  • 1. Data: 2009-04-03 08:10:10
    Temat: Banał z BHP
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Tokarka stoi na posadzce wyłożonej płytkami.Podest drewniany ślizga się po nich.
    Jak temu zapobiegać? Zdaje się, że jakieś nakładki [gumowe?!] antyślizgowe. Ale
    jakie? przecież do gumy powbijają się wióry i szybko straci ona
    przydatność...Poza tym guma i olej [emulgujący]to złe towarzystwo
    zazwyczaj..Może są jakieś "gotowce" do tego ?

    GAL

  • 2. Data: 2009-04-03 11:45:25
    Temat: Re: Banał z BHP
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    On 3 Kwi, 10:10, "GAL" <g...@T...pl> wrote:
> [...]
    > przydatność...Poza tym guma i olej [emulgujący]to złe towarzystwo
    > zazwyczaj..Może są jakieś "gotowce" do tego ?

    To ona tokarka nie ma otworów na śruby kotwiące?
    W.Kr.

  • 3. Data: 2009-04-03 12:11:14
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Tokarka stoi na posadzce wyłożonej płytkami.

    > To ona tokarka nie ma otworów na śruby kotwiące?

    Ona tokarka pewnie ma. Ona posadzka zapewne nie ma.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-04-03 21:36:24
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > Ona tokarka pewnie ma. Ona posadzka zapewne nie ma.

    Jakis czas temu wynaleziono wiertarki i cala game wiertel - poczawszy od
    takich co to go glazury/gresu sie nadaja, a skonczywszy na takich co to
    pozniej w beton ida jak w maslo...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2009-04-03 22:57:22
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    On 3 Kwi, 23:36, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakis czas temu wynaleziono wiertarki i cala game wiertel - poczawszy od
    > takich co to go glazury/gresu sie nadaja, a skonczywszy na takich co to
> [...]
    Jak się nie da wiertać w ony posadzce, to można po odtłuszczeniu
    łączonych powierzchni posmarować obie gumolajzem i po lekkim
    przeschnięciu postawić oną takarkę wg tgo jak ma stać i docisnąć
    łączone powierzchnie do siebie. Po godzinie będą sklejone.
    W.Kr.

  • 6. Data: 2009-04-04 12:22:28
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    przeschnięciu postawić oną takarkę wg tgo jak ma stać i docisnąć
    łączone powierzchnie do siebie. Po godzinie będą sklejone.

    Zdaje się, że niezbyt jasno określiłem problem.Uzupełniam: Tokarka [duże
    bydle]stoi na płytkach prawidłowo i jest ustawiona na specjalnych podstawkach
    o zakończeniu gumowym -typowe rozwiązanie dla maszyn. A moje pytanie dotyczy
    podestu. Każda obrabiarka [elektryczna] musi mieć drewniany podest [lub podobne
    rozwiązanie] izolujący elektrycznie od podłoża. Standartowo warsztaty mają
    podłogę "surowy" beton więc taki podest jest dość stabilny. Natomiast w moim
    przypadku ślizga się i stwarza niebezpieczeństwo dla użytkownika. Nie ma mowy o
    zmianie posadzki, jak również trudno sobie wyobrazić kotwienie podestu- bo
    należy sprzątać co rusz pod nim [wióry!].Zastanawiałem się nad otworkami w
    podłodze i wystające kołki w podeście...ale to ostateczność. Mam nadzieję, że
    znajdę jakieś antypoślizgowe nasadki [lub do przyklejenia względnie przybicia]
    do których nie bedą się wbijać wióry...

    GAL

  • 7. Data: 2009-04-04 14:15:36
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 04.04.2009 GAL <g...@T...pl> napisał/a:
> [...]
    > znajdę jakieś antypoślizgowe nasadki [lub do przyklejenia względnie przybicia]

    A przykręcić do tokarki na zawiasach się nie da? Ślizgać sie nie będzie
    a i podnieść można.
    ew. kołki ustalające w posadzkę tak, żeby podest się nie przesuwał, a
    mógł być podnoszony.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 8. Data: 2009-04-04 15:23:12
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    > Zdaje się, że niezbyt jasno określiłem problem.Uzupełniam: Tokarka [duże
    > bydle]stoi na płytkach prawidłowo i jest ustawiona   na specjalnych podstawkach
    > o zakończeniu gumowym -typowe rozwiązanie dla maszyn.
    Rozumiem że jest też poprawnie uziemiona i utwierdzona do podłoża.
    Inaczej to dokładność obróbki jakby maleje.
    Podkładki gumowe są dla wytłumienia drgań . Ale mocowanie do podłoża
    jest konieczne.

> [...]
    > znajdę jakieś antypoślizgowe nasadki [lub do przyklejenia względnie przybicia]

    Znaczy się, że przedobrzono z podłogą. Podłoga jest śliska ! Taka też
    stwarza kłopoty. Uważaj na wszystko co się rozleje na posadzkę. Buty z
    podeszwami przeciwślizgowymi mogą nie być wystarczjącym
    zabezpieczeniem przed poślizgiem !
    Jak już nie można inaczej to podścielaj pod cały podest grubą gumę,
    może być z taśmy przenośnika. I niech ona tam leży a na niej ten
    drzewaienny szczebelkowy, czy nie szczebelkowy podest. Zmiatasz wióry
    z gumy, ale jej nie podnosisz.Podnosisz tylko podest.
    Dziur w posadzce i kołków nie polecam.
    Pozdrowienia.
    W.Kr.

  • 9. Data: 2009-04-04 18:17:08
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > znajdę jakieś antypoślizgowe nasadki [lub do przyklejenia względnie przybicia]

    Problem określiłeś bardzo jasno. Podesty zawsze są stosowane przy obrabiarkach.
    I zawsze są dla pracownika a nie dla obrabiarki. Ci ci podpowiadali w życiu nie
    widzieli warsztatu z obrabiarkami albo hali fabrycznej. Tutaj to dopuszczalne.
    Ostatecznie to grupa menażeria inżynieria. Ale w regalu ten co wymyślił kafelki
    przy tokarce miał wrzód na mózgu wielkości małej pomarańczy. Ty nic nie kombinuj
    tylko skuj kafelki i normalnie wybetonuj. Tylko już nikt niech nie pisze że
    widział w internecie jakieś super anty poślizgowe kafelki i je można zastosować
    bo będzie to znaczyło że jest głupszy niż ustawa przewiduje. Młotek w dłoń,
    betoniarka. A jak beton zwiąże i wyschnie zaimpregnować żeby się nie kurzyło.
    Może być olej maszynowy.

  • 10. Data: 2009-04-04 19:08:43
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    On 4 Kwi, 20:17, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
    . Ci ci podpowiadali w życiu nie
    > widzieli warsztatu z obrabiarkami albo hali fabrycznej. .....
    To do mnie słowa Kolego Kogucik?
    Jak do mnie, to źle trafione. Odróżniam planszajbę od pinoli, bociana
    prawego od lewego i suporty.
    Ale może nie do mnie, to przepraszam.
    Jak nie może wywalić płytek, to tylko duża gumiana podściółka.
    Ale ślizgania się po hali to nie uniknie. Żadne płytki nie są
    przeciwślizgowe jak jest ślad oleju, płynu chłodniczego czy czego tam
    mokrego.
    Pozdrówka !
    Wiesiek.