  • 1. Data: 2024-02-08 23:25:19
    Temat: Awaria rury
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Pękła mi w kuchni (za ekranem) rura od ciepłej wody (z plastiku). Słyszałem huk jakby
    coś spadło, ale zbagatelizowałem, bo szum wycieku pojawił się dopiero następnego dnia
    rano.
    Przyszła ekipa, wycięli kawałek rury i wstawili nowy.
    Dziura była mała (blisko zamocowania do ściany) i wyciek niewielki.
    Zastanawiam się jak powstało punktowe uszkodzenie?
    W miejscu wycieku rura była wygięta, więc może to stworzyło naprężenie które
    zadziałało destrukcyjnie w czasie?
    Rury ze stalowych na plastiki wymieniano mi ok. 20 lat temu.
    Kawałek wymienianej rury zostawili i zauważyłem osad czarny w jej środku.
    Ciekawe co to jest? Jeżeli coś organicznego, to musi być odporne na temperaturę.
    Ciepłej wody używa się do mycia, a nie picia, więc raczej nie szkodzi.

    WM