  • 1. Data: 2013-10-07 15:19:21
    Temat: JS- Jak dobrać się do atrybutu style?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy jest możliwość modyfikowania atrybutu inline'owego style poprzez
    podanie tekstu? Mam na myśli coś takiego:

    var dodatkowyCSS="color:red; font-weight: 400";

    element.style+=dodatkowyCSS;

    Modyfikowanie poprzez element.style.styl=wartość jest dość kłopotliwe
    gdyż musiałbym w dość skomplikowany sposób przetwarzać zmienną dodatkowyCSS.

    Marek

  • 2. Data: 2013-10-07 21:13:11
    Temat: Re: JS- Jak dobrać się do atrybutu style?
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 07-10-2013 15:19 Marek napisał:
    > Czy jest możliwość modyfikowania atrybutu inline'owego style poprzez
    > podanie tekstu? Mam na myśli coś takiego:
    >
    > var dodatkowyCSS="color:red; font-weight: 400";
    >
    > element.style+=dodatkowyCSS;

    Dodać klasę, zdefiniowaną wg potrzeb?

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2013-10-07 23:31:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-07 21:13, Wojtek Gapiński pisze:

    > Dodać klasę, zdefiniowaną wg potrzeb?

    Hmmm... w zasadzie jest to jakieś rozwiązanie. Czyli tworzymy
    dynamicznie element <style>, tworzymy w nim klasę wygenerowaną również
    dynamicznie (bo z parametrami ustalanymi w locie) a następnie używamy
    jej. To miałeś na myśli?

    Marek

  • 4. Data: 2013-10-08 10:44:12
    Od: Wojtek <w...@w...I.TO.pl>

    W dniu 2013-10-07 23:31, Marek pisze:

> [...]
    > dynamicznie element <style>, tworzymy w nim klasę wygenerowaną również
    > dynamicznie (bo z parametrami ustalanymi w locie) a następnie używamy

    Niezupełnie. Jeśli jesteś w stanie określić styl, który chcesz ustawić,
    to określ go w dodatkowej klasie i dołączaj ją w momencie, gdy
    potrzebujesz, do istniejącego elementu.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 5. Data: 2013-10-08 19:53:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-08 10:44, Wojtek pisze:

    > Niezupełnie. Jeśli jesteś w stanie określić styl, który chcesz ustawić,
    > to określ go w dodatkowej klasie i dołączaj ją w momencie, gdy
    > potrzebujesz, do istniejącego elementu.

    Sęk w tym, że nie wiem jaki styl to będzie. To zależy od akcji użytkownika.

    Marek

  • 6. Data: 2013-10-09 04:52:25
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2013-10-07 15:19, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Modyfikowanie poprzez element.style.styl=wartość jest dość kłopotliwe
    > gdyż musiałbym w dość skomplikowany sposób przetwarzać zmienną

    Użyj jQuery:
    $('#elementId').css("color", "red");
    i albo doda albo zamieni, a jak chcesz usunąć to:
    $('#elementId').css("color", "");

  • 7. Data: 2013-10-09 09:39:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 04:52, u...@d...invalid pisze:

    > Użyj jQuery:
    > $('#elementId').css("color", "red");
    > i albo doda albo zamieni, a jak chcesz usunąć to:
    > $('#elementId').css("color", "");

    To i bez tego prościej:

    element.style.color="red";
    element.style.color=null;

    Niemniej jednak trzeba do tego aby przekształcić string ze stylami na
    style to niezłą procedurę trzeba napisać. Oto przykład realizacji
    pozornie prostego zadania:

    function setStyleByID(code, idsArr)
    {
    var i, obj, styles, tmp;

    obj=code.match(/[\w\-]+\s*:\s*[^;]+/g);
    styles=new Object();
    for(i=0; i<obj.length; i++)
    {
    tmp=obj[i].match(/([\w\-]+)\s*:\s*([^;]+)/);
    tmp[1]=tmp[1].replace(/(-)(\w)/,function($0,$1,$2) {return
    $2.toUpperCase()});
    styles[tmp[1]]=tmp[2];
    }

    for(i=0;i<idsArr.length; i++)
    {
    obj=document.getElementById(idsArr[i]);
    for (tmp in styles) obj.style[tmp]=styles[tmp];
    }
    }

    code to stringiem wyrażone style a idsArr to tablica ID elementów,
    którym te style trzeba przypisać. Tymczasem mogłoby to wyglądać prościej:

    element.inlineStyle=code;

    Prawda?

    Marek

  • 8. Data: 2013-10-09 09:59:48
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 15:19:21 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > gdyż musiałbym w dość skomplikowany sposób przetwarzać zmienną dodatkowyCSS.

    a tak pasuje:

    mstyle="color:orange";
    document.write('<div style="'+mstyle+'">div2...</div>');

    Andrzej.

  • 9. Data: 2013-10-09 11:51:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 09:59, n...@t...net.pl pisze:

    > mstyle="color:orange";
    > document.write('<div style="'+mstyle+'">div2...</div>');

    W zasadzie to też jakieś wyjście tak jak budowanie w locie elementu
    style z jakąś unikalną klasą a potem dodawanie tej klasy do className
    elementu.

    Kiedyś było można zapisywać do atrybutu style elementu... Zupełnie nie
    kumam komu to przeszkadzało. :-(

    Marek

  • 10. Data: 2013-10-09 18:13:30
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2013-10-09 09:39, Marek pisze:
    > W dniu 2013-10-09 04:52, u...@d...invalid pisze:

    <ciach>

    > code to stringiem wyrażone style a idsArr to tablica ID elementów,
    > którym te style trzeba przypisać. Tymczasem mogłoby to wyglądać prościej:
    >
    > element.inlineStyle=code;
    >
    > Prawda?

    A to nie wystarczy:
    $('#id').attr('style', code)
    lub
    $('#id').attr('style', code + $('#id').attr('style'))?