  • 1. Data: 2010-08-13 09:59:12
    Temat: Było ?
    Od: "mm" <m...@s...pl>

    http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/new
    s/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415

    chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)

    Ja miałem kiedyś podobnie, ale osobiście, jak zapytałem kiedyś któregoś
    handlarza w komisie tak pół żartem, w której stodole wyklepał maskę.
    Nie dość, że wyjechał z podobnymi tekstami to jeszcze skoczył z pięściami.

  • 2. Data: 2010-08-13 10:02:51
    Temat: Re: Było ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 09:59:12 +0200, mm napisał(a):

    > http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/new
    s/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415

    > chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)

    Ale o tym prawie każdy wie (oprócz ciężkich frajerów).
    Tu posłuchaj jak ściemnia ANALityk...
    http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabij
    a-turbodiesle,artykul.html?node=9
    to jest dopiero ściema

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-08-14 12:05:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010 09:02:51 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Tu posłuchaj jak ściemnia ANALityk...
    >http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabi
    ja-turbodiesle,artykul.html?node=9
    >to jest dopiero ściema

    Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
    Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
    oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.

    W kazdym badz razie osobiscie uwazam ze zrobilem blad decydujac sie na
    na mondeo diesla. Bylo gazowac.

    J.

  • 4. Data: 2010-08-14 12:19:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:05:23 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
    > Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
    > oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.

    nawet w krajach gdzie ON jest droższy od benzyny diesle sprzedają się
    równie dobrze.
    Z popularnym dieslem 1.6 czy 2.0 jeździ się znacznie przyjemniej niż z małą
    wysokoobrotową szlifierką benzynową, a 6-7 litrów w mieście to jest wciąż
    istotnie mniej niż 9-11
    A co do gazowania - ludzie po to kupują auta, żeby mieć również bagażnik.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-08-15 01:17:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-14 12:19, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > istotnie mniej niż 9-11
    > A co do gazowania - ludzie po to kupują auta, żeby mieć również bagażnik.

    Zawsze można jakieś 1.4T 160KM palące w mieście 8l/100km NoPb
    Jeździ na pewno lepiej niż jakiś mały diesel a i koszt 100km zbliżony.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 6. Data: 2010-08-15 09:47:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:17:51 +0200, Lewis napisał(a):

    > Zawsze można jakieś 1.4T 160KM palące w mieście 8l/100km NoPb
    > Jeździ na pewno lepiej niż jakiś mały diesel a i koszt 100km zbliżony.

    mały diesel wciąż spali mniej o dwa litry, przy tym będąc w razie problemów
    taniej serwisowalny - jeżeli masz na myśli 1.4 TSI to ma OIDP sprężarkę i
    kompresor...
    Przy okazji diesel będzie z pewnością przyjemniejszy do jazdy mając sporo
    równiejszą charakterystykę. No i koszt zakupu będzie podobny - legendy o
    wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami
    1.4 i 1.6

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-08-15 10:11:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-15 09:47, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami

    Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
    seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
    a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
    wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
    Równiejsza charakterystyka diesla.... szkoda tylko że w zakresie obrotów
    1.700 do 3.500-4.000 można tym jeździć, turbo benzyną od 1.700 do 6.400
    a nawet i dużo wyżej w niektórych jednostkach. Taniej serwisowalny
    diesel? dwumasy, dziwne pompowtryskiwacze czy common rail co w
    turbobenzynie nie występuje? ;)

  • 8. Data: 2010-08-15 12:39:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-15 10:11, Lewis pisze:
> [...]
    > a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
    > wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
    Ok, ale powiedz jaką turbo-benzynę (na nasze polskie warunki) byś
    realnie polecił? Bo turbodiesel jaki by nie był, jest popularny, i
    dobrze znany przez wielu naprawiaczy.
    Saab nie jest tutaj najpopularniejszą marką, z czym wiąże się wiele
    potencjalnych atrakcji.
    Volvo T5 miałem, bez rewelacji (w serii, bo to soft-turbo na poziomie
    1.3bar) a spalanie 9/100 w aucie wielkości focusa combi przy naprawdę
    spokojnej jeździe.
    Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w
    nowych mondeo jest dostępny...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-08-15 13:07:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami

    Prosze cie, chyba w zyciu nie jechales turbodieslem o pojemnosci 1.4.
    Bo napewno zadnym 1.4-1.8 TSI.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2010-08-15 20:57:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-15 12:39, BartekK pisze:
> [...]
    > spokojnej jeździe.
    > Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w

    Poleciłbym Subaru Impreze WRX STI ;) ale do tego trzeba mieć pieniądze
    na serwis, nieco taniej Saab 9-3 a zdecydowanie taniej Saab 9000 2.3T
    B235R do tego większy IC, sportowy dolot, wydech cały 3" i program na
    ~300KM i śmiało można latać. Wbrew pozorom jest dużo serwisów
    specjalizujących się wyłącznie w SAAB/Volvo w większości są to sympatycy
    i członkowie SKP i z saab-em potrafią zrobisz wszystko, kwestia
    znalezienia takowego w swojej okolicy.
    Co do wytrzymałości silników sądzę że 300kkm to tak już bliżej końca. A
    jak ktoś nie dba to i po 80kkm można mieć trupa.
    A realnie rozważyłbym jeszcze Megane RS jak ktoś się nie boi francuza ;)