  • 1. Data: 2024-01-14 19:42:35
    Temat: Śrubka do futerka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest wietarka, jakaś tania. Wymieniłem futerko na takie dokręcane
    ręcznie, jest wygodniejsze w zastosowaniu w jakim ją mam
    (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).

    Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś
    wiertarki.

    No i:
    1) Otwór to nie M4 tylko mniejszy
    2) Otwór to nie M3 tylko większy
    3) Lewy gwint

    Przegogolowałem internety i widzę tylko śruby M3 i M4 jako kontry do
    futerek. A moja jest jakas pomiędzy. Ma to jakąs nazwę/standard może?

    PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo
    tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

  • 2. Data: 2024-01-14 19:47:38
    Temat: Re: Śrubka do futerka
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 14.01.2024 o 19:42, heby pisze:
> [...]
    > (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).
    >
    > Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś

    3,5 mm to standard w osprzęcie elektrycznym.

    > 3) Lewy gwint

    :(

> [...]
    >
    > PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo
    > tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

    A może zamiast tego klej do gwintów, jeżeli to futro na gwincie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2024-01-14 21:30:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 19:47, PeJot wrote:
    > A może zamiast tego klej do gwintów, jeżeli to futro na gwincie ?

    Chce to kiedyś wymienić. Te futerka z ręcznym dokręcaniem są słabej
    jakości, jedno mi się już sypneło, pękła "osłona" z tworzywa.

    Swoją droga mam wiertarkę Kress, mającą ze 25 lat, z takim futerkiem i
    ono jest niezniszczalne (i ma pierścień metalowy na przodzie, swobodnie
    kręcący się, więc można trzymać koniec palcami ;).

  • 4. Data: 2024-01-15 14:32:01
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-01-14 o 19:42, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Jest wietarka, jakaś tania. Wymieniłem futerko na takie dokręcane
    > ręcznie, jest wygodniejsze w zastosowaniu w jakim ją mam
    > (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).

    Wyrzuć badziewie i kup coś z normalnym mocowaniem np. JT0,
    u kitaja masz same mocowania jak i gotowce z silnikiem.

    Są też przejściówki z JT0 na wał o określonej średnicy.

    OT.
    https://pl.aliexpress.com/item/1005001843165697.html
    https://pl.aliexpress.com/item/1005001490646964.html

  • 5. Data: 2024-01-15 22:39:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2024 14:32, alojzy nieborak wrote:
    > Wyrzuć badziewie i kup coś z normalnym mocowaniem np. JT0,
    > u kitaja masz same mocowania jak i gotowce z silnikiem.

    Czegoś nie rozumiem. Ja własnie wyrzuciłem futerko na kluczyk i
    zastapiłem je wygodniejszym (w tym konkretnym zastosowaniu) któe się
    świetnie sprawdza.

    Teraz mówisz mi aby znowu założyć takie na kluczyk? Ale ja go nie chce
    właśnie ;)

    Już pomijam, że rozwarcie kłów wygla na jakies śmiesznie małe, jak do
    moich zastosowań.

  • 6. Data: 2024-01-15 23:39:15
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-01-15 o 22:39, heby pisze:

> [...]
    > świetnie sprawdza.
    >
    > Teraz mówisz mi aby znowu założyć takie na kluczyk? Ale ja go nie chce

    Wydawało mi się że piszesz o jakimś jeszcze mniejszym uchwycie fi
    powiedzmy 10 mm.

    > Już pomijam, że rozwarcie kłów wygla na jakies śmiesznie małe, jak do
    > moich zastosowań.

    Max. 4 mm. Do wierteł z chwytem 1/8 cala w sam raz.

  • 7. Data: 2024-01-16 13:48:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2024 19:42:35 +0100, heby wrote:
> [...]
    > (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).
    >
    > Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś

    od czoła tej osi?

    > No i:
    > 1) Otwór to nie M4 tylko mniejszy
    > 2) Otwór to nie M3 tylko większy
    > 3) Lewy gwint

    Widze, ze M3.5 są używane do mocowania płytek węglikowych ... ale
    prawe.

    Hm:
    -podejrzewam, ze ma nie wystawać.
    -u Ciebie udaru nie będzie ...

    J.

  • 8. Data: 2024-01-16 14:26:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2024 13:48, J.F wrote:
    > od czoła tej osi?

    Wewnątrz futrka, poza gwintem, jest równiez otwór. Śrubę kręca się w oś
    wiertarki od strony szczęk futerka.

    > Hm:
    > -podejrzewam, ze ma nie wystawać.

    Stanowi "dno" futerka. Bez tego masz otwór w futerku i co gorsza otwór w
    osi. Małe wiertło nie ma się o co oprzeć i wchodzi bardzo głeboko. Ten
    sam problem z futerkiem na kluczyk. Obejrzałem tez inne wiertarki w
    sklepach i znalazłem jedną tanią też bez tej śruby. Czyli mogłem jej
    nigdy nie mieć.

    > -u Ciebie udaru nie będzie ...

    U mnie nie będzie, ale ponieważ u innych będzie, to przyszło mi do
    głowy, że to śruba specjalna o specjalnej nazwie i dlatego nie potrafię
    jej znaleźć.

  • 9. Data: 2024-01-16 16:18:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 14:26:18 +0100, heby wrote:

> [...]
    >
    > Stanowi "dno" futerka. Bez tego masz otwór w futerku i co gorsza otwór w
    > osi. Małe wiertło nie ma się o co oprzeć i wchodzi bardzo głeboko. Ten

    Małe wiertła są z reguły też krótkie, i nawet w zwykłym uchwycie
    często nie mogą dochodzic do dna, bo za mało będzie wystawać.

    > sam problem z futerkiem na kluczyk. Obejrzałem tez inne wiertarki w
    > sklepach i znalazłem jedną tanią też bez tej śruby. Czyli mogłem jej
    > nigdy nie mieć.

    Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich
    srubek.

    > U mnie nie będzie, ale ponieważ u innych będzie, to przyszło mi do
    > głowy, że to śruba specjalna o specjalnej nazwie i dlatego nie potrafię
    > jej znaleźć.

    Ze ona jakas specjalna, to juz widac (hm, 1/8"=3.175 mm .. za mało?),
    ale czy specjalnie nazywana ?

    Ha, są sruby do uchwytów wiertarskich, np
    https://atmo.com.pl/pl/p/Sruba-do-uchwytu-wiertarski
    ego-M5/2088

    Lewe, ale M5, M6,

    Ha - są i sruby specjalne
    https://allegro.pl/oferta/makita-2704-sruba-nr-281-k
    od-911238-1-14758223457
    https://allegro.pl/oferta/makita-czesc-zamienna-do-h
    r4500c-sruba-nr-117-ko-14203143686
    itd.

    Ale te bez danych, i chyba prawe.

    A ta też bez danych i bez nazwy :-(
    https://allegro.pl/oferta/adapter-na-uchwyt-wiertars
    ki-3-8-cal-14262727907

    Czy jednak dane są i to 3/8" UNC?

    Ha - to moze byc gwint nr 6-32 UNC - 3.505 mm
    https://werbus.pl/pl/c/No6-3%2C505mm-UNC%2C-UNF/281

    ale nie ... nie wiem skąd oni wzięli to 3.505.
    Bo w ofercie chyba nie ma.

    ale teoretycznie 3.505mm
    https://www.gewinde-normen.de/en/unified-coarse-thre
    ad.html

    J.

  • 10. Data: 2024-01-16 16:59:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.01.2024 o 16:18, J.F pisze:
    > Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich
    > srubek.

    Chyba w tych co mają lewe-prawe obroty.

    Robert