  • 1. Data: 2022-04-07 12:00:36
    Temat: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Ale w RS :-) Ładowarka pokazuje 10,5V akumulatora. Nie odpala. Stał 2,5
    tygodnia a i wcześniej był użytkowany krótko, więc może nawet nie
    naładował się porządnie.

    Noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś raportowania napięcia. Już
    kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam
    w moich samochodach.

    Co myślicie?

  • 2. Data: 2022-04-07 12:06:04
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 11:00, ii wrote:
> [...]
    > kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    > mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam

    RaspberryPi Carpc albo jakis klon tego projektu. Mozna ozenic z OBD, do
    tego potrzebujesz jakiegos modemu z karta SIM i masz odpowiednik tego co
    oferuje prawie kazdy samochod sredniej klasy wyprodukowany w ostatnich
    4-5 latach. Tyle ze bez abonamentu miesiecznego.

  • 3. Data: 2022-04-07 12:14:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

> [...]
    > oferuje prawie kazdy samochod sredniej klasy wyprodukowany w ostatnich
    > 4-5 latach. Tyle ze bez abonamentu miesiecznego.

    Żeby jeszcze szybciej zeżarło akumulator?

    Mam taką chińską lampę kempingową, z panelem słonecznym na wierzchu.
    Prąd ładowania z panela jest mniejszy niż prąd pobierany przez układ
    sygnalizujący poziom naładowania (3 LED). W efekcie, gdy jest jasno,
    to zamiast doładowywać - rozładowuje akumulator.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-04-07 12:39:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 11:14, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > sygnalizujący poziom naładowania (3 LED). W efekcie, gdy jest jasno,
    > to zamiast doładowywać - rozładowuje akumulator.

    Moze miec jakis swoj akumlator a do tego sie wylaczyc jak poziom
    naladowania spadnie ponizej X. Taka logika jest stosowana w kamerkach.

  • 5. Data: 2022-04-07 12:55:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 12:00:36 +0200, ii wrote:
> [...]
    > kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    > mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam

    Normalnie nie ma potrzeby.
    Ale Ty widac masz :-)

    Tylko ... 10.5V ... czy to nie jest zwarcie w jednej celi?
    Monitor na to nie pomoze :-(

    J.

  • 6. Data: 2022-04-07 14:13:17
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 12:00, ii napisał:

> [...]
    > kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    > mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam

    Mój śp. szef powiadał w sytuacji, gdy ktoś wymyśla pierdoły, z braku
    zajęcia: *pies jak nie ma co robić, to sobie jaja liże*. Takoj i ty:
    kup akumulator, naładuj, raz w miesiąc podładuj, gdy samochodem nie
    jeździsz i zapomnij o pierdołach. No i poszukaj sobie jakiejś roboty.

  • 7. Data: 2022-04-07 14:40:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 14:13:17 +0200, Collie wrote:

> [...]
    > kup akumulator, naładuj, raz w miesiąc podładuj, gdy samochodem nie
    > jeździsz i zapomnij o pierdołach. No i poszukaj sobie jakiejś roboty.

    Jesli to zwarta cela, to ładowanie nie pomoze.

    A jak kolega ma wiecej samochodow ... sprzedac, czy jezdzic
    rotacyjnie, oto jest pytanie :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-04-07 15:01:43
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 14:40, J.F napisał:

    > Jesli to zwarta cela, to ładowanie nie pomoze.

    Phi, Polak potrafi:
    https://www.youtube.com/watch?v=gJQ83pwhBF8

  • 9. Data: 2022-04-07 15:11:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 15:01:43 +0200, Collie wrote:

    > Phi, Polak potrafi:
    > https://www.youtube.com/watch?v=gJQ83pwhBF8

    Kiedys sie takie rzeczy robilo, dzis widac sie nie oplaca.

    Teraz sie oplaca w Pakistanie

    https://www.youtube.com/results?search_query=pakista
    ni+battery+restoration

    J.

  • 10. Data: 2022-04-07 16:15:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 12:06, K pisze:

> [...]
    > oferuje prawie kazdy samochod sredniej klasy wyprodukowany w ostatnich
    > 4-5 latach. Tyle ze bez abonamentu miesiecznego.

    Ale ... mój RS ma 4..5 lat :-)

    Nieważne, ale myślałem jednak o nieco czym innym.

    Przede wszystkim celem jest udostępnienie takiej informacji względnie
    lokalnie więc nie ma potrzeby wystawiania się na inwigilację. Akurat
    dłubię w takich lokalnych połączeniach radiowych, więc sieci komórkowe
    nie są konieczne. Oczywiście nie wykluczam użycia do innych celów.

    Także samo raspebery nie wydaje mi się konieczne. Ja tylko napięcie chcę
    mierzyć. Do tego dowolny procek wystarczy. Moduł radiowy i koniec tematu.

    A o którym projekcie carpc w ogóle myślisz? Może zmienię zdanie...