  • 1. Data: 2009-01-04 21:13:36
    Temat: Automatyczne włączenie i wyłączenie urządzenia
    Od: "Wavebox" <n...@w...pl>

    Witam!

    Szperam po całym Internecie, ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi,
    dlatego postanowiłem podpytać tutaj na grupach dyskusyjnych. Mam pytanie czy
    istnieje urządzenie, które potrafi automatycznie włączać i wyłączać dopływ
    prądu z częstotliwością co 2-3 sekundy? Wiem, że są automatyczne
    wyłączniki/włączniki czasowe, ale te można ustawić z dokładnością dużo
    mniejszą. Pewnie zastanawiacie się po co mi coś takiego. Otóż chodzi o
    zastosowanie w akwarium morskim do nieustannego włączania i wyłączania pompy
    wodnej, co symulowałoby fale morskie. Od razu dodam, że nie chodzi tutuaj o
    jakieś fanaberie i efekty wizualne, tylko o zapewnie odpowiednich warunków
    koralowcom żyjącym w zbiorniku :) Takie urządzenia są już na rynku, ale
    działają na zupełnie innej zasadzie i kosztują słone pieniądze :) A ja
    chciałbym wykonać coś tanim, domowym sposobem (o ile to w ogóle możliwe).

    Z góry dzięki za podpowiedź,
    Konrad

  • 2. Data: 2009-01-04 21:29:59
    Od: Bwa <b...@n...net>

    Wavebox pisze:
> [...]
    > są już na rynku, ale działają na zupełnie innej zasadzie i kosztują
    > słone pieniądze :) A ja chciałbym wykonać coś tanim, domowym sposobem (o

    Np:
    http://www.soltronik.pl/przekaznik_czasowy_pcm03/p-1
    0545.html

    Dokładność do 0,1s.

    Nie wiem czy włączanie i wyłączanie silnika elektrycznego co 2 sek
    będzie zdrowe dla jego uzwojeń (prąd rozruchowy).

    pozdr
    Bwa

  • 3. Data: 2009-01-04 21:30:26
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Wavebox" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Szperam po całym Internecie, ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi,

    http://www.google.pl/search?q=akwarium+falownik

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-04 21:31:13
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Wavebox wrote:
> [...]
    > pytanie czy istnieje urządzenie, które potrafi automatycznie włączać
    > i wyłączać dopływ prądu z częstotliwością co 2-3 sekundy?

    może to:
    http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_det.asp?show
    =0&g=31&pg=31&sg=1&id=124&los=0,604659

    potrzebny tylko lekki tunning rezystorów w układzie

    --
    VSS http://vss.pl

  • 5. Data: 2009-01-05 01:44:59
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > zastosowanie w akwarium morskim do nieustannego włączania i wyłączania
    > pompy wodnej, co symulowałoby fale morskie. Od razu dodam, że nie chodzi

    A może jakiś siłownik od centralnego zamka (elektromagnes z ramieniem) z
    kawałkiem płetwy robiącej falę, połączony z generatorem 0.5Hz

    zyga

  • 6. Data: 2009-01-05 03:46:18
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 02:44:59 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > From: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>
    > Newsgroups: pl.misc.elektronika
    > Subject: Re: Automatyczne włączenie i wyłączenie urządzenia
    > Date: Mon, 05 Jan 2009 02:44:59 +0100

    > A może jakiś siłownik od centralnego zamka (elektromagnes z ramieniem) z
    > kawałkiem płetwy robiącej falę, połączony z generatorem 0.5Hz
    >
    > zyga

    A moze wysiegnik nad Baltyk? Obedzie sie bez kabli;)

  • 7. Data: 2009-01-05 15:22:20
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Wavebox" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > chciałbym wykonać coś tanim, domowym sposobem (o ile to w ogóle możliwe).

    Ja bym widział silnik, przekładnię mechaniczną i płetwę.
    Nie mam pojęcia jakie mają być silne te fale, ale regulacja
    obrotów silnika powinna wystarczyć żeby się nie wychlupało...

    Feromon

  • 8. Data: 2009-01-05 16:07:13
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Wavebox pisze:
> [...]
    > są już na rynku, ale działają na zupełnie innej zasadzie i kosztują
    > słone pieniądze :) A ja chciałbym wykonać coś tanim, domowym sposobem (o

    kiedyś takie chaotyczne załączanie i wyłączanie żarówek realizowało się
    za pomocą startera do świetlówki. Jednak mam nadzieje ze silnik masz na
    230v i to taki bez syków w srodku...

    ToMasz

  • 9. Data: 2009-01-05 21:10:04
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    E coś ściemniasz.
    Typowy przekaźnik typu RTX-42 można ustawić z dokładnością do 0,1s, a jeśli to
    ci nie wystarcza to jest cała masa cyfrowych przekaźników czasowych o jeszcze
    lepszych parametrach.
    np. www.relpol.pl
    Tak jak już przedmówcy pisali problemem może być silnik pompy, który tego nie
    przeżyje.
    Następna sprawa, przekaźnik/stycznik, który bedzie tym sterował. Też wypadałoby
    dać jakiś łącznik elektroniczny , który w tych warunkach sprawowałby się dużo
    lepiej.

    Zbyszek