  • 1. Data: 2009-01-18 11:31:39
    Temat: Bremerhaven a clenie moto z USA
    Od: "LLL" <k...@r...ol>

    Witam wszystkich!
    Wiem że temat stale się powtarza, ale potrzebuje świeżych informacji jeśli
    to nie problem.
    Kupiłem motocykl w stanach i jestem na wysokości wyznaczenia punktu
    docelowego odbioru. Słyszałem że w Bremerhaven łatwiej oclić i cenę do cła
    bierze się z umowy a nie z np. EUROTAXU, czy to prawda?? No i jaka stawka
    VATU jest n Niemczech, czy jeśli oclę w Niemczech to muszę jeszcze robić
    jakieś opłaty w Polsce? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-01-19 21:34:25
    Temat: Re: Bremerhaven a clenie moto z USA
    Od: "Piotr" <p...@g...com>

> [...]
    > VATU jest n Niemczech, czy jeśli oclę w Niemczech to muszę jeszcze robić
    > jakieś opłaty w Polsce? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

    Czolem.
    Do Bremerhaven zawsze sie oplacalo brac sprzety za jakas wieksza kwote -
    wtedy koszty dojazdu i ich oplat wychodzily korzystniej niz u nas... jak z
    clem na dzien dzisiejszy czy od faktury czy z tabelki to nie wiem... ale
    nawet jak zaplacisz u nich 19% vatu... to w polsce musisz wypelnic kwity
    obiegu wewnatrz unii i do 22 wyrownac... :/ przynajmniej tak bylo jeszcze w
    zeszlym roku... ale mysle, ze kwestii vatu nic sie nie zmienilo...

    Pozdr
    Piotr

  • 3. Data: 2009-01-20 07:17:24
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Piotr pisze:

    > nawet jak zaplacisz u nich 19% vatu... to w polsce musisz wypelnic kwity
    > obiegu wewnatrz unii i do 22 wyrownac... :/ przynajmniej tak bylo jeszcze w
    > zeszlym roku... ale mysle, ze kwestii vatu nic sie nie zmienilo...

    Nie, nic sie nie zmienilo :) Placi sie VAT wedlug stawki kraju
    docelowego. Jedyna korzysc moze polegac na mniej skrupulatnym
    dochodzeniu wartosci przez celnikow niemieckich. Ale i z tym bywa
    roznie. Znajomy sprowadzal z USA customa. Kosztowal ok 10000$. Niemiecki
    celnik stwierdzil ze on sie zna na motocyklach bo sam jezdzi Virago i
    widzial w TV ze takie motocykle to sa warte nawet i 40000$ wiec mu oclil
    od 25000$ :) Na szczescie dalo sie to po czasie odkrecic (afera,
    rzeczoznawcy itp). ale niesmak jednak pozostal :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-01-20 09:44:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-18 12:31:39 +0100, "LLL" <k...@r...ol> said:

> [...]
    > VATU jest n Niemczech, czy jeśli oclę w Niemczech to muszę jeszcze robić

    Mój domowy spedytor twierdzi, że portowy urząd w Gdyni strasznie nie
    lubi odprawiać pojazdów (zresztą wogóle nie lubią odprawiać
    czegokolwiek) - przypierdzielają się jak tylko mogą, powołują
    rzeczoznawcę, robią rewizję (płaci klient) itepe. Koszty odprawy tam,
    to circa 700-800 zł (gdy normalnie ok. 150-200). Są tacy, co mają
    znajomości i układy, ale tak z ulicy, to lepiej zdecydowanie nie. Jak
    już odprawiać w Polsce, to z przekazaniem na własny urząd celny.
    W Bremen - zależy jak się trafi, czasem idzie jak po maśle, czasem się
    czepiają, ale zazwyczaj wychodzi taniej i bardziej bezproblemowo. Co do
    VATu - jest instytucja odroczenia (a więc nie płaci się go u niemców,
    tylko u nas), ale już nie dopytałem dokładnie jak to wygląda (czy to
    tylko dla firm, czy osoby prywatne też mogą).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-01-21 10:02:25
    Od: Astra <a...@o...pl>

    Ja sprowadziłem w ubiegłym roku kilka moto.
    Vat zapłaciłem 19% i nie robiłem żadnej dopłaty w Polsce.
    Na pewno mniej trudności niż w Gdyni przy odprawie i przynajmniej jak ja
    cliłem motocykle to brali wartość z faktury ale ponoć miało się to
    zmienić. Najlepiej zadzwonić do agencji celnej która się zajmuje takimi
    rzeczami. Dla mnie robiła to Polska agencja.

    pzdr
    Astra