  • 81. Data: 2013-01-24 13:34:39
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 12:09, Ergie pisze:
    > Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Ale piszemy ciągle o amatorach we współczesnych czasach (gdy są dostępne
    > zoomy), czy tak sobie już tylko piszesz z rozpędu?
    >
    > Może zajrzyj na NK, FB czy czego tam używasz do oglądania zdjęć
    > znajomych i policz ile z tych zdjęć jest zrobionych jasnym standardem na
    > FF, albo jego odpowiednikiem na cropie.

    A ile jest zrobionych jasną portretówką? Jeszcze mniejszy ułamek niż
    jasnym standardem.

    --
    marcin

  • 82. Data: 2013-01-24 13:48:32
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 12:02, Ergie pisze:

    > Bo nie dopasowuję tezy do oferty konkretnego producenta ale do życia.
    > Piszemy o amatorskim używaniu. Z mojego doświadczenia amator robi
    > przede wszystkim, imprezy rodzinne i portrety. Nie potrzebuje standartdu
    > potrzebuje portretówki i czegoś szerokiego i jasnego do wnętrz.

    Bo Ty tak twierdzisz i ewentualnie marketingowcy z Canona? Jakoś życie
    pokazuje, że odkąd weszły szkła typu 35/1.8 w cenie 50 w Nikonie czy
    Sony, to posiadacze cropowych puszek dużo częściej je wybierają niż 50
    mm. Gdyby te szkła były od początku w systemach APS-C to 50 mm nie byłby
    tak często wybieranym obiektywem, przynajmniej nie jako podstawowa stałka.

    > No i do czego na imprezach przydaje się ogniskowa 50mm? Na imprezach
    > czasem 28mm jest za szeroko.

    Skoro 28 za szeroko, to 50 będzie jak znalazł, jeszcze jakieś samobóje
    będziesz sobie strzelać?

    > Oczywiście!
    >
    > Jakby do wyboru było jeszcze coś z zakresu 20-24 (po kropie 32 - 38) to
    > poleciłbym takie szkło bo IMO byłoby najczęściej używane. Standard w
    > żaden sposób nie zastąpi szerokiego kąta do wnętrz, natomiast
    > portretówka zawsze się przyda jako portretówka.

    Oczywiście, że nie zastąpi, tak jak portretówka nie zastąpi szerokiego
    kąta, natomiast standard również z powodzeniem może być użyty jako
    szersza portretówka.

    --
    marcin

  • 83. Data: 2013-01-24 13:54:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-24 11:57, mt pisze:

    > No i tym sposobem właśnie "zniknąłeś" co najmniej kilkadziesiąt lat fotografii :)

    No ja pamiętam tę ulgę, gdy zamiast standardu zacząłem używać 35mm.
    Dla mnie mityczne 50mm to ni pies ni wydra. Zwykle za wąsko, a gdy trzeba
    akurat węziej, to przeważnie za szeroko. Zresztą "naprawdę" standard to 43mm...

  • 84. Data: 2013-01-24 13:57:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-24 13:34, mt pisze:

    > A ile jest zrobionych jasną portretówką? Jeszcze mniejszy ułamek niż jasnym
    standardem.

    Zwykle ludzie mają zumy od ~35 do xxx mm.

    Wystarczy zrobić histogram i sprawdzić, ile zdjęć zrobiono na eq.50, a okaże się,
    jakie jest zapotrzebowanie na ten ekwiwalent... wśród userów NK i FB :)

  • 85. Data: 2013-01-24 14:14:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > A ile jest zrobionych jasną portretówką?

    Policz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2013-01-24 14:24:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Bo Ty tak twierdzisz i ewentualnie marketingowcy z Canona?

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale w dyskusji uczestniczą też inne osoby.

    Napisz w końcu do czego ktoś kto ma zoomy odpowiadające 28-300 miałby użyć
    jasnego standardu a nie czegoś szerszego lub węższego? Tak z życia, a nie
    dla zasady bo standard to standard.

> [...]
    > wybierają niż 50 mm. Gdyby te szkła były od początku w systemach APS-C to
    > 50 mm nie byłby tak często wybieranym obiektywem, przynajmniej nie jako

    A widzisz gdzieś jasne i tanie odpowiedniki 28mm? Ludzie kupują najszersze
    co jest, ale to nie znaczy, że kupują standard bo chcą akurat takiego kąta
    widzenia.

    > Skoro 28 za szeroko, to 50 będzie jak znalazł, jeszcze jakieś samobóje
    > będziesz sobie strzelać?

    Oczywiście czepiłeś się przejęzyczenia a nie meritum. Chyba oczywiste że
    chodziło mi o za wąsko, no ale jest okazja żeby potrolować a nie dyskutować
    merytorycznie więc skorzystałeś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 87. Data: 2013-01-24 14:51:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 14:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Policz.

    No Ty już pewnie policzyłeś, skoro podajesz to jako przykład, dawaj staty.

    --
    marcin

  • 88. Data: 2013-01-24 15:16:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 14:24, Ergie pisze:

    > A widzisz gdzieś jasne i tanie odpowiedniki 28mm? Ludzie kupują
    > najszersze co jest, ale to nie znaczy, że kupują standard bo chcą akurat
    > takiego kąta widzenia.

    No przecież o tym cały czas piszę, lepiej mieć szerzej, niż węziej.
    Sporo ludzi kupowało 50-ki na cropa, tylko dlatego, że nie było
    specjalnej alternatywy w relacji cena/jakość i za stosunkowo niewielkie
    pieniądze miało się niezłe optycznie jasne szkło. W momencie, gdy
    pojawiły się w podobnych cenach 35-ki, to sporo użytkowników się na nie
    przesiadło ze względu na bardziej uniwersalną ogniskową. Jasnego
    standardu wciąż można użyć do portretu, a te 11 st. dodatkowego pola
    widzenia w poziomie jednak się przydaje. Uff, w końcu zrozumiałeś.

    --
    marcin

  • 89. Data: 2013-01-24 16:03:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > No Ty już pewnie policzyłeś, skoro podajesz to jako przykład, dawaj staty.

    Jak ja miałbym sprawdzić czym zdjęcia robią Twoi znajomi?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 90. Data: 2013-01-24 16:09:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 16:03, Ergie pisze:

    > Jak ja miałbym sprawdzić czym zdjęcia robią Twoi znajomi?

    Pisałem ogólnie o zdjęciach w tego typu miejscach. Pewnie jakieś 99 %
    pochodzi z komórek i najprostszych kompaktów, więc to żaden wyznacznik.

    --
    marcin