  • 1. Data: 2011-06-02 17:02:15
    Temat: CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Wydanie III
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ostrzegam wszystkich początkujących przed tą książką... takiego syfu to już
    dawno nie czytałem, nie warto płacić kupy forsy za ten chłam...

  • 2. Data: 2011-06-02 17:25:50
    Temat: Re: CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Wydanie III
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Thu, 02 Jun 2011 19:02:15 +0200, identifikator: 20040501 wrote:

    > ostrzegam wszystkich początkujących przed tą książką... takiego syfu to
    > już dawno nie czytałem, nie warto płacić kupy forsy za ten chłam...

    dlaczego?

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-06-02 17:42:50
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > dlaczego?

    jedyny plus tej książki to to, że autor wprowadził (ale wyjaśnić mu się tego
    już nie udało) pojęcia ze specyfikacji css... ogólnie książki nie da się
    czytać, jeden wielki bełkot... ani nie udało mu się stworzyć przewodnika po
    parametrach css ani nie udało mu się stworzyć tutoriala na temat css... mnie
    się nie podoba... ciekawe czy książka biblia helionu coś warta?

    jakbym znał angielski to pewnie bym zaczął od w3c, ale nie znam i muszę mieć
    coś wprowadzającego w tematykę po polsku, ta książka jednak się nie
    nadaje...

  • 4. Data: 2011-06-02 17:48:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:is8i2r$9rl$1@news.onet.pl...

    > jakbym znał angielski to pewnie bym zaczął od w3c, ale nie znam i muszę
    > mieć coś wprowadzającego w tematykę po polsku, ta książka jednak się nie
    > nadaje...

    Po twoich popisach na pl.misc.elektronika to istnieje jedyny wniosek:

    Może książka jest OK., a jedynie poziom intelektualny odbiorcy zbyt niski?

  • 5. Data: 2011-06-02 18:51:55
    Od: Lukasz Wrobel <n...@g...com>

    Dnia 02.06.2011 identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał/a:
    > ostrzegam wszystkich początkujących przed tą książką... takiego syfu to już
    >dawno nie czytałem, nie warto płacić kupy forsy za ten chłam...

    Kolego, ja pozwolę sobie zupełnie się z Tobą nie zgodzić. Książka
    Meyer'a jest najbardziej wyczerpującym omówieniem tematyki CSS dostępnym
    na rynku polskim. Jest ona zdecydowanie warta swojej ceny. To nie jest
    tutorial do CSS ale podręcznik encyklopedyczny, w którym autor opisuje
    po kolei wszystkie właściwości stylów CSS , ich wartości, w jaki sposób
    "pracują", dlaczego jest tak a nie inaczej oraz z czego to wynika. Dla
    osób, które chcą szczegółowo zgłębić tematykę CSS jest to pozycja
    obowiązkowa.

    Nawet nie wiesz jak bardzo rozminąłeś się z prawdą w swojej opinii co do
    tej książki... Jeśli przeczyta to jakiś początkujący w temacie CSS to
    radzę nie korzystać z rady kolegi. Ja z czystym sumieniem polecam tą
    książkę. Lektura tej pozycji przekłada się na konkretną wiedzę i
    umiejętności.

  • 6. Data: 2011-06-04 20:36:32
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no może przesadziłem,

    gdzie znaleźć można jakiś opis do czegoś takiego w JS:
    this.parentNode.className = this.parentNode.className.replace
    ????

  • 7. Data: 2011-06-04 20:42:07
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    albo coś takiego:
    this.parentNode.childNodes.length
    this.parentNode.className = this.parentNode.className.replace

    a to już zupełny kosmos:
    el_node.style.display = el_node.style.display

  • 8. Data: 2011-06-04 20:59:26
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak to się czyta: (z W3C)

    interface Node {

    // NodeType
    const unsigned short ELEMENT_NODE = 1;
    const unsigned short ATTRIBUTE_NODE = 2;
    const unsigned short TEXT_NODE = 3;
    const unsigned short CDATA_SECTION_NODE = 4;
    const unsigned short ENTITY_REFERENCE_NODE = 5;
    const unsigned short ENTITY_NODE = 6;
    const unsigned short PROCESSING_INSTRUCTION_NODE = 7;
    const unsigned short COMMENT_NODE = 8;
    const unsigned short DOCUMENT_NODE = 9;
    const unsigned short DOCUMENT_TYPE_NODE = 10;
    const unsigned short DOCUMENT_FRAGMENT_NODE = 11;
    const unsigned short NOTATION_NODE = 12;

    readonly attribute DOMString nodeName;
    attribute DOMString nodeValue;
    // raises(DOMException) on setting
    // raises(DOMException) on retrieval

    readonly attribute unsigned short nodeType;
    readonly attribute Node parentNode;
    readonly attribute NodeList childNodes;
    readonly attribute Node firstChild;
    readonly attribute Node lastChild;
    readonly attribute Node previousSibling;
    readonly attribute Node nextSibling;
    readonly attribute NamedNodeMap attributes;
    // Modified in DOM Level 2:
    readonly attribute Document ownerDocument;
    Node insertBefore(in Node newChild,
    in Node refChild)
    raises(DOMException);
    Node replaceChild(in Node newChild,
    in Node oldChild)
    raises(DOMException);
    Node removeChild(in Node oldChild)
    raises(DOMException);
    Node appendChild(in Node newChild)
    raises(DOMException);
    boolean hasChildNodes();
    Node cloneNode(in boolean deep);
    // Modified in DOM Level 2:
    void normalize();
    // Introduced in DOM Level 2:
    boolean isSupported(in DOMString feature,
    in DOMString version);
    // Introduced in DOM Level 2:
    readonly attribute DOMString namespaceURI;
    // Introduced in DOM Level 2:
    attribute DOMString prefix;
    // raises(DOMException) on setting

    // Introduced in DOM Level 2:
    readonly attribute DOMString localName;
    // Introduced in DOM Level 2:
    boolean hasAttributes();
    };

  • 9. Data: 2011-06-04 21:06:17
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    albo to:

    el_node.onclick = this.click

    this.click to jakaś funcja (metoda)? czemu nie ma ()?

  • 10. Data: 2011-06-05 11:11:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-06-04 22:36, identifikator: 20040501 wrote:
    > no może przesadziłem,
    >
    > gdzie znaleźć można jakiś opis do czegoś takiego w JS:
    > this.parentNode.className = this.parentNode.className.replace
    > ????

    Na pewno nie w książce o CSSie.

    --
    message[autor="PablO"]::after {