  • 1. Data: 2023-04-29 22:14:16
    Temat: Nietypowa pamięć EEPROM NC7033
    Od: M M <m...@g...com>

    Siedzi takie coś (2 sztuki, pojemność aż 336 bitów - 21*16 każda!) w multimetrze
    Solartron 7150 i pamięta dane kalibracji.

    Datasheet - https://www.vintage-radio.net/forum/attachment.php?a
    ttachmentid=237944

    Dość nietypowe zasilanie +/-5V i dodatkowo Vpp -25V (włączane sprzętowo tylko na czas
    kalibracji, do odczytu niepotrzebne).

    Nie wiadomo jak długo będzie jeszcze pamiętać - zastanawiam się czy dałoby się
    zastąpić czymś współczesnym (na stałe zapisanym kopią oryginalnej zawartości, bo
    ponowna kalibracja wymaga komunikacji GPIB z przyrządem).

    Ktoś kojarzy jakiś współczesny EEPROM z takim samym protokołem odczytu jak tam
    opisany, czy trzeba będzie emulować na jakimś MCU?

  • 2. Data: 2023-04-30 09:49:53
    Temat: Re: Nietypowa pamięć EEPROM NC7033
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/04/2023 21:14, M M wrote:
> [...]
    >
    > Ktoś kojarzy jakiś współczesny EEPROM z takim samym protokołem odczytu jak tam
    opisany, czy trzeba będzie emulować na jakimś MCU?

    Ja bym zrobił na MCU.

    Widze że Mitsubishi ma podobne
    https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/986
    06/MITSUBISHI/M58655P.html
    - nawet są dostępne a ebay ale to mało przyszłościowe rozwiązanie.

    c.

  • 3. Data: 2023-04-30 12:51:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-29 o 22:14, M M pisze:
> [...]
    >
    > Ktoś kojarzy jakiś współczesny EEPROM z takim samym protokołem odczytu jak tam
    opisany, czy trzeba będzie emulować na jakimś MCU?
    No to trzymam za ciebie kciuki, mam ten sam miernik i też myślę żeby
    zgrać te pamięci po to żeby w razie W zaemulować je prockiem.
    Dzięki że znalazłeś pdf-a do nich bo mi sie nie udało.
    Ja myślałem żeby się podłączyć się z salea albo atmegą i czytać co tam
    biega na liniach jak się zmienia zakresy na mierniku, ale to na razie
    plany bo mam kupę innych zajęć.

    --
    Janusz