  • 1. Data: 2014-10-04 08:54:51
    Temat: Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
    Od: "Wiesiek von Kl. Peterwitz" <w...@p...onet.pl>

    Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy
    lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim
    lewoskręcie był cały czas czerwone. Podobno występuje to przy zastosowaniu
    automatycznej korekty cyklu świateł. System czujników ma za zadanie wykryć
    czy pod sygnalizatorem stoi pojazd. Ale takie pojazdy jak motocykl, rower są
    niewykrywalne. Tak jest ustawiona czułość.
    Po kilku cyklach byłem zmuszony jechać niezależnie od wyświetlonego koloru.
    Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mieliście takie
    przypadki ?

    Wiesiek

  • 2. Data: 2014-10-04 10:58:12
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 04/10/14 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz wrote:
    > Mieliście takie przypadki ?

    Że stałem? Tak, kilka razy.
    Że policja się wtrąciła? Nie. Nie są wszędobylscy (nie wiem czy to
    dobrze, czy źle)

    --
    Alf/red/
    PS problem to czujnik, a nie automatyka

  • 3. Data: 2014-10-04 13:27:06
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]

    > Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mieliście takie

    zgłoś to od razu do zarządcy drogi. Muszą to usatwić tak by działało.
    Wykrywa się pętlą w asfalcie albo kamerą. To drugie zwykle działa. To
    pierwsze wymaga po prostu regulacji

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 4. Data: 2014-10-04 14:06:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Oct 2014 08:54:51 +0200, Wiesiek von Kl. Peterwitz

    > Podobno występuje to przy zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł.

    To sięnazywa akomodacja. Akomodacja powinna być zabezpieczona przed samą
    sobą, tj. podawać zielone nawet jeśli na czujnikach nic nie miga.

    > Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.
    > Mieliście takie przypadki ?

    Miałem i zgłaszałem tel. do ZDM, a potem jechałem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2014-10-04 16:10:53
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    > Sat, 4 Oct 2014 08:54:51 +0200, Wiesiek von Kl. Peterwitz

    > To sięnazywa akomodacja. Akomodacja powinna być zabezpieczona przed samą
    > sobą, tj. podawać zielone nawet jeśli na czujnikach nic nie miga.

    Czytałem wypowiedź jakiegoś tępego krawężnika że w takim przypadku należy
    zejść z motocykla,wcisnąć przycisk przy przejściu i przepchać motocykl przez
    pasy.:-P

    Tomek
    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 6. Data: 2014-10-04 18:43:48
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 04-10-2014 o 16:10, Monster pisze:
    > Czytałem wypowiedź jakiegoś tępego krawężnika że w takim przypadku
    > należy zejść z motocykla,wcisnąć przycisk przy przejściu i przepchać
    > motocykl przez pasy.:-P

    I nie zdążyć dojść do motocykla zanim zmienią się światła :-)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-10-04 23:08:00
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 04 - 10 - 2014 (sobota) o godzinie 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz
    napisał(a):

    > Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy
    > lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim
    > lewoskręcie był cały czas czerwone.
    . [...]
    > Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mieliście takie
    > przypadki ?

    Amerykanie niedawno uchwalili, że (przynajmniej w Waszyngtonie i 14 innych
    stanach) można w takiej sytuacji bezkarnie jechać dalej, przy zachowaniu
    należytej ostrożności:

    http://apps.leg.wa.gov/documents/billdocs/2013-14/Pd
    f/Bills/Senate%20Passed%20Legislature/5141.PL.pdf

    Ale przecież nie od dziś wiadomo, że USA to dziki kraj.... oni tam nadal
    myślą, że przepisy drogowe są po to, aby jeździło się lepiej i bezpieczniej
    ;-) A przecież każdy cywilizowany człowiek wie, że przepisy drogowe są po
    to, aby - poprzez mandaty - wspierać budżet państwa :-)

    --
    Yorick
    MG Nevada 750

  • 8. Data: 2014-10-05 11:43:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-04 23:08, Użytkownik Yorick napisał:

> [...]
    > ;-) A przecież każdy cywilizowany człowiek wie, że przepisy drogowe są po
    > to, aby - poprzez mandaty - wspierać budżet państwa :-)

    Oni do dzisiaj nie zrozumieli jak bardzo na bezpieczeństwo wpływają
    obowiązkowe przeglądy techniczne. Bezpieczeństwo budżetu oczywiście.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-10-05 12:06:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 05 Oct 2014 11:43:32 +0200, RadoslawF

    > Oni do dzisiaj nie zrozumieli jak bardzo na bezpieczeństwo wpływają
    > obowiązkowe przeglądy techniczne. Bezpieczeństwo budżetu oczywiście.

    Oraz że ronda są bezpieczniejsze i szybsze
    niż ich skrzyżowania ze STOPami. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2014-10-06 02:30:28
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2014-10-04 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz pisze:
> [...]
    > Po kilku cyklach byłem zmuszony jechać niezależnie od wyświetlonego
    > koloru. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje

    Wielokrotnie, szczególnie w poźnych godzinach wieczornych.