  • 1. Data: 2012-05-19 12:00:23
    Temat: wrażenie jakości srodowiska (zwiazane z wygladem)
    Od: " prof fir" <f...@N...gazeta.pl>

    ciekaw jestem o wrazenia nt profesjonalnosci czy jakosci
    srodowisk do programowania (glownie chodzi mi o naoczne
    wrazenia wiec moze raczej dotyczy to edytorow z otoczką
    a nie wewnatrznych spraw) i chodzi mi tez o perspektywe nie
    tyle dzisiejszą co historyczną, jakie ide robi na kim
    wrazenie duzej jaksci?

    (jesli o mnie chodzi to chyba zadne, o ile cos robi na mnie
    lepsze wrazenie to raczej przez skromnosc, a czegos rozbudowanego
    (kolorowego) i zarazem robiacego wrazenie chyba nigdy w zyciu
    nie uswiadczylem np zawsze czulem awersje w stosunku do visual
    studio, xcode wyglada lepiej mz ale tez jest meczace z wygladu )

  • 2. Data: 2012-05-19 12:29:37
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    prof fir <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > ciekaw jestem o wrazenia nt profesjonalnosci czy jakosci
    > srodowisk do programowania

    Moje ulubione to: Netbeans, Visual Studio, QTCreator,
    Dreamweaver. Jeśli mowa o samych środowiskach programowania
    to Builder C++ i Delphi też.

    Najgorsze w jakich pracowałem (czytaj męczyłem się) to Eclipse i
    Aptana - de facto zbudowana na bazie Eclipse.

  • 3. Data: 2012-05-19 12:36:54
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > Moje ulubione to: Netbeans, Visual Studio, QTCreator,
    > Dreamweaver. Jeśli mowa o samych środowiskach programowania
    > to Builder C++ i Delphi też.

    a mozesz powiedzec na czym polegalo to dobre wrazenie
    w odbiorze tych poszczegolnych ide (np czym sie roznia
    wrazenia w ich odbiorze (glownie w kontekscie jak napisane,
    chodzi o wyglad i poczucie jakosci)

    > Najgorsze w jakich pracowałem (czytaj męczyłem się) to Eclipse i
    > Aptana - de facto zbudowana na bazie Eclipse.

    ja dla odmiany kiedys widywalem clipse u kumpli, np podswietlania
    na zolto zaznaczonych fragmentow) i tamto eclipse wlasnie mi sie
    podobalo (mialem wrazenie ze jest jakies 'sprężyste' w uzywaniu)

  • 4. Data: 2012-05-19 13:14:31
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > a mozesz powiedzec na czym polegalo to dobre wrazenie
    > w odbiorze tych poszczegolnych ide (np czym sie roznia
    > wrazenia w ich odbiorze (glownie w kontekscie jak napisane,
    > chodzi o wyglad i poczucie jakosci)
    Mnie osobiście zadowala podstawowa ale solidna funkcjonalność.
    Nie wiem czy jest sens abym wymieniał...

    Mam sklerozę a więc bardzo lubię gdy w trakcie edycji środowisko
    wyświetla skrótową dokumentację. Lubię też gdy dobrze działa
    auto-uzupełnianie kodu :D

    Co tam dalej... kompilację w trakcie edycji sobie cenię, wychwytuje
    natychmiast 90-95% prostych błędów.

    Dobra nawigacja po kodzie, najszybciej też z poziomu edycji, np.
    jakiś skrót klawiaturowy na nazwie funkcji i jesteśmy w definicji.

    Bez graficznego edytora zasobów/okienek potrafię się obejść, ale
    jeśli środowisko oferuje takowy w stabilnej postaci to jest miło.

    Różne generatory kodu pod konkretny framework to fajna sprawa, ale z
    tego jakoś mało korzystałem, chyba zbyt specjalistyczne aplikacje
    robiłem aby dało się automatycznie generować. Zresztą taki generator
    może być spoza środowiska.

    Poza tym oczywiste cechy jak stabilność i ergonomia - to co
    najczęściej używane powinno być najbliżej pod ręką. Sensowny
    fokus klawiaturowy - nie taki jak w Eclipse gdzie po wyświetleniu
    byle podpowiedzi nie można edytować kodu bo fokus otrzymuje
    okienko z podpowiedzią.

  • 5. Data: 2012-05-19 13:28:19
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > fokus klawiaturowy - nie taki jak w Eclipse gdzie po wyświetleniu
    > byle podpowiedzi nie można edytować kodu bo fokus otrzymuje

    ale sama wartstwa nazwijmy to 'elegancji' te ide są
    eleganckie na czym polegaja roznice i ktore bardziej
    pasuje - interesuej mnie opinie
    (sam vs nie uzywalem juz pare lat i slabo pamietam, ale
    nie podobalo mi sie, xcode na maku jest bardziej eleganckie
    (w nibyt ladnej bialoblekitnej kolorystyce) ale tez jak dla
    mnie męczace

  • 6. Data: 2012-05-19 13:33:50
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie podobalo mi sie, xcode na maku jest bardziej eleganckie
    > (w nibyt ladnej bialoblekitnej kolorystyce) ale tez jak dla
    Jeszcze jest kwestia oswojenia się ze środowiskiem. Mnie na
    początku nie podoba się nic - nowe jest wstrętne bo nieznane.
    Po pewnym czasie pracy, zwłaszcza jeśli się nie zawiodę, zaczyna
    mi się podobać (także w tym najprostszym estetycznym sensie).

  • 7. Data: 2012-05-19 14:06:33

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Po pewnym czasie pracy, zwłaszcza jeśli się nie zawiodę, zaczyna
    > mi się podobać (także w tym najprostszym estetycznym sensie).

    pewnie tak ale predkosc i stopien tego osawajania są rozne
    a to i tak mz niekoniecznie musi sie przelozyc na polubienie
    estetycznej warstwy jakiegos ide, ja lubie (poki co) male
    toole a te duze i graficzne ktore widzialem mi sie nie
    podobaja, acz to ew nie znaczy ze nie moze byc tam wśród tych
    'lotniskowców' czegos ciekawego