  • 1. Data: 2009-05-06 17:41:02
    Temat: Chrobot w xt600 z dzwiekiem
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuje porady w sprawie silnika yamahy xt 600 '96.

    W silniku cos chrobocze, nie jest to cos nowego, chrobocze tak juz od
    jaikegos dluzszego czasu, w poprzednim sezonie tez tak bylo. Ale w koncu
    moze sie to skonczyc wielkim chrupem czego sie obawiam i chcialbym tego
    uniknac. Co do wlasnosci jezdnych - dziala, kreci, zapala, moc ma wiec
    wszystko w porzadku.

    Jako ze jest to post multimedialny zamieszczam linka do dzwieku na ktorym
    to slychac. http://w860.wrzuta.pl/audio/2aHKgDHu0BZ/xt600

    To o co mi chodzi zaczyna sie w10s, 25s i 50 sekundzie Slyszalny jest
    najlepiej na troche wyzszych obrotach niz jalowe. Pochodzi to raczej z
    silnika niz cylindra. Cylinder ladnie szumi. Ale tak to odbieram.

    Co moze byc przyczyna? Pewnei jakis luz, ale gdzie? Sprzeglo? Lozysko
    korbowodu? Czytalem gdzies o przypadku z poluzowana nakretka na koszu. A
    moze cos innego? Niby jest to wrozenie daltego pytam sie o ewentualnosci
    gdzie szukac. Moze ktos sie juz z czyms takim spotkal?

    Co do ewentualnosci ze halasuje cos luznego, nie dokreconego poza silnikiem
    to z gory mowie ze nie.

    pzdr
    Tmek

  • 2. Data: 2009-05-07 11:08:37
    Temat: Re: Chrobot w xt600 z dzwiekiem
    Od: "rychoo" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    najpierw sprawdz lancuszek rozdzadu , wykrec napinacz i zoabcz czy ma jeszcze
    mozliwosc wysuniecia sie , koles mial cos podobnegho w xt i winy byl luzny bo
    wyciagniety lancuszek nierzadu

  • 3. Data: 2009-05-07 11:33:09
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    rychoo wrote:
    > najpierw sprawdz lancuszek rozdzadu , wykrec napinacz i zoabcz czy ma
    > jeszcze mozliwosc wysuniecia sie , koles mial cos podobnegho w xt i
    > winy byl luzny bo wyciagniety lancuszek nierzadu

    OK, dzieki bede sprawdzac.

    Natmiast pytanie co do sprawdzenia.

    Wyglada to tak http://images39.fotosik.pl/115/fefa89b7bf16435e.gif
    a docisk ma sprezyne i popychacz ktory dociska slizgacz
    http://images37.fotosik.pl/115/9f7f7caaf86297bc.gif

    Czyli jak rozumiem wykrecic srube z 9 i bedzie widac popychacz, ktory w
    momencie, kiedy nie bedzie w stanie wejsc dalej niz opor obudowy 9, wskazuje
    na koniec jego zakresu regulacji wynikajacy z wyciagnietego lancucha /
    zjechanego slizgacza? Dobrze to rozumuje?

    W serwisowce jest jedynie napisane ze jest to czesc bezregulacyjna a jedyne
    stwierdzenie zuzycia lancucha jest mozliwe po zdjeciu glowicy - czego na
    razie chce uniknac.

    pozdro
    Tmek

    pzdr
    Tmek

  • 4. Data: 2009-05-07 11:57:12
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Tmek wrote:
> [...]

    Dobra, juz wiem jak to dziala.

    Napinacz byl wysuniety w polowie, wiec wyglada na to, ze lancuch jest
    jeszcze w porzadku.

    Zatem co innego moze byc?

    pzdr
    Tmek

  • 5. Data: 2009-05-08 01:11:06
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Tmek pisze:
    > Napinacz byl wysuniety w polowie, wiec wyglada na to, ze lancuch jest
    > jeszcze w porzadku.

    Z moich doświadczeń wynika że to na 99% łańcuszek
    (miałem to samo niby napinacz do połowy a waliło o obudowę)
    mnie się wydaje że onda coś spierniczyła z tymi napinaczami i jak już
    jest połowa to trzeba zacząć szukać przyczyny: łańcuch lub ślizgacze.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-05-08 06:46:33
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Marek B napisał(a):
    > mnie się wydaje że onda coś spierniczyła z tymi napinaczami i jak już

    Onda robi napinacze dla jamachy?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 7. Data: 2009-05-08 10:17:14
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Marek B wrote:

> [...]
    > mnie się wydaje że onda coś spierniczyła z tymi napinaczami i jak już
    > jest połowa to trzeba zacząć szukać przyczyny: łańcuch lub ślizgacze.

    Z tego co widze to w crf250x jest podobnie to zrobione
    http://www.xrstuff.co.uk/images/partImages/crf250x/c
    rf250x4cam20chain20tensioner.gif
    wiec szansa jest, ze to to.

    A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym
    zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic?

    pzdr
    Tmek

  • 8. Data: 2009-05-08 10:56:36
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Tmek pisze:
    > A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym
    > zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic?

    wymieniając tłok rozkładałem silnik i przyjrzałem się dokładnie głowicy
    i luźny łańcuszek nieco ocierał o obudowę więc w ekstremalnych warunkach
    pewnie może ją przetrzeć jednak wcześniej zapłon się nieco przestawi i
    mogą się zawory nie domykać a resztę dopowiedz sobie sam.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2009-05-08 19:43:23
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Tmek pisze:
    > Marek B wrote:

    > A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym
    > zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic?

    Mi tam kiedys w XT600 pekl lancuszek nierzadu. Strasznej masakry nie
    zrobil ale zabawy troche bylo.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-05-08 20:49:33
    Od: MiT <m...@g...pl>

    W dniu 2009-05-08 21:43, Kuczu napisał (a)::

    > Mi tam kiedys pekl lancuszek nierzadu.
    rozumiem, że przeżyłeś.

    >zabawy troche bylo.
    perwers.

    wycinki zamierzone
    --
    MiT
    "Łóżko to nie motocykiel, nikt nie zginie" (c) Kaźmirz P.