  • 1. Data: 2024-01-28 09:21:06
    Temat: Brak internetu podczas rozomowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    Podczas podróżowania (poza miastem, Galaxy S8+) bardzo często
    (zawsze??) ma internetu podczas połączenia głosowego (Plus), czy u
    innych operatorów też występuje ten problem?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-01-28 13:56:54
    Temat: Re: Brak internetu podczas rozomowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2024 09:21:06 +0100, Marek napisał(a):

    > Podczas podróżowania (poza miastem, Galaxy S8+) bardzo często
    > (zawsze??) ma internetu podczas połączenia głosowego (Plus), czy u
    > innych operatorów też występuje ten problem?

    Włączone VoLTE?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2024-01-28 17:29:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Jan 2024 13:56:54 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Włączone VoLTE?

    Włączone, ale gdzie na wsi po drodze jest lte??
    Ja nie mówię o sytuacji gdzie jest lte, ja mówię mówię o sytuacji
    gdzie LTE nie ma, a w tych miejscach kiedyś działał internet i call
    jednocześnie.
    Dobra temat zgłębiłem i się okakzuje ,że to (jak zwykle) jest chaos i
    zależy od wielu czynników. "Podobno" (w cudzysłowach bo znalazłem
    sprzeczne informacje) w sieci 3G nie da się jednocześnie mieć
    połączenie data i call *ale* wg innych źródeł "to zależy od
    operatora" (czyli są jakieś magiczne sposoby by w 3G połączyć data I
    call). Ewidentnie zamiast technologia się rozwijać (bo na 100% to
    działało zanim przyszedł LTE) to się zwija.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-01-29 14:50:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jan 2024 17:29:23 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > call). Ewidentnie zamiast technologia się rozwijać (bo na 100% to
    > działało zanim przyszedł LTE) to się zwija.

    Chyba jednak nie.
    Dawno, dawno temu, jak była zwykła siec GSM/TDMA/2G, to rozmowa
    głosowa zajmowała kanał, i na dane internetowe/WAP nie było już
    miejsca.

    Ale juz IMHO w GPRS/2.5G pojawiła sie możliwość jednoczesnosci,
    w kolejnych rozwijana, i wątpie, aby w LTE nie było. Szczególnie, ze
    to LTE to juz stricte pakietowa.

    No chyba ze ... pasmo radiowe poszło pod LTE, a w terenie zostawili
    jakies ogryzki ... ale przeciez internet w terenie tez musi działać
    dobrze, bo klient wymaga.

    Jeszcze w Play bym różne cuda dopuszczał, ale Plus powinien być wolny
    od cudów.

    J.

  • 5. Data: 2024-01-29 15:31:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 sty 2024 o 09:21, Marek pisze:

    > Podczas podróżowania (poza miastem, Galaxy S8+) bardzo często (zawsze??)
    > ma internetu podczas połączenia głosowego (Plus), czy u innych
    > operatorów też występuje ten problem?

    Monster (kiedyż to było? -- 10 lat temu?) miał problem
    z jednoczesnością 3G i gadania;

    Asus Max (od ~lipca 2016 do grudnia 2019 r.) miał LTE -- nie
    pamiętam wiadomego problemu;

    RedmiN9p (od listopada roku 2020) ma LTE -- raczej nie mam
    jednocześnie SMS i rozmowy na tej samej SIMkarcie, ale
    z netem chyba nie notuję tego problemu...

    Od dawna ogólnie nie narzekam na kolizję gadania z netem...

    Natomiast problemy Monsterowej niejednoczesności ;) dawały
    się we znaki -- tak że je popamiętałem...

    Teraz króluje 5G; 3G jest w likwidacji; 7G -- w powijakach;
    6G -- w poważnych testach... Chińszczyzna skręca się wokoło
    kwantowych zabezpieczeń netu opartych o zaplątane upiory...
    [splątana łapówkami Rzeczpospolita qpuje setki najcięższych
    czołgów -- by ustawić je w kształt strzeleckiej tarczy?...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-01-30 09:40:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jan 2024 14:50:37 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba jednak nie.

    Co nie?

    > Ale juz IMHO w GPRS/2.5G pojawiła sie możliwość jednoczesnosci,
    > w kolejnych rozwijana, i wątpie, aby w LTE nie było. Szczególnie, ze

    Ja nie twierdzę, że w LTE nie działa, twierdzę że na wsi jednocześnie
    internet I call nie działa bez względu na to co jest tam w użyciu..
    Stwierdzam fakt.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2024-01-30 12:03:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.01.2024 o 09:40, Marek pisze:

    > Co nie?

    > Ja nie twierdzę, że w LTE nie działa, twierdzę że na wsi jednocześnie
    > internet I call nie działa bez względu na to co jest tam w użyciu..
    > Stwierdzam fakt.

    Może dlatego, że Plus wyłączył już 3G w takim sensie, jak kiedyś
    działało. Z resztą nie tylko Plus, tą drogą idą inni.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-01-31 03:36:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 12:03:19 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Może dlatego, że Plus wyłączył już 3G w takim sensie, jak kiedyś
    > działało. Z resztą nie tylko Plus, tą drogą idą inni.

    Trop moze byc dobry, ale ... jesli na wsi nie ma LTE, to jaka jest
    predkosc internetu w telefonach?

    Bo juz nie mówie o jednoczesnie z głosem, ale ten internet wazny dla
    wielu.
    Czy Plus juz wszedzie ma co najmniej LTE?

    J.

  • 9. Data: 2024-02-01 23:47:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 sty 2024 o 03:36, J.F pisze:

    > Czy Plus juz wszedzie ma co najmniej LTE?

    3G jest chyba energetycznie nieopłacalne względem LTE.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2024-02-02 13:30:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 sty 2024 o 09:21, Marek pisze:

    > Podczas podróżowania (poza miastem, Galaxy S8+) bardzo często
    > (zawsze??) ma internetu podczas połączenia głosowego (Plus),
    > czy u innych operatorów też występuje ten problem?

    RedmiNote9pro i Plus przed kwadransem -- podczas gadania był dostęp do
    netu...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'