  • 1. Data: 2014-02-02 17:38:57
    Temat: Budżet gminy Człuchów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku przy okazji kontroli budżtu gminy
    wiejskiej Człuchów zwróciła uwagę na nieprawidłowości w wydawaniu pieniędzy
    pochodzących z fotoradarów.

    pkt 5 wystąpienia pokontrolnego:
    http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?p=document&action=
    save&id=4962&bar_id=2813

    Wójt się odwołał, twierdząc że nakaz wydawania pieniędzy z fotoradarów na
    drogi jest niezgodny z Konstytucją:
    http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?p=document&action=
    save&id=4963&bar_id=2813

    Ale nieskutecznie:
    http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?p=document&action=
    save&id=4964&bar_id=2813

    Ciekawe teraz czy wójt oleje RIO i będzie nadal finansował z fotoradarów
    własną pensję, czy może stwierdzi, że skoro nie wolno, to straż gminna mu
    nie jest potrzebna.

  • 2. Data: 2014-02-02 18:15:03
    Temat: Re: Budżet gminy Człuchów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 17:38:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]

    > własną pensję, czy może stwierdzi, że skoro nie wolno, to straż gminna mu

    Oj tam, duzo rzeczy mozna podciagnac pod bezpieczenstwo ruchu.

    I nowe chodniki, i nowe drogi, i kanalizacje pod nimi, i oswietlenie.
    I cala SM, ktora bezpieczenstwa pilnuje. A etatow w tej SM moze byc
    bez liku ...

    J.

  • 3. Data: 2014-02-02 18:22:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 18:15:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > I nowe chodniki, i nowe drogi, i kanalizacje pod nimi, i oswietlenie.

    A to owszem można, ale w Człuchowie na to wszystko poszła AFAIR mniej niż
    1/4 kasy z fotoradarów.

    > I cala SM, ktora bezpieczenstwa pilnuje. A etatow w tej SM moze byc
    > bez liku ...

    A tu już RIO mówi że nie, bo bezpieczeństwo ruchu jest zaledwie 1/17 celów
    stojących przed strażą z Człuchowa.

  • 4. Data: 2014-02-02 18:34:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-02 18:22, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > 1/4 kasy z fotoradarów.

    > A tu już RIO mówi że nie, bo bezpieczeństwo ruchu jest zaledwie 1/17 celów

    Skoro więc udowodniono przewinienie władz Człuchowa - to czy ktoś
    poniesie konsekwencje? Znowu skończy się na gadaniu tylko?

    Czy do cholery jakiś urzędnik w tym kraju choć raz zostanie ukarany za
    łamanie prawa?

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-02-02 18:55:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    save&id=4962&bar_id
    > =2813
    >
    > Wójt się odwołał, twierdząc że nakaz wydawania pieniędzy z fotoradarów
    save&id=4963&bar_id
    > =2813
    >
    > Ale nieskutecznie:
    > http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?p=document&action=
    save&id=4964&bar_id
    > =2813
    >
    > Ciekawe teraz czy wójt oleje RIO i będzie nadal finansował z
    > fotoradarów własną pensję, czy może stwierdzi, że skoro nie wolno, to
    > straż gminna mu nie jest potrzebna.

    Powiem wiecej - ciekawe czy odda to co wydał nieprawidłowo.

    No i nareszcie się ktoś wział za tą hipokryzję, że innym patrzymy dokładnie
    na predkosc bo przeciez twarde prawo ale prawo ale sami siebie to
    kontrolowac nie mamy zamiaru i robimy co chcemy bo co prawda prawo ale
    takie jakies nie po naszemu...

  • 6. Data: 2014-02-02 19:03:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 17:55:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Powiem wiecej - ciekawe czy odda to co wydał nieprawidłowo.

    Też jestem ciekaw.
    W sumie to może należałoby teraz (mając "na papierze" stwierdzone wydanie
    tych pieniędzy niezgodnie z prawem), kontynuować krucjatę i uderzyć do
    prokuratury?

> [...]
    > na predkosc bo przeciez twarde prawo ale prawo ale sami siebie to
    > kontrolowac nie mamy zamiaru i robimy co chcemy bo co prawda prawo ale

    No wykombinowali sobie że mnie ukarać za przekroczenie prędkości o 2km/h
    urządzeniem o deklarowanej dokładności +-3km/h...
    No to teraz będą mieli najdroższe 2km/h w historii motoryzacji ;)

  • 7. Data: 2014-02-02 19:09:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 18:34:21 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Skoro więc udowodniono przewinienie władz Człuchowa - to czy ktoś
    > poniesie konsekwencje? Znowu skończy się na gadaniu tylko?

    Póki co budżet gminy na 2014 zakłada około 5.5mln wpływów z fotoradarów, a
    całość wydatków na transport ledwo około połowy tej kwoty.
    Dokładnie nie sposób czegokolwiek odczytać, bo bardzo słaby skan mają w
    BIP.

  • 8. Data: 2014-02-02 19:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 19:03:48 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Też jestem ciekaw.
    > W sumie to może należałoby teraz (mając "na papierze" stwierdzone wydanie
    > tych pieniędzy niezgodnie z prawem), kontynuować krucjatę i uderzyć do
    > prokuratury?

    Za wczesnie. O niezgodnosci orzeklo kolegium, teraz sie pewnie wojt
    odwoluje do sadow.

    A poza tym ... niewlasciwie rozdzielal, co nie znaczy ze sie w tym
    prokuratura dopatrzy przestepstwa. Zreszta - z jakiego paragrafu ?

    No ale zakaz sprawowania funkcji publicznych mogly gminy utemperowac
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2014-02-02 19:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 18:22:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A to owszem można, ale w Człuchowie na to wszystko poszła AFAIR mniej niż
    > 1/4 kasy z fotoradarów.

    To teraz pojdzie wiecej, a wyborcy beda zadowoleni :-)

    > A tu już RIO mówi że nie, bo bezpieczeństwo ruchu jest zaledwie 1/17 celów
    > stojących przed strażą z Człuchowa.

    Jest to jakis punkt widzenia, ale mozna polemizowac - np ze nie
    obciazaja w rownym stopniu.
    A potem sie 90% zatrudni w dziale ruchu drogowego :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-02-02 21:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > poniesie konsekwencje? Znowu skończy się na gadaniu tylko?
    >
    > Czy do cholery jakiś urzędnik w tym kraju choć raz zostanie ukarany za

    Dokładnie.
    Zwłaszcza ze prawo oczywiste, urzędnik byl tego siwadomy a mimo to miał to
    w dupie.
    Powinien ze swoich teraz oddać!