  • 1. Data: 2012-06-02 14:07:29
    Temat: Chyba padłem ofiarą włamania - co robić?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Mam konto hostingowe w firmie AVX.pl
    Do tej pory, zasadniczo, byłem zadowolony.
    Niestety dziś od rana stało się coś dziwnego - wszystkie moje strony (kilka
    domem, 3 niezależne serwisy) "zniknęły" - wpisanie ich adresów powoduje
    automaczne przekierowanie na podejrzaną stronę o adresie:
    http://gotonepal.eu/pl/ [klikać na własną odpowiedzialność]

    Czy ktoś wie coś o tym bliżej? Czy to zwykłe przekierowanie, czy też może na tej
    stronie rozprzrstrzenia się jakiś złośliwy kod?

    Czy jest coś, to mogę lub powinienem zrobić? Oczywiście natychmiast napisałem do
    adima hostingu, ale milczy.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2012-06-02 18:45:36
    Temat: Re: Chyba padłem ofiarą włamania - co robić?
    Od: r...@g...com

    U mnie to samo. Wszystkie domeny które mam na avx.pl przekierowano na gotonepal. To
    raczej włamanie do DNS'a firmy avx.pl

  • 3. Data: 2012-06-02 20:14:47
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "Latet" <l...@l...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy jest coś, to mogę lub powinienem zrobić? Oczywiście natychmiast
    > napisałem do adima hostingu, ale milczy.

    Przydało by się więcej informacji .
    Np. adres www zainfekowanej strony .
    Powinieneś zmienić hasła do hostingu i przeskanować
    dokładnie komputer na którym tworzyłeś strony,
    wchodziłeś do hostingu / ftp, lub trzymałeś
    dane do hostingu / ftp .Sposobów infekcji jest kilka ...
    Potem przywrócić treść stron z bakapu :-)
    Firma hostingowa powiadomiona ?
    W jaki sposób aktualizujesz / uruchamiasz strony www ?
    Możesz wejść do edycji strony lub na ftepa ?
    Masz backup ?
    Czy firma hostingowa robi i udostępnia backup ?
    Czy hasło do hostingu różne od innych używanych w sieci ?
    W jakiej technologii robisz strony www ?
    Czy jeden z twoich hostingów to :
    adamprzeniewski.com
    avx.pl
    betterships.com
    hostingowe.info
    mocadrenaliny.com
    politechno.pl
    slonczewski.pl
    studio-nieruchomosci.pl
    uslugowiec.com
    www.4x4zone.co.uk
    www.abixolkusz.pl
    www.adam1986.avx.pl
    www.axis.radom.pl
    www.cbradiochat.net
    www.dobreplotery.pl
    www.edmunds.com
    www.erawodzireja.pl
    www.grainger.com
    www.jarekmagiera.com
    www.kwiaciarenka.pl
    www.ligota-panewniki.pl
    www.machnikowski.eu
    www.mikrofilmy.info
    www.mittendrin.pl
    www.mynetasq.com
    www.netasq.co
    www.pfon.org
    www.playgroundpolska.pl
    www.progresiv.pl
    www.reklamapoznan.pl
    www.swiat.kuchni.pl
    www.swiatdomina.pl
    www.szczecin.architekturaibudownictwo.pl
    www.worldusabilitydaytour.pl
    Powyższe strony podobno korzystają z tego samego
    hostingu i znaczna część z nich działa poprawnie .

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2012-06-02 23:02:39
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > U mnie to samo. Wszystkie domeny które mam na avx.pl przekierowano na
    > gotonepal. To raczej włamanie do DNS'a firmy avx.pl

    Też mi się wydaje, że DNS. Patrząc przez FTP - wszystko jest w porządku, tzn.
    pliki są nietknięne.

    P.S. Teraz już nie "gotonepal", ale jakiś anglojęzyczny niby blog. Ale bardzo mi
    się nie podoba, że teraz adres widoczny w pasku adresu - jest właściwy, a
    "tylko" treść strony inna (nie ma już jawnego przekierowania).

    Mam wrażenie, że nikt z AVX.pl w weekend nie pracuje i nikt się nie
    zainteresował problemem :-/

    latet