    From: Lew2 <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Blokowanie lewego pasa
    Date: Mon, 16 Jan 2012 00:05:52 -0800 (PST)

    W sobotę akurat musiałem przelecieć trasę A4 ze Zgorzelca do Krakowa
    (430 km). Śpieszyło mi się bardzo, bo wiozłem chorą osobę i myślałem
    że lewym pasem przelecę w 3 godzinki. Niestety mistrzowie lewego pasa
    co chwilę zmuszali mnie do hamowania poniżej prędkości karalnej. Na
    niektórych nawet poganianie światłami nie działa. Nie wspomnę ile
    potem czasu (cenne sekundy) i paliwa zajmuje rozbujanie się do
    przyzwoitej prędkości.
    Kiedy wreszcie te pacany nauczą się, że jak nie mają odpowiedniego
    wozu lub boją się śnieżycy bo ich nie stać na zimówki, bądź mandatu
    (bo im żal paru stówek) to niech się trzymają Art. 16 pkt 4.
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni" i nie wychylają się na lewy pas. To jest zwykłe
    chamstwo utrudniać życie ludziom, którym się śpieszy. Ja nie mam nic
    do kogoś, kto przestrega prędkości na prawym pasie.
    Jak boisz się pogody to zjedź na prawy pas. Czasem też jakiś pacan
    przede mną na lewym pasie zwalnia do prędkośći kodeksowej (10 km/h
    poniżej karalnej!!!) na widok fotoradaru. Nie muszę wspominać jak
    niebezpieczne jest takie hamowanie zwłaszcza jak jedzie się szybko.
    Ale dzisiaj rano policjant z KG zapowiadał w TVP Info, że będą surowo
    karać blokujących lewy pas.

    Taryfikator mandatów:
    Rozdział E pkt. 07 "Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym
    kierującym", 2 pkt. karne.
    Rozdział H pkt. 08 "Naruszenie obowiązku "jazdy prawostronnej", 2 pkt.
    karne.