-
1. Data: 2025-06-03 15:48:15
Temat: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
W przypadku takich struktur drogowych, potrzebne są 3 niezależne ekspertyzy
i to 1 zagraniczna.
Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
a niedawno przeprowadzono generalny remont.
45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw, firm
-
2. Data: 2025-06-03 16:22:26
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 03 Jun 2025 13:48:15 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
>
> W przypadku takich struktur drogowych, potrzebne są 3 niezależne ekspertyzy
> i to 1 zagraniczna.
A skąd ten wymóg ?
> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw, firm
Jak się zawali, to będzie to samo.
Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
ekspertyza.
Co innego stwierdzenie braku ryzyka :-P
J.
-
3. Data: 2025-06-03 17:01:52
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
Od: Janusz <j...@o...pl>
> On Tue, 03 Jun 2025 13:48:15 GMT, u...@n...org.invalid
>> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
Jełop internetowy nie ma pojecia o temacie a najwięcej do powiedzenia,
estakada zbudowana przez NRD, podobna w Dreźnie sie już zawaliła, ta
była remontowana 10 lat temu ale gwarancja jest na 10 lat i się skończyła.
Jest do zburzenia dlatego że zrobiona z kiepskiego betonu i jeszcze
gorszej stali która nie ma dodatków pkorozyjnych.
>> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
To niedawno to 10 lat.
>> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
>> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw, firm
>
> Jak się zawali, to będzie to samo.
>
> Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
> ekspertyza.
Dokładnie.
--
Janusz
-
4. Data: 2025-06-03 18:35:10
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale matylko 1.ekspertyzę
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
"J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> On Tue, 03 Jun 2025 13:48:15 GMT, u...@n...org.invalid
> wrote:
> > Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
> >
> > W przypadku takich struktur drogowych, potrzebne są 3 niezależne ekspertyzy
> > i to 1 zagraniczna.
>
> A skąd ten wymóg ?
>
> > Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
> > a niedawno przeprowadzono generalny remont.
> > 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
> > Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw,
firm
>
> Jak się zawali, to będzie to samo.
>
> Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
> ekspertyza.
> Co innego stwierdzenie braku ryzyka :-P
>
> J.
>
W Polsce, ani w Europie, nie ma żadnych ekspertów,
instytutów badawczo-naukowych, które mają praktykę w takich ekspertyzach.
W Polsce, Europie a i w Stanach, nie ma żadnych ekspertów od badania bezpieczeństwa
samolotów ( dowód - 2 katastrofy wadliwych Boeingów MAX).
Producent wiedział, że system autopilota korekcji kąta natarcia skrzydeł był
wadliwy, ale za projekt był odpowiedzialny 1.inżynier Boeinga, bo szybko, bo tanio,
a 500 pasażerów wraz z załogami zginęło, a prezes Boeinga dostał milionową odprawę.
Jedynie wojska inżynieryjne mają technologię, sprzęt, sejsmografy, aby badać
wibracje,
naprężenia konstrukcji typu mosty.
Można było ograniczyć przejazd samochodow ciężarowych, tirów, a zostawić osobówki,
które niekomu nie szkodzą.
Miałem klienta, mieli firmę budowlaną i kupili licencję na zachodzie na dylatancje
stalowe na mostach, wiaduktach, ślimakach i co jadę i samochód podskakuje
na kolejnej dylatacji, to wiem kto za to dziadostwo odpowiada.
Ale nikt tych mostów, wiaduktów, ślimaków nie rozbiera.
Czyli tranzyt ciężarowy kierujemy obwodnicą, a po estakadzie śmigają osobówki
i estakada zostaje oczujnikowana i rejestrowane są wibracje infradźwiękowe,
a geologia bada grunt pod fundamentami estakady
A tutaj zbieżność z zakończeniem wyborów nie wygląda na przypadkową
i Chorzów, Bytom zostaną odciete od Katowic na lata.
-
5. Data: 2025-06-03 18:40:03
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
Janusz <j...@o...pl> posted:
> > On Tue, 03 Jun 2025 13:48:15 GMT, u...@n...org.invalid
>
> >> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
> Jełop internetowy nie ma pojecia o temacie a najwięcej do powiedzenia,
> estakada zbudowana przez NRD, podobna w Dreźnie sie już zawaliła, ta
> była remontowana 10 lat temu ale gwarancja jest na 10 lat i się skończyła.
> Jest do zburzenia dlatego że zrobiona z kiepskiego betonu i jeszcze
> gorszej stali która nie ma dodatków pkorozyjnych.
> >> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
> To niedawno to 10 lat.
>
> >> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
> >> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw,
firm
> >
> > Jak się zawali, to będzie to samo.
> >
> > Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
> > ekspertyza.
> Dokładnie.
>
>
Czego zawraca doopę, technologie NRD to także tysiące wieżowców z wielkiej płyty
i już 20 lat temu developerzy kombinowali, aby wieżowce wyburzać
i sprzedawać swoje baraki i miały się
zawalać, a stoją, bo technologia przyszła z Holandii, Austrii
i wieżowce będą stały jeszcze 50 lat,
a też były lipne ekspertyzy Zenków, prezentowane w telewizji, że się zawalą.
Beton był najlepszy, bo wysokiej jakości, stal była wysokiej jakości, bo z rudy
żelaza a nie ze złomowego stopu
Ale ktoś biznes zwietrzył i prze, prze , przez
-
6. Data: 2025-06-03 18:46:53
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 03 Jun 2025 16:40:03 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> Janusz <j...@o...pl> posted:
>>> On Tue, 03 Jun 2025 13:48:15 GMT, u...@n...org.invalid
>>
>>>> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
>> Jełop internetowy nie ma pojecia o temacie a najwięcej do powiedzenia,
>> estakada zbudowana przez NRD, podobna w Dreźnie sie już zawaliła, ta
>> była remontowana 10 lat temu ale gwarancja jest na 10 lat i się skończyła.
>> Jest do zburzenia dlatego że zrobiona z kiepskiego betonu i jeszcze
>> gorszej stali która nie ma dodatków pkorozyjnych.
>>>> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
>> To niedawno to 10 lat.
>>
>>>> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
>>>> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw,
firm
>>>
>>> Jak się zawali, to będzie to samo.
>>>
>>> Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
>>> ekspertyza.
>> Dokładnie.
>>
> Czego zawraca doopę, technologie NRD to także tysiące wieżowców z wielkiej płyty
> i już 20 lat temu developerzy kombinowali, aby wieżowce wyburzać
> i sprzedawać swoje baraki i miały się
> zawalać, a stoją, bo technologia przyszła z Holandii, Austrii
> i wieżowce będą stały jeszcze 50 lat,
W Anglii się parę zawaliło ... dawno temu.
Na Florydzie się aktualnie walą, no ale to nie polska zdrowa wielka
płyta.
A we Wrocławiu jedną estakadę z lat 80 rozebrali, iny wiadukt wymagał
solidnego remontu, kolejny jakiejs solidnej przebudowy - kiepski ten
beton wtedy był.
> a też były lipne ekspertyzy Zenków, prezentowane w telewizji, że się zawalą.
> Beton był najlepszy, bo wysokiej jakości, stal była wysokiej jakości, bo z rudy
> żelaza a nie ze złomowego stopu
A to jakaś różnica?
I skąd to przekonanie o wysokiej jakości ... plan trzeba było wykonać,
i jeszcze dla paru znajomych musiało starczyć.
> Ale ktoś biznes zwietrzył i prze, prze , przez
Może ... weź jakiegoś budowlańca, i pojedzcie na wizję lokalną ...
J.
-
7. Data: 2025-06-03 19:26:00
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale matylko 1.ekspertyzę
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 03 Jun 2025 16:35:10 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
>>> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
>>> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
>>> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
>>> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw,
firm
>>
>> Jak się zawali, to będzie to samo.
>>
>> Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
>> ekspertyza.
>> Co innego stwierdzenie braku ryzyka :-P
>>
> W Polsce, ani w Europie, nie ma żadnych ekspertów,
> instytutów badawczo-naukowych, które mają praktykę w takich ekspertyzach.
Są i niby praktykę mają ... ale na ile rzetelna ta praktyka, to nie
wiadomo :-)
> W Polsce, Europie a i w Stanach, nie ma żadnych ekspertów od badania bezpieczeństwa
> samolotów ( dowód - 2 katastrofy wadliwych Boeingów MAX).
> Producent wiedział, że system autopilota korekcji kąta natarcia skrzydeł był
> wadliwy, ale za projekt był odpowiedzialny 1.inżynier Boeinga, bo szybko, bo tanio,
> a 500 pasażerów wraz z załogami zginęło, a prezes Boeinga dostał milionową odprawę.
Boeing miał ostatnio więcej wpadek ... coś w tym jest.
> Jedynie wojska inżynieryjne mają technologię, sprzęt, sejsmografy, aby badać
wibracje,
> naprężenia konstrukcji typu mosty.
Wojsko? Jakies bajki.
Fachowców już raczej nie mają, o ile w ogóle kiedykolwiek mieli,
sprzęt pomiarowy ... ciekawe sprzed ilu lat, i od ilu lat nie używany.
Tu taki przykład z USA - naprawdę nie trzeba 4 ekspertyz, w tym jednej
zagranicznej, aby most zamknąć
https://www.youtube.com/watch?v=hkyPMFw-oT4
Przy czym to pęknięcie było tam już co najmniej dwa lata wcześniej, i
nie wykryła go okresowa inspekcja mostu
> Można było ograniczyć przejazd samochodow ciężarowych, tirów, a zostawić osobówki,
> które niekomu nie szkodzą.
Może można było, a może nie ...
J.
-
8. Data: 2025-06-03 19:48:08
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale matylko 1.ekspertyzę
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
"J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> On Tue, 03 Jun 2025 16:35:10 GMT, u...@n...org.invalid
> wrote:
> > "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> >>> Taka estakada może stać jeszcze 50 lat, ale Chorzów chce są wyburzyć,
> >>> a niedawno przeprowadzono generalny remont.
> >>> 45.000 samochodów będzie jeździć przez Czechy
> >>> Śląsk zostanie odcięty od reszty Polski i zbankrutuje 10.000 przedsiębiorstw,
firm
> >>
> >> Jak się zawali, to będzie to samo.
> >>
> >> Na mój gust - czasem to stwierdzenia ryzyka wystarczy jedna
> >> ekspertyza.
> >> Co innego stwierdzenie braku ryzyka :-P
> >>
> > W Polsce, ani w Europie, nie ma żadnych ekspertów,
> > instytutów badawczo-naukowych, które mają praktykę w takich ekspertyzach.
>
> Są i niby praktykę mają ... ale na ile rzetelna ta praktyka, to nie
> wiadomo :-)
>
> > W Polsce, Europie a i w Stanach, nie ma żadnych ekspertów od badania
bezpieczeństwa
> > samolotów ( dowód - 2 katastrofy wadliwych Boeingów MAX).
> > Producent wiedział, że system autopilota korekcji kąta natarcia skrzydeł był
> > wadliwy, ale za projekt był odpowiedzialny 1.inżynier Boeinga, bo szybko, bo
tanio,
> > a 500 pasażerów wraz z załogami zginęło, a prezes Boeinga dostał milionową
odprawę.
>
> Boeing miał ostatnio więcej wpadek ... coś w tym jest.
>
> > Jedynie wojska inżynieryjne mają technologię, sprzęt, sejsmografy, aby badać
wibracje,
> > naprężenia konstrukcji typu mosty.
>
> Wojsko? Jakies bajki.
>
> Fachowców już raczej nie mają, o ile w ogóle kiedykolwiek mieli,
> sprzęt pomiarowy ... ciekawe sprzed ilu lat, i od ilu lat nie używany.
>
> Tu taki przykład z USA - naprawdę nie trzeba 4 ekspertyz, w tym jednej
> zagranicznej, aby most zamknąć
>
> https://www.youtube.com/watch?v=hkyPMFw-oT4
>
> Przy czym to pęknięcie było tam już co najmniej dwa lata wcześniej, i
> nie wykryła go okresowa inspekcja mostu
>
>
> > Można było ograniczyć przejazd samochodow ciężarowych, tirów, a zostawić
osobówki,
> > które niekomu nie szkodzą.
>
> Może można było, a może nie ...
>
> J.
Mosty to mosty a nie wiadukty, inna skala problemu.
Mój kolega z klasy buduje takie mosty na świecie i chłopak znajomej, w Niemczech.
Zawalenie włoskiego mostu nad linia kolejową to był horror.
https://www.youtube.com/watch?v=NmCHEKeaqXo
Ale tutaj remont 10 lat temu, czyli był czas na budowe nowego wiaduktu,
a tak to odetną Chorzów, Bytom od Katowic i będą jeździć jak przed wojną.
-
9. Data: 2025-06-03 21:28:58
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale matylko 1.ekspertyzę
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 03 Jun 2025 17:48:08 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
>>> Można było ograniczyć przejazd samochodow ciężarowych, tirów, a zostawić
osobówki,
>>> które niekomu nie szkodzą.
>>
>> Może można było, a może nie ...
>>
> Mosty to mosty a nie wiadukty, inna skala problemu.
>
> Mój kolega z klasy buduje takie mosty na świecie i chłopak znajomej, w Niemczech.
>
> Zawalenie włoskiego mostu nad linia kolejową to był horror.
> https://www.youtube.com/watch?v=NmCHEKeaqXo
Nad linią, to wiadukt :-)
No dobra - wiadukto-most.
> Ale tutaj remont 10 lat temu, czyli był czas na budowe nowego wiaduktu,
> a tak to odetną Chorzów, Bytom od Katowic i będą jeździć jak przed wojną.
https://estakada.chorzow.eu/
a tu ekspertyza
https://estakada.chorzow.eu/wp-content/uploads/2025/
06/est_estakada_katowicka_v1_bez-zal_mzuim_chorzow.p
df
Podają, że stal tego typu była też użyta most Caroli w Dreznie ...
który się zawalił rok temu.
Czas na budowę istotnie był - bo już 10 lat temu było wiadomo, że jest
w kiepskim stanie ... no ale "jakoś to będzie".
A na początku tego roku ograniczono tonaz do 12t.
J.
-
10. Data: 2025-06-04 00:29:48
Temat: Re: Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale matylko 1.ekspertyzę
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
"J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> On Tue, 03 Jun 2025 17:48:08 GMT, u...@n...org.invalid
> wrote:
> > "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> >>> Można było ograniczyć przejazd samochodow ciężarowych, tirów, a zostawić
osobówki,
> >>> które niekomu nie szkodzą.
> >>
> >> Może można było, a może nie ...
> >>
> > Mosty to mosty a nie wiadukty, inna skala problemu.
> >
> > Mój kolega z klasy buduje takie mosty na świecie i chłopak znajomej, w Niemczech.
> >
> > Zawalenie włoskiego mostu nad linia kolejową to był horror.
> > https://www.youtube.com/watch?v=NmCHEKeaqXo
>
> Nad linią, to wiadukt :-)
> No dobra - wiadukto-most.
>
> > Ale tutaj remont 10 lat temu, czyli był czas na budowe nowego wiaduktu,
> > a tak to odetną Chorzów, Bytom od Katowic i będą jeździć jak przed wojną.
>
> https://estakada.chorzow.eu/
>
> a tu ekspertyza
> https://estakada.chorzow.eu/wp-content/uploads/2025/
06/est_estakada_katowicka_v1_bez-zal_mzuim_chorzow.p
df
>
> Podają, że stal tego typu była też użyta most Caroli w Dreznie ...
> który się zawalił rok temu.
>
> Czas na budowę istotnie był - bo już 10 lat temu było wiadomo, że jest
> w kiepskim stanie ... no ale "jakoś to będzie".
> A na początku tego roku ograniczono tonaz do 12t.
>
>
> J.
>
>
>
Całkowity remont się jeszcze nie zakończył.
Jak remont wadliwy to niech firma remontująca zwraca kasę + odszkodowanie.
Gatunków stali są tysiące i Hindus zna się na wszystkich , bo prowadzi taki serwis.
https://www.bing.com/search?q=carola+bridge+collapse
&qs=UT&pq=carola+bridge+&sk=UT1&sc=12-14&cvid=AEC7C1
122F9B4AE193D5A60E36D8CE60&FORM=QBLH&sp=2&ghc=1&lq=0
https://tu-dresden.de/bu/bauingenieurwesen/imb/das-i
nstitut/news/einsturz-der-carolabruecke-in-dresden?s
et_language=en#:~:text=On%20September%2011,%202024,%
20one%20of%20the%20most,100%20m%20and%20ended%20up%2
0in%20the%20Elbe.
Institute of Concrete Structures
The Institute Studies Research Laboratory
Tam przęsło miało 100 metrów długości
Czyli bez żadnego związku z Chorzowem
I jeszcze badają przyczyny zawalenia się przęsła
_-
A jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o place pod estakadą, bo planują
jej wyburzenie i połaczenie 2 części Chorzowa, czyli jedni stracą, a inni zarobią
miliony