  • 1. Data: 2012-11-28 11:31:42
    Temat: CSS - dlaczego fontów nie widać?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam następujący kod:

    <!doctype html><html>
    <head>
    <title>Bez tytulu</title>
    @font-face { font-family: FuturaMedium; src:
    url("http://domena.pl/font.eot"); }
    @font-face { font-family: FuturaMedium; src:
    url("http://domena.pl/font.ttf") format("truetype"); }
    </head>

    bla bla
    /body>

    Font prawidłowo widać pod Chrome. W FF oraz w IE10 - times. Zarówno w FF
    jak i IE sprawdzałem czy oba pliki fontowe ładują się - i tak się
    dzieje. Choć zastanowiło mnie, że EOT ładuje się jako ostatni plik w/g
    kolejności, ale może tak ma być. Co ciekawe: jest działający serwis WWW,
    w którym wyświetla się prawidłowa czcionka brana spod tego samego URL.
    Robiłem też wersję lokalną fonta (w sensie tego samego URL co strona) -
    nie pomogło. Jaki błąd robię? Czy jakiś magiczny JS jest potrzebny ?

  • 2. Data: 2012-11-28 12:50:40
    Temat: Re: CSS - dlaczego fontów nie widać?
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Wed, 28 Nov 2012 11:31:42 +0100
    Marek <p...@s...com> napisał(a):

> [...]

    > Font prawidłowo widać pod Chrome. W FF oraz w IE10 - times. Zarówno w FF
    > jak i IE sprawdzałem czy oba pliki fontowe ładują się - i tak się

    Jeśli się nie mylę IE korzystał z eot a FF i Chrom z ttf. U mnie powyższe
    działa. Może problem w samym użyciu fontu? Dajesz font jako pierwszy w
    stylu? Spróbuj z innym ładowanym fontem.

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

    jedenaste: Nie spamuj

  • 3. Data: 2012-11-28 15:57:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 12:50, rePeter pisze:

    > Jeśli się nie mylę IE korzystał z eot a FF i Chrom z ttf.

    IE8 owszem - ale tak jak pisałem, pod FF też nie ma fontów poprawnych.
    Pojawia się times.

    > U mnie powyższe
    > działa. Może problem w samym użyciu fontu? Dajesz font jako pierwszy w
    > stylu? Spróbuj z innym ładowanym fontem.

    Kod również przedstawiłem :-)

  • 4. Data: 2012-11-28 16:52:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    Znalazłem właśnie przyczynę. Otóż jeśli serwis jest w domenie a.pl a
    fonty w b.pl to mimo ich zaciągnięcia FF i IE nie wyświetlą ich. Chrome
    wyświetli. Okazuje się, że w przypadku FF trzeba kodowanie nagłówków
    skonfigurować:

    http://stackoverflow.com/questions/11616306/css-font
    -face-absolute-url-from-external-domain-fonts-not-lo
    ading-in-firefox

    Niestety w IE10 nadal to nie działa. Osadzanie z fontów z Googli działa.
    Czy muszę zatem pobierać zewnętrzny CSS? O co może chodzić?

  • 5. Data: 2012-11-28 21:22:41
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-11-28 11:31, Marek pisze:
> [...]
    > Robiłem też wersję lokalną fonta (w sensie tego samego URL co strona) -
    > nie pomogło. Jaki błąd robię? Czy jakiś magiczny JS jest potrzebny ?

    Ja tam font-face robię tak (i działa):

    @font-face {
    font-family: 'MyFont';
    src: url('fonts/myfont.eot');
    src: url('fonts/myfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
    url('fonts/myfont.woff') format('woff'), url('fonts/myfont.ttf')
    format('truetype'), url('fonts/myfont.svg#myfont') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;
    }

    I jeszcze jedno: pobieraj fonty z osobnej sub-domeny (np.
    cdn.mojadomena.pl, gdzie URL wskazuje na fonty czy tam inną zawartość
    statyczną), bo ściągane fonty w IE do 9-tki blokują ładowanie strony
    dopóki się same nie ściągną. To często spowalnia ładowanie się strony.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/