  • 1. Data: 2015-01-26 20:16:19
    Temat: Chinski scalak SGM 8592
    Od: Tornad <t...@h...com>

    Potrzebuje zastosowac uklad scalony SGM8592. Mam schemat blokowy prostego ukladu, w
    ktorym on jest zastosowany.
    Poguglalem i dowiedzialem sie tylko, ze jest to wzmacniacz analogowy. Niestety nie
    znam chinskiego i nie udalo mi sie znalezc nawet oznaczen poszczegolnych nozek, nie
    piszac juz o podstawowych parametrach. Ktore nozki podlaczyc do zasilania, gdzie sa
    wejscia, wyjscie i co tam jeszcze. Uklad ma ksztalt kwadracika po cztery nozki z dwu
    przeciwleglych stron. Czy Ktos moglby mi w tym cos pomoc?
    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2015-01-26 21:56:35
    Temat: Re: Chinski scalak SGM 8592
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tornad,

> [...]
    > wyjscie i co tam jeszcze. Uklad ma ksztalt kwadracika po cztery
    > nozki z dwu przeciwleglych stron. Czy Ktos moglby mi w tym cos pomoc?

    Coś więcej o tym układzie? Jakie zastosowanie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-01-26 22:05:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 26.01.2015 20:16, Tornad wrote:
> [...]
    sa wejscia, wyjscie i co tam jeszcze. Uklad ma ksztalt kwadracika po cztery nozki z
    dwu przeciwleglych stron. Czy Ktos moglby mi w tym cos pomoc?

    Pokaż schemat, zapewne da się tam wsadzić jakikolwiek inny opamp. Nie
    sądzę, żeby to był jakiś nadzwyczajny wzmacniacz.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-01-26 23:12:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Pokaż schemat, zapewne da się tam wsadzić jakikolwiek inny opamp. Nie
    > sądzę, żeby to był jakiś nadzwyczajny wzmacniacz.

    Z chińskiego dejtaszitu tego scalaka wynika, że ten wzmacniacz, to do EKG.
    Więc nie jestem do końca przekonany, że nie jest nadzwyczajny -- tam są
    dość specyficzne wymagania.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2015-01-27 03:50:01
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Monday, January 26, 2015 at 3:56:37 PM UTC-5, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Tornad,
    gdzie sa wejscia,

    > Coś więcej o tym układzie? Jakie zastosowanie?

    > Best regards,
    > RoMan
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Analizuje budowe dalmierza laserowego. Produkcji Chinskiej. Schematu, oprocz
    blokowego firmy leica, nie udalo mi sie znalezc czy wyprosic.
    Ten scalak pracuje tam jako wzmacniacz sygnalu echa laserowego. I ten podzespol, w
    mojej ocenie ma bardzo duza czulosc. Potrafi odebrac i wzmocnic promien laserowy
    odbity od bialej sciany z odleglosci ponad 100 m. Uklad umieszczony jest w
    ogniskowej soczewki o srednicy okolo 2.5 cm.
    Wczesniej konstruowalem takie uklady i udalo mi sie odebrac echo z odleglosci "az"
    kilkudziesieciu cm. Uzylem fotodiody PIN w konfiguracji z "biasem" okolo 9 V.
    Innymi slowy chce ten podzespol z tego dalmierza normalnie z..kopiowac.
    Jesli by ktos mial inny, sprawdzony czy dzialajacy (i nie drogi) szybki uklad
    "odbiornika" echa laserkowego (czerwony o mocy okolo 1 mW) odbity z odleglosci nawet
    kilkunastu metrow, to kupuje.
    No i zasilanie dalmierza; "az" 4.5 V z 3 paluszkow AAA.
    W tym dalmierzu pracuje mikroprocesor SIM3U146. On mierzy czas miedzy wyslaniem
    promienia przez nadajnik i jego odbiorem i przelicza go na odleglosc. Nominalna
    rozdzielczosc czy blad pomiaru wynosi +-2 mm.
    Pzdr
    Tornad

  • 6. Data: 2015-01-27 21:46:17
    Od: WuPeS <s...@w...pl>

    Cześć,
    Przy odległości ok 100m czas miedzy wysłaniem sygnału optycznego a
    odebraniem jego echa wynosi ok 667ns. Da się to zmierzyć bezpośrednio
    prockiem ale aby uzyskać rozdzielczość na poziomie np 1 cm używając
    ogólnie dostępnych elementów to trzeba użyć bardziej subtelnej techniki
    np. modulując promień laserowy i po stronie odbiorczej mierzyć nie tylko
    opóźnienie ale też przesunięcie fazowe odbieranego sygnału.
    WuPeS

  • 7. Data: 2015-01-27 22:24:51
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 27, 2015 at 3:47:09 PM UTC-5, WuPeS wrote:
> [...]

    nadajnik i jego odbiorem i przelicza go na odleglosc. Nominalna rozdzielczosc czy

    To o czym piszesz, znam. Chlopcy z firmy leica uzyskali dokladnosci pomiarowe
    rzedu kilku mikronow. Nazywa sie to dalmierz absolutny. Niedawno przegladalem
    jego reklame. Nie znam ceny ale na moj gust urzadzenie jest dosc ciezkie i
    zlozone i musi kosztowac co najmniej -nascie tysiecy dolarow.

    Moj dalmierz za okolo 100 dolarow wysyla impuls a scislej dwa i mierzy tylko
    czas jego lotu tam i z powrotem. Nie ma tam (chyba) zadnych modulacji.

    Dzieki za zainteresowanie i info. Jesli znajdziesz cos konkretnego np. szybki
    uklad odbiorczy impulsu laserowego, ktory da sie zmierzyć bezpośrednio
    prockiem, to daj znac.

    Pzdr
    Tornad

  • 8. Data: 2015-01-27 22:35:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tornad,

    Tuesday, January 27, 2015, 3:50:01 AM, you wrote:

> [...]

    > miedzy wyslaniem promienia przez nadajnik i jego odbiorem i
    > przelicza go na odleglosc. Nominalna rozdzielczosc czy blad pomiaru wynosi +-2 mm.

    Przekopałem różne strony z PDFami i nic mądrego nie odnalazłem :(

    Przez chwilę miałem nadzieję, że to jakaś podróbka AD8592 ale właśnie
    wybiłeś mi to z głowy :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-01-27 23:42:00
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 26.01.2015 23:12, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Z chińskiego dejtaszitu tego scalaka wynika, że ten wzmacniacz, to do EKG.
    > Więc nie jestem do końca przekonany, że nie jest nadzwyczajny -- tam są
    > dość specyficzne wymagania.

    Producentem układu jest firma SGMicro, ale co dziwne na ich stronie nie
    ma tego scalaka w dziale "products", tak jakby już go nie produkowali...
    Gdzieś na jakimś ruskim forum dokopałem się informacji, że jest to
    podwójny wzmacniacz tzw. precyzyjny, rail-to-rail. Z kolei na stronie
    producenta gdzieś głęboko w przykładowych aplikacjach można natrafić na
    tabelkę z danymi:
    Vos 500uV
    Vcc max 5.5V
    GBP 1,45MHz
    Slew rate 0.9V/us
    LF noise (0.1Hz-10Hz) 0.85uVpp
    Czyli prawdę mówiąc ogromnego szału nie ma, Analog robi przynajmniej
    kilka lepszych i znacznie lepszych wzmacniaczy, w niewygórowanych cenach.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2015-01-28 03:00:17
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 27, 2015 at 4:35:57 PM UTC-5, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Przekopałem różne strony z PDFami i nic mądrego nie odnalazłem :(
    > Przez chwilę miałem nadzieję, że to jakaś podróbka AD8592 ale właśnie

    Dzieki za zainteresowanie. Ja powoli "hakuje" ten uklad. Dzis zauwazylem, ze
    do ukladu a prawdowpodobnie do tej diody odbiorczej doprowadzone jest napiecie
    +100 V. Musi tam zatem byc dioda PiN, wymagajaca tzw. biasu rzedu 100-200V.
    Mysle, ze powoli ten uklad rozszyfruje w stopniu umozliwiajacym jego
    zastosowanie jako odbiornika echa puslu swietlnego.

    Przy okazji; nie mam zielonego napiecia tfe, pojecia, skad sie tam wzielo tak
    wysokie napiecie? Zapewne jest sposob aby na jakims dedykowanym scalaku czy
    czyms w tym guscie, z 4 woltow uzyskac 100? Zapewne potrzebny prad bedzie rzedu
    pojedynczych nanoamper, ale zawsze. Nie widze tam zadnej drabinki C, R i diod,
    ktore pracowalyby jako powielacz napiecia.

    W sumie nie pozostaje mi nic innego jak potraktowac uklad odbiorczy jako
    czarna skrzynke bez mozliwosci zagladania do srodka. Musze "tylko" zgadnac
    gdzie i co podlaczyc. Z niego na szczescie wychodzi tylko 5 drutow, z ktorych
    jeden to masa.
    Pzdr
    Tornad