eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Belkot reklamowy !! termos z funkcją gotowania! potrafi zagotować wodę, i to bez podłączania do prądu! 678 views Subscribe

  • 1. Data: 2023-04-28 23:03:59
    Temat: Belkot reklamowy !! termos z funkcją gotowania! potrafi zagotować wodę, i to bez podłączania do prądu! 678 views Subscribe
    Od: a a <m...@g...com>

    Belkot reklamowy !! termos z funkcją gotowania! potrafi zagotować wodę, i to bez
    podłączania do prądu!
    Subscribe

    22:58 (now)
    termos z funkcją gotowania!

    Na majówkę masz zaplanowane wycieczki i wędrówki? Nie zapomnij spakować termosu.
    Jeśli bowiem wierzyć długoterminowym prognozom, pogoda w długi weekend majowy może
    być iście jesienna. Prezentowany tu model nie tylko utrzymuje temperaturę napoju, ale
    także potrafi zagotować wodę, i to bez podłączania do prądu! Pozwoli przygotować nie
    tylko ciepły napój, ale nawet awaryjny posiłek.

    https://www.onet.pl/styl-zycia/onetdom/termos-elektr
    yczny-czyli-przenosny-czajnik-ugotujesz-wode-wszedzi
    e/w92pff9,2b83378a?utm_aureus=w5dvmb5rz1%2Cda86fd6d-
    462a-4b40-ad29-ffe2d2c33091

    Mam ten termos
    Termos elektryczny Deerma DR035S
    i bez podłączenia do prądu zagotuje wodę chyba w dópie.

    Tam jest klapka do której się wtyka kabel sieciowy jak od drukarki, z wtyczką typu
    koniczynka i wtedy uruchamia się dotykowy ekran i grzałka.

    Rozwiązanie jest kłopotliwe, bo kabel elektryczny jest duży i mieści się w termosie
    jedynie wtedy, gdy jest pusty.

    A jak w środku jest woda, to kabel trzeba wsadzić do kieszeni lub torby i za chwile
    się zgubi.

    Dlatego kabel powinien byc chowany w dnie termosu

  • 2. Data: 2023-04-29 06:18:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wodę w dowolnej temperaturze mędzy 0 a 100 doprowadza się do wrzenia ręczną pompką
    (tzn. ja mam wersję na prąd do blendera, to coś jak ręczny laktator i elektryczny,
    ten ostatni widziałem w akcji w szpitalu, normalnie dojarka...).

  • 3. Data: 2023-05-18 19:45:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 29 April 2023 at 06:18:34 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    ten ostatni widziałem w akcji w szpitalu, normalnie dojarka...).

    Ręczną pompką to sobie można wacka napompować

    Aby przygotować herbatę, potrzebny jest wrzątek zagotowany w temp. 100 C
    gdyż gotowanie wytrąca z wody zimnej soli mineralne.

    Każdy może sprawdzić, że podgrzewając wode do 80 st C, bez wrzenia, herbata się
    zaparzy, ale woda będzie mętna z pianą, bo sole mineralne nie wytrącą się i nie
    opadną na dno czajnika.

    Tutaj tabelka wrzenia wody w zależności od ciśnienia

    KATEDRA FIZYKI
    L A B O R A T O R I U M F I Z Y K I
    TABELA - ZALEŻNOŚĆ TEMPERATURY WRZENIA WODY OD CIŚNIENIA
    Ostatnia zmiana treści: 15.03.2022 r.
    ZALEŻNOŚĆ TEMPERATURY WRZENIA T[oC] WODY OD CIŚNIENIA P[hPa]
    Ciśnienie
    [hPa]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [hPa]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [hPa]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [hPa]
    Temperatura
    [oC]
    960 98,49 982 99,12 1002 99,69 1022 100,24
    962 98,55 984 99,18 1004 99,74 1024 100,29
    964 98,60 986 99,24 1006 99,80 1026 100,35
    966 98,67 988 9929 1008 99,85 1028 100,40
    968 98,72 990 99,35 1100 99,91 1030 100,46
    970 98,78
    972 98,84 992 99,41 1112 99,96 1032 100,51
    974 98,90 994 99,46 1114 100,02 1034 100,57
    976 98,95 996 99,52 1116 100,07 1036 100,62
    978 98,99 998 9957 1118 100,13 1038 10067
    980 99,07 1000 99,63 1020 100,18 1040 100,73
    ZALEŻNOŚĆ TEMPERATURY WRZENIA T[oC] WODY OD CIŚNIENIA P[mm Hg]
    Ciśnienie
    [mm Hg]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [mm Hg]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [mm Hg]
    Temperatura
    [oC]
    Ciśnienie
    [mm Hg]
    Temperatura
    [oC]
    720 98,49 742 99,33 762 100,07 782 100,80
    722 98,57 744 99,41 764 100,15 784 100,87
    724 98,65 746 99,48 766 100,22 786 100,94
    726 98,72 748 99,56 768 100,29 788 101,02
    728 98,80 750 99,63 770 100,37 790 101,08
    730 98,88
    732 98,95 752 99,70 772 100,44
    734 99,03 754 99,78 774 100,51
    736 99,10 756 99,85 776 100,58
    738 99,18 758 99,93 778 100,66
    740 99,25 760 100,00 780 100,73

    https://fiz-lab.po.opole.pl/wp-content/uploads/2022/
    03/TABELA_6-%E2%80%93-ZALEZNOSC-TEMPERATURY-WRZENIA-
    WODY-OD-CISNIENIA.pdf

  • 4. Data: 2023-05-18 20:18:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 18 maja 2023 o 19:45:50 UTC+2 a a napisał(a):
    pompką (tzn. ja mam wersję na prąd do blendera, to coś jak ręczny laktator i
    elektryczny, ten ostatni widziałem w akcji w szpitalu, normalnie dojarka...).
    > Ręczną pompką to sobie można wacka napompować

    Są i takie, do wacków z plastyki przy operacji zmiany płci.

    > Aby przygotować herbatę, potrzebny jest wrzątek zagotowany w temp. 100 C
    > gdyż gotowanie wytrąca z wody zimnej soli mineralne.

    Pisałem o parzeniu herbaty w 100C czy o wrzeniu wody?

    > Każdy może sprawdzić, że podgrzewając wode do 80 st C, bez wrzenia, herbata się
    zaparzy, ale woda będzie mętna z pianą, bo sole mineralne nie wytrącą się i nie
    opadną na dno czajnika.

    Poprzednio miałe qur*iąco piszcący czajnik z guzikami 100, 80, 60, 40 i "keep warm"
    na podstawce - w instrukcji nie było, żeby jednak wodę najpierw przegotować w 100, a
    wręcz 40 było do "mleka dla niemowlaka".
    Dużo zdrowia.
    Sole wyciąga się fiktrem z biedronki, w skomputeryzowanym dzbanku.
    Teraz czajnik też mam z biedronka. Ma niebieskie LEDy w środku.
    Może i one się zaparzają?

    Co ciekawe w robocie niby ta sama woda, prosto z kranu, a w czajniku kamienia nie
    ma...

  • 5. Data: 2023-05-18 20:32:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 18 May 2023 at 20:18:19 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

    na podstawce - w instrukcji nie było, żeby jednak wodę najpierw przegotować w 100, a
    wręcz 40 było do "mleka dla niemowlaka".

    Gdy instrukcję pisze Zenek niekumaty
    to się korzysta z mądrości rodzinnej.

    Ostatnio profesor z kliniki okulistyki ostrzegała przed zatarciem oka wodą z kranu,
    bo zawiera ameby.

    Trzeba nie mieć rozumu, aby podawać niemowlakowi mleko z nieprzegotowanej wody.

    Mam 2 czajniki z termostatem i jeszcze 3 termosy z funkcją czajnika,
    ale wodę się gotuje, a potem ustawia na podgrzewanie, aby wieczorem była woda do
    popicia lekarstwa przez pacjenta, bez poparzenia.

    Woda z kranu zawiera dodatkowo bakterie legionelizy, czyli cięzkiego zapalenia płuc i
    dlatego się ją gotuje, bo samo podgrzanie jedynie mnoży ilośc bakterii w wodzie
    i dlatego bojlery w łazience mają funkcję dezynfekcji,
    czyli podgrzania ciepłej wody do 80 C raz w miesiącu, aby legionelizę i ameby
    wytępić.

  • 6. Data: 2023-05-18 20:49:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 maja 2023 o 20:32:14 UTC+2 a a napisał(a):
> [...]
    > i dlatego bojlery w łazience mają funkcję dezynfekcji,
    > czyli podgrzania ciepłej wody do 80 C raz w miesiącu, aby legionelizę i ameby
    To było pić przegotowana. Zaraziłes się amebą i zezarła ci poł mózgu. To ze nie
    trzymasz kału i moczu nikogo tutaj nie obchodzi. Ale dlaczego mamy znosić pierdolenie
    polmozga tylko dlatego ze się napił nieprzegotowanej wody?

  • 7. Data: 2023-05-18 20:56:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 18 May 2023 at 20:49:46 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    popicia lekarstwa przez pacjenta, bez poparzenia.

    płuc i dlatego się ją gotuje, bo samo podgrzanie jedynie mnoży ilośc bakterii w

    gupiś jak but dziadka z lewej nogi

  • 8. Data: 2023-05-19 15:01:03
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Zenek Kapelinder w
    ups.com
    [...............]
> [...]
    > ze nie trzymasz kału i moczu nikogo tutaj nie obchodzi. Ale dlaczego mamy
    > znosić pierdolenie polmozga tylko dlatego ze się napił nieprzegotowanej

    miedzy elektronikami tak sobie z dziubkow pijecie? :)

  • 9. Data: 2023-05-19 15:51:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 15:01:03 +0200, 1634Racine wrote:
    > Zenek Kapelinder w
    ups.com
    > [...............]
    >
    > miedzy elektronikami tak sobie z dziubkow pijecie? :)

    Zenek nie elektronik :-)

    J.

  • 10. Data: 2023-05-19 15:53:53
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:15mej9a2aevr5.11x8ixef922mn$.dlg@40tude.net
    ups.com
    > Zenek nie elektronik :-)
    > J.

    chcesz powiedziec, ze nijak nie pasuje tutaj?