  • 1. Data: 2013-10-17 15:26:08
    Temat: CSS - jak sformatować listę?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Domyślnie lista uporządkowana renderuje numery poza kolumną tekstu (na
    lewo od niej), w której się znajduje. Aby wyrównać indeksację z tekstem,
    przesuwam na oko listę w prawo o jakieś 20px.

    margin-left: 20px

    Czy jest jakaś metoda aby nie robić tego na oko? Jak spowodować aby
    indeksacja nie wychodziła poza obrys kolumny?

    Z czego wynika to przesunięcie listy? Gdy patrzę w dokumentację i sekcję
    domyślnego ostylowania:

    http://www.w3.org/TR/html-markup/ol.html

    to nie znajduję tu uzasadnienia.

    Marek

  • 2. Data: 2013-10-18 11:31:02
    Temat: Re: CSS - jak sformatować listę?
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Marek wrote:

    > Jak spowodować aby
    > indeksacja nie wychodziła poza obrys kolumny?

    Aby usunąć znacznik indeksowania ustaw 'display' na 'block'.
    Aby przesunąć margines ustaw odpowiedni margines, OIDP 2em usuwa to
    wcięcie.
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 3. Data: 2013-10-18 16:01:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-18 11:31, Neevor pisze:

    > Aby usunąć znacznik indeksowania ustaw 'display' na 'block'.

    Nie nie... indeksowanie ma pozostać.

    > Aby przesunąć margines ustaw odpowiedni margines, OIDP 2em usuwa to
    > wcięcie.

    Skąd ta magiczna wartość? Już nie wnikam czy jest to 2 czy półtora lecz
    dlaczego akurat tyle?

    Po drugie: jak to się zachowywać będzie przy listach o wysokich
    numeracjach? Pamiętajmy, że w CSS3 numerować można np. obrazkami itp.
    Ona mogą mieć dowolne wymiary. Skąd lista "wie", że należy numerację
    przesunąć o taką a nie inną ilość pikseli? Zakładamy wariant "outside" w
    rozważaniach. Czy gdzieś zasady kalkulowania wielkości przesunięcia są
    jednoznacznie zdefiniowane?

    Marek

  • 4. Data: 2013-10-21 08:32:03
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Marek wrote:

    > Skąd ta magiczna wartość?

    uzyskana doświadczalnie

> [...]
    > przesunąć o taką a nie inną ilość pikseli? Zakładamy wariant "outside" w
    > rozważaniach. Czy gdzieś zasady kalkulowania wielkości przesunięcia są

    nie mam (jeszcze) wiedzy na ten temat, a i jak żyję to chyba maksymalnie
    10 pozycji na liście miałem
    generalnie pierwsze co robię to list-style: none ;)

    szybki research pokazał, że to jednak nie jest :before :|
    w wolnej chwili się pobawię
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 5. Data: 2013-10-21 08:49:57
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Thu, 17 Oct 2013 15:26:08 +0200
    Marek <p...@s...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jest jakaś metoda aby nie robić tego na oko? Jak spowodować aby
    > indeksacja nie wychodziła poza obrys kolumny?

    Może chodzi o to:
    list-style-position:inside;

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

    jedenaste: Nie spamuj

  • 6. Data: 2013-10-21 11:17:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-21 08:32, Neevor pisze:

    > uzyskana doświadczalnie

    Heh, też w ten sposób doszedłem do niej. Sądziłem, że istnieje jakaś
    tajna dokumentacja, która o tym mówi.

> [...]
    > 10 pozycji na liście miałem
    > generalnie pierwsze co robię to list-style: none ;)
    >
    > szybki research pokazał, że to jednak nie jest :before :|

    A no właśnie... tu też mam wątpliwości. Posługuję się tą techniką lecz
    tu również głową w mur uderzyłem, ale z innego powodu. Jeśli indeks
    listy generujemy poprzez przypisanie do LI:before:

    content: counter(licznik)"."
    position: absolute
    left: -ileśtam px

    to żeby zadziałał text-align: right i wszystlie LI miały indeks w tym
    samym miejscu patrząc na pozycje kropki, musimy narzucić stałą szerokość
    elementu. No i teraz pytanie: jaką? Nie wiemy tego bo trudno przewidzieć
    ilość znaków: jeden, dwa, trzy? Jeśli szerokość będzie z zapasem, czyli
    "zbyt szeroka", to jeśli pod listą znajdzie się jakiś element, który ma
    reagować na myszkę (onmouseover), to element listy go przesłoni.
    Niestety nie ma (jeszcze) stylu kill-mouse-events: on.

    Marek

  • 7. Data: 2013-10-21 18:18:58
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    css - standard ku... go mać...

  • 8. Data: 2013-10-22 08:00:07
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    inny punkt siedzenia... wrote:

    > css - standard ku... go mać...

    ale o czym rozmawiasz?
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 9. Data: 2013-10-22 08:03:22
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Marek wrote:

> [...]
    > tu również głową w mur uderzyłem, ale z innego powodu. Jeśli indeks
    > listy generujemy poprzez przypisanie do LI:before:

    dlatego może trzeba zrobić nie left:, ale min-width i text-align:rigt?
    wtedy będziesz miał do jakiejś tam szerokości tak samo, a później
    zacznie się rozszerzać

    > Niestety nie ma (jeszcze) stylu kill-mouse-events: on.
    ale można takie zdarzenie obsłużyć :]
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*