eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 03 Mar 2013 20:41:47 +0100
    From: _Michał <m...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
    Thunderbird/17.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest
    grane ?
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 77
    Message-ID: <5133a780$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: nat1-115.ghnet.pl
    X-Trace: 1362339712 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26697 91.150.220.115:27973
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484863
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie BMW E38, v12 5.4 litra z DSC II

    Nie jest to totalnie pełne ESP co w reno czy gdzieś indziej bo 100%
    pełne to było DSC III, precyzyjnie od wersji 5.3 - ale są to jakieś
    mocne wersje rozwojowe BOSCH'a które co po chwila chcą mnie zabić...


    Czy to jest normalne zachowanie systemów bezpieczeństwa w BMW ?
    bo to że tam jest wrzucony celowy uślizg kół jak się z ronda wyjeżdża
    czy coś to wiem, ale mam coraz większe przekonanie że ilość BMW
    po słupach - co po chwila - to efekt błędnego działania software (już
    pomijam bardzo słabo zestrojone zawieszenia - sportowe wrażenia - ale
    brak efektywności i osiągów)


    Historyjka:

    Byliśmy w 3 auta (BMW7,R75,VelSatis) więc mam kilka punktów widzenia ze
    środka i z zewnątrz.


    Najpierw jak sytuacja wyglądała od środka:

    Jestem na poboczu, chciałem nawrócić żwawiej - na raz - bo co chwila
    auta jechały, wyłączyłem DSC (normalnie naciskając, nie 10 sekund).
    Gaz ruszam, poślizgnęło koła - śliskie i błotniste pobocze, jeszcze
    chwileczkę trzymam gaz tylko się orientuje że coś nie tak z tym gazem
    aż tyle go nie naciskałem, puszczam gaz i noga wędruje w stronę hamulca,
    a wrażenie jakby tego gazu było coraz więcej słyszę latające kawałki
    pobocza że coś wyrywam, jedno koło zaczyna chwytać asfalt, moja noga już
    blisko hamulca. Noga już na hamulcu, słyszę jak silnik zaczyna być
    duszony - teraz dziobie już wszystko z każdej strony, koła już na
    asfalcie pchają auto w stronę murku, ja nie mogę tego zdusić hamulcami
    pcha mnie to z prędkością jakieś 6km/h, auto się obróciło o jakieś 80
    stopni i jest pchane w murek.
    Przednie koła zablokowane, tyle w poślizgu, delikatnie skręca,
    odpuściłem na ułamek sekundy to go trochę obróciło/rzuciło tyłem, ale
    też rozpędziło,
    uderzenie przednim kołem w krawężnik - pomogło obrócić i zwolniło auto
    do jakiś ~2km/h. Tył cały czas w poślizgu ledwo się mieszczę z tym murkiem
    jeszcze jedno uderzenie kołem (tylnym) - uff.. udało się jakoś
    "nawrócić" jestem w 2 stronę bezpiecznie ustawiony spokój po ~4 sekundach.
    Ustawiłem kierownicę prosto, a auto cały czas jest pchane cały czas
    wszystko dziobie dookoła, oki myślę starczy tego jeszcze poczekałem z 5
    sekund
    i wrzuciłem N - wszystko przeszło tak momentalnie.


    Widok z zewnątrz:
    Dużo gazu, auto zaczyna się ślizgać zarzuciło tyłem, po chwili zwalnia i
    zaczyna wyrywać pobocze i rozrzucać je na kilkanaście metrów,
    przód zblokowany auto się obraca i rozrzuca cała ziemię z pobocza po
    całej drodze. koła "dziwnie się kręcą", tył cały czas rozrzuca rzeczy
    przyklejone do opon. bardzo mocne uderzenie przednimi w krawężnik bokiem
    po chwili tyłem, po czym widać jak auto jest pchane
    na zablokowanych przednich kołach. Całość koło 10 sekund. I pytania czy
    opony w ogóle zostały.


    Efekt, 25 metrów opon na asfalcie (ostatnie ~12 celowo żeby zobaczyć czy
    naciśnięcie hamulca na prostej kierownicy go zdusi)
    i rozrzucona ziemia i kamyki z pobocza...


    Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?
    i to jeszcze DSC było **wyłączone**, został chyba kawałek ASR który co
    prawda ma opcję (poczytałem PDF'y jak to zrobili) dodania
    gazu (tylko modele V12 i mocniejszy V8 w którejś opcji) jak tył jest w
    poślizgu, ale to na śnieg - jak odejmiesz gaz to on doda po
    wykryciu poślizgu, ale tu z 40% mocy miałem i było to mocniejsze niż
    hamulce, którym pewnie ABS przeszkadzał w zduszaniu silnika...
    Przeszło od razu po wrzuceniu N.


    obrazek:
    http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
    ng

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: