologicznym.
    yamma

  • 4. Data: 2012-05-20 09:52:17
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-20 09:00, yamma pisze:
> [...]

    > zwykła windowsowa usługa) + komunikujący się z nim IIS. To chyba byłoby
    > najprostsze rozwiązanie pod względem technologicznym.

    Ja bym głosował za opcją Michoo coś w servletach i klasa realizująca ten
    protokół. Wszystko w jednej JVM, żadnych protokołów sieciowych, dostępne
    jako struktury lokalne itd.

    Dla mnie to jest najprostsze.

  • 5. Data: 2012-05-20 11:33:52
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > Ja bym głosował za opcją Michoo coś w servletach i klasa realizująca
    > ten protokół. Wszystko w jednej JVM, żadnych protokołów sieciowych,
    > dostępne jako struktury lokalne itd.

    A nie miałby problemu z uprawnieniami do zasobów? Pytam, bo nie znam Javy i
    nie wiem na jakiej zasadzie pracują servlety. WCF mógłby uruchomić na
    dowolnym koncie, nawet specjalnie do tego celu utworzonym a serwer WWW byłby
    tylko czymś w rodzaju proxy - translatora, który tłumaczyłby informacje
    wysyłane z WCF na język zrozumiały dla przeglądarki.

    > Dla mnie to jest najprostsze.

    No to teraz pozostaje rozwiązać kwestię, kto zrobi to taniej. Javowiec czy
    .NETowiec. ;-)
    yamma

  • 6. Data: 2012-05-20 11:36:43
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > niż komunikacja przez pliki z zewnętrzną aplikacją odpowiedzialną za port
    ... stawialbym na aplikacje lokalna, ktora caly czas nasluchuje
    na porcie rs-232 i komunikuje sie z aplikacja webowa. Komunikacja
    po xml-rpc lub poprzez baze. Aplikacja webowa pewnei z jakas forma
    ajax'a w sobie. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 7. Data: 2012-05-20 14:19:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 11:33, yamma wrote:
    > No to teraz pozostaje rozwiązać kwestię, kto zrobi to taniej. Javowiec
    > czy .NETowiec. ;-)
    A poprawili już ten problem ze zwisami portu szeregowego pod .NET?

    Michoo

  • 8. Data: 2012-05-20 14:54:53
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Sun, 20 May 2012 01:48:06 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Przeglądarka przez AJAX mogłaby wtedy
    > odpytywać aplikację na serwerze (przez polling np. co sekundę), która
    > pobierałaby ten plik.

    I kilka takich przeglądarek i serwer zajechany:
    http://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2012-05-20 14:55:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):
> [...]
    > (tomcat/glassfish/etc), albo np aplikacja w C++ podpięta przez fastcgi do

    OK, nie znam się na servletach i fast CGI i stąd moje myślenie jest pewnie
    prymitywne i przestarzałe. Otóż wyobrażałem sobie to tak, że jak leci HTTP
    GET to wtedy na serwerze odpala się jakieś PHP, które coś tam robi i zwraca
    wynik. A taki port szeregowy musi być monitorowany cały czas, czyli musi
    chodzić coś w rodzaju demona.

    > Ajax. Najlepiej jakiś framework który wywołania callbacków zrobi za
    > ciebie. Ja kiedyś używałem GWT.

    Dzięki.

    > Nie napisałeś jaki system operacyjny - pod linuksem port szeregowy jest
    > "jakimś plikiem".

    Tak samo jak pod Windows i innymi systemami. A systemu nie podawałem bo
    chciałem jakąś ogólną ideę, najlepiej prostą i przenośną. Jeśli już coś
    miałbym wskazać to Apache (raczej na Linuksie) i PHP, bo jest to popularna
    kombinacja, łatwa do wdrożenia i często już dostępna.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2012-05-20 15:13:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org> napisał(a):
    > I kilka takich przeglądarek i serwer zajechany:

    Tak, ale tu akurat miałem na myśli rozwiązanie dla tylko jednego
    użytkownika.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket

    Tak, znam, polling był podany przykładowo. Najbardziej interesuje mniej
    stały monitoring portu przez serwer WWW.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/