  • 1. Data: 2009-10-09 12:09:35
    Temat: CSS - problem z tłem
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was wie jak zrobić stronę, której tło jest szersze od niej samej?
    Body zawiera powtarzany w pionie element graficzny i nie mogę wykorzystać
    tej sekcji. Nad body, w pewnym jego fragmencie ma być umieszczone drugie tło
    w postaci rozbłysku w ściśle określonym miejscu. Sęk w tym, że rozbłysk ma
    ok 1200 pikseli w poziomie a strona 960 pikseli (czyli DIV z treścią ma 960
    pikseli). Gdy ustawię tego DIV'a na 1200 pikseli to wystąpi skrolowanie
    poziome, czego chcę uniknąć. Jak zrobić aby tło wychodziło poza Div,
    przynajmniej wizualnie? Albo jak wyłączyć szerokiego DIVa z wpływu na
    przeglądarkę w sensie pojawiania się paska przewijania poziomego?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-10-09 12:48:55
    Temat: Re: CSS - problem z tłem
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > zrobić aby tło wychodziło poza Div, przynajmniej wizualnie? Albo jak
    > wyłączyć szerokiego DIVa z wpływu na przeglądarkę w sensie pojawiania

    Wrzuć całą stronę np. w coś takiego:

    div#bg{
    width:100%;
    background:url(rozblysk.jpg) no-repeat 50% 50%;
    }

    Na poczekaniu zmyślone, może coś trzeba będzie jeszcze dopisać.

    --
    kamil d

  • 3. Data: 2009-10-09 15:16:22
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-10-09 14:09, Marek wrote:

    > samej? Body zawiera powtarzany w pionie element graficzny i nie mogę
    > wykorzystać tej sekcji. Nad body, w pewnym jego fragmencie ma być
    > umieszczone drugie tło w postaci rozbłysku w ściśle określonym miejscu.

    O - masz tam jeszcze <html>; daj to co jest dla body do html, a w body
    daj ów roblysk

  • 4. Data: 2009-10-10 13:12:22
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > O - masz tam jeszcze <html>; daj to co jest dla body do html, a w body daj
    > ów roblysk

    Gdzieś był problem z przerzucaniem do html tego co jest w body. Sypało się
    to na jakimś browserze z tego co (ledwo) pamiętam. Nie wiem czy IE6, nadal
    używany w istotnym procencie userów, potrafi wyświetlić takie sztuczki. Masz
    może doświadczenie w tym kierunku?

  • 5. Data: 2009-10-10 13:22:32
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > }
    >
    > Na poczekaniu zmyślone, może coś trzeba będzie jeszcze dopisać.

    Sprytne! Faktycznie w takim przypadku mógłbym rozbłysk narysować w pewnej
    odległosci od środka strony zamiast od jej brzegu :-) Wtedy będzie podążał
    za zmieniającą się szerokością okna przeglądarki. Poścwiczę ten wariant.
    Dzieki !