  • 1. Data: 2014-02-03 09:47:06
    Temat: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Wg. danych z zeszłego roku, w Polsce jeździ ponad 250000 samochodów bez
    ważnej polisy OC. Kara za brak OC to nawet 3200 zł. Jak łatwo policzyć,
    można zgarnąć w najlepszym wypadku 800mln. PLN Tylko jak?

    Dlaczego ludzie jeżdżą bez OC?
    Otóż moim zdaniem dlatego, że stosunkowo łatwo uniknąć kary za jego brak.
    Przeciętny Kowalski nie wie, czy Nowak ma wykupione OC na swoje nowe
    lambo. Policja również nie wie, że Nowak jeździ lambo bez OC, chyba że
    przez przypadek podda go rutynowej kontroli. Dlatego Nowak, mieszkaniec
    małej wioski gdzie wszyscy się znają może tak jeździć wiele lat.

    Sprawmy, żeby info o posiadaniu OC było wiedzą powszechną!
    Zamieńmy świstek z informacją o zawarciu polisy w nalepkę którą kierowca
    obowiązkowo ma nakleić na prawy górny róg przedniej szyby - Pomysł z
    nalepką nie jest nowy, stosowany jest już tu i ówdzie w europie.

    Nalepki będą miały kolorowe tło, te wydawane w 2014 niebieskie, w 2015
    zielone, a w 2016 czerwone. Później kolory można powielać. Na nalepce
    wołami napiszmy miesiąc ważności danej polisy. Poniżej już drobnym
    druczkiem także numer rejestracyjny pojazdu oraz kilka danych
    weryfikacyjnych - w postaci ładnego kodu kreskowego 2D, żeby Kowalski i
    Nowak w domu nie drukowali tych świstków na kolanie.

    W ten sposób automatycznie zniknie problem "zapominania" świstka z
    informacją o OC. Z kilometra będzie widać, że 7 stycznia 2015 jeszcze nie
    mam zielonej naklejki pomimo że takie kolory obowiązują w tym roku, a
    więc może warto zatrzymać mnie do kontroli. Co prawda Panowie Policjanci
    są bardzo zajęci poprawą bezpieczeństwa i może im się nie chcieć, ale to
    też można prosto obejść.

    Jak zagwarantować wykrycie braku OC?
    Co będzie jeśli damy sąsiadowi Nowaka, Kowalskiemu możliwość zarobienia
    na Nowaku który nie ma OC? Niech Nowak dostaje 100 zł nagrody za wykrycie
    braku OC dowolnego pojazdu. Wystarczy, że Kowalski zrobi zdjęcie
    przeterminowanej nalepki, a następnie wejdzie na stronę o adresie który
    łatwo zapamiętać:

    donies-na-kolege-o-braku-oc.gov.pl

    Na owej stronie podając numer rejestracyjny lambo Nowaka, Kowalski
    otrzyma informację iż ten jednak wykupił polisę wczoraj i nici z zarobku
    - po prostu nie nakleił jeszcze nowej nalepki.

    Niemniej zdjęcie naklejki tego wrednego sąsiada, który parkuje zawsze na
    2 miejscach przeszło pozytywnie, gość faktycznie nie ma polisy. W ten
    sposób na konto Kowalskiego wpływa 100 pln. Gotówką z Kowalskim dzieli
    się UFG, który rad jest że na jego konto już niedługo wpłynie 3200 pln.

    W ten sposób bardzo prosto w naturalny sposób wykorzystujemy podświadomą
    chęć Kowalskiego na dop.. Nowakowi. To się zdaje nazywa postawa
    społeczna? Jak myślicie, jak szybko na dzielni rozpoczną się patrole
    uprzejmych, którzy tylko czekają na prosty i łatwy przychód?

    Czy 800 mln pln wystarczy na zaprojektowanie i wdrożenie tego systemu?
    Tak, żeby wyszło na przysłowiowe zero? Na stronie UFG już teraz można
    sprawdzić, czy polisa na dany numer rej. jest wykupiona zatem baza polis
    już działa. Wystarczy dorobić przekazywanie nagrody

    Przecież zysk społeczny jest nie do przecenienia - żaden kierowca w
    Polsce nie będzie już jeździł bez obowiązkowej polisy OC. Chyba, że
    mieszka na skraju puszczy i do następnego sąsiada ma 20km.

    W razie gdyby było drożej można prewencyjnie podnieść karę za brak OC do
    5000pln, wtedy mamy do dyspozycji 1,25 mld na modernizacje systemu. No to
    już powinno starczyć krewnym i znajomym królika, prawda?

    Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,
    że jeszcze nikt na to nie wpadł? A skoro jest takie proste, to dlaczego
    się tego jeszcze nie robi?

    Tomek

  • 2. Data: 2014-02-03 09:52:02
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 08:47:06 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

> [...]
    > obowiązkowo ma nakleić na prawy górny róg przedniej szyby - Pomysł z
    > nalepką nie jest nowy, stosowany jest już tu i ówdzie w europie.

    to już było również w Polsce. Jakoś się nie sprawdziło. Bo podobnie jak
    nalepki rejestracyjne nikogo nie interesują.

    Sprawdzić OC można dużo prościej w w systemie UFG

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-02-03 10:35:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, masti wrote:

> [...]
    [...]
    > to już było również w Polsce. Jakoś się nie sprawdziło. Bo podobnie jak
    > nalepki rejestracyjne nikogo nie interesują.

    Na to przecież zapodał antidotum niżej:

    > Jak zagwarantować wykrycie braku OC?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-02-03 10:41:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:35:41 +0100 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

    > [...]
    >
    > Na to przecież zapodał antidotum niżej:

    ale po co robić coś co już jest?

  • 5. Data: 2014-02-03 10:44:24
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,
    > że jeszcze nikt na to nie wpadł? A skoro jest takie proste, to dlaczego
    > się tego jeszcze nie robi?
    Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem.
    Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
    Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną płacić
    OC?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 6. Data: 2014-02-03 10:53:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

> [...]
    > ubezpieczenie, a nie podatek? Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z
    > tego, że wszyscy nagle zaczną płacić OC?

    Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?

  • 7. Data: 2014-02-03 10:55:34
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?
    Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"?
    WOJO

  • 8. Data: 2014-02-03 10:56:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:55:34 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

    > Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO

    Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczego
    się nie wtrąca a wszyscy zyją w luksusie.

    A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian w
    pożyczonym 30 letnim maluchu

  • 9. Data: 2014-02-03 11:01:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WOJO,

    Monday, February 3, 2014, 10:44:24 AM, you wrote:

    > Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem.
    > Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?

    Oczywiście, że OC jest ubezpieczeniem.

    > Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną
    > płacić OC?

    Odsetek niepłacących jest niski, na szczęście.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-02-03 11:03:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Monday, February 3, 2014, 10:53:24 AM, you wrote:

    > Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?

    Ponoć korwiniści wierzą w Singapur. Zalecam osobiste sprawdzenie, jak
    działa merytokracja...

    --
    Best regards,
    RoMan