  • 1. Data: 2009-01-04 17:02:14
    Temat: Jasnosc xenona
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Witam.

    Mam pytanie odnosnie palnika xenonowego takiego jak w lampach samochodowych,
    w zasadzie raczej zasialcza do niego.

    Chodzi o cos takiego
    http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/500/59/21
    /500592144
    Fota przykladowa. Sprzetu nie mam dlatego pytam.

    Czy obnizajac napiecie balastu uda sie przyciemnic palnik?
    Jakos nie sadze zeby to tak dzialao, pewnie jest tam cos co stabilizuje prad
    do odpowiedniego poziomu ale do konca nie wiem.

    Czy ktos moze z praktyki potwierdzic / zaprzeczyc czy da sie przyciemnic
    plynnie zrodlo swiatla zmiana napiecia podawana na zasilanie balastu?

    pzdr
    Tmek

  • 2. Data: 2009-01-04 18:26:59
    Temat: Re: Jasnosc xenona
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Balast do zarowek ksenonowych dziala w uproszczeniu tak, ze dostarcza
    stala moc do zarowki, niezaleznie od napiecia zasilania i zmiany
    parametrow zarowki. Dla najczesciej spotykanych D2S, D2R jest to 35W w
    czasie pracy i ok. 70W podczas rozgrzewania ( pierwsze kilka-
    kilkanascie ) sekund.

    Plynna zmiana jasnosci ksenona jest mozliwa w pewnym zakresie. Np
    http://www.rotec-lt.com/DH7-12.pdf balast pomyslany o latarkach
    nurkowych.

    Marcin

  • 3. Data: 2009-01-05 18:52:28
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Tmek wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktos moze z praktyki potwierdzic / zaprzeczyc czy da sie
    > przyciemnic plynnie zrodlo swiatla zmiana napiecia podawana na

    Ze zrodla dla potomnych.
    Nie da sie
    http://www.020cd.com/english/newsview.asp?id=1315

    Tmek