  • 1. Data: 2009-03-04 12:32:39
    Temat: Ciecie plytek
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Wiem, ze profesjonalnie to pewnie sie robi gilotyna, ale w warunkach
    domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
    zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia
    recznego. Np. takie cos:
    http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?products_
    id=11820
    Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to? i pasek napedowy -
    jakos nie mam przekonania.
    A moze jest cos lepszego w cenie nie zabijajacej?
    Rozwazam tez zlozenie samemu podobnego sprzetu, tylko nie wiem jak to jest
    z predkoscia ciecia. W metalach wiadomo - wiercic trzeba powoli, drewno -
    szybko, w PCB - ultra szybko, ale ciecie to co innego. Jakich frezow
    uzywac (ksztalt zebow)? Przydalo by sie tym czasem przeciac plastik, tu z
    kolei z pewnoscia male obroty i jakies miekkie metale (Al, moze mosiadz),
    tu juz pewnie troche mocy trzeba.
    Bede wdzieczny za wszelkie uwagi w tym nieco offtopicznym temacie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2009-03-04 12:56:15
    Temat: Re: Ciecie plytek
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > moze mosiadz), tu juz pewnie troche mocy trzeba.
    > Bede wdzieczny za wszelkie uwagi w tym nieco offtopicznym temacie.

    Zależy ile tego tniesz i jakie kształty. U mnie bardzo często sprawdza
    się dremel :-)
    Mam takiego bezprzewodowego, ma chyba 5k-35k obrotów *bez obciążenia*,
    nadaje się zarówno do cięcia PCB jak i wiercenia.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 3. Data: 2009-03-04 13:08:38
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zależy ile tego tniesz i jakie kształty. U mnie bardzo często sprawdza
    > się dremel :-)

    Tak, ale raczej trudno tym uciac prosto, a na tym mi najbardziej zalezy.
    Jakas prowadnica musi byc.
    Ilosci raczej prototypowe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-03-04 13:17:57
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ilosci raczej prototypowe.

    Staromodnie, bez tumanów pyłu, brzeszczotem

  • 5. Data: 2009-03-04 13:57:54
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Tak, ale raczej trudno tym uciac prosto, a na tym mi najbardziej zalezy.
    > Jakas prowadnica musi byc.
    > Ilosci raczej prototypowe.

    To tak jak u mnie. Małe płytki brzeszczotem. Większe, lub gdy się
    spieszę, tnę małą frezarką ręczną z założoną cienką tarczą.
    Za prowadnicę robi aluminiowy liniał lub kawałek laminatu
    z wyfrezowanymi wglębieniami, do podparcia frezarki tak, by nie
    odjeżdżała. Idzie naprawdę szybko i równo. Żłobię dwustronnie, łamię
    i równam na piapierze ściernym. Jest szybciej niż cięcie za jednym
    przejściem całego laminatu (silnik za mocny nie jest). Wadą jest
    bardzo drobny pył, który osiada na wszystkim w okolicy.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 6. Data: 2009-03-04 14:25:03
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Tak, ale raczej trudno tym uciac prosto, a na tym mi najbardziej zalezy.
    > Jakas prowadnica musi byc.
    > Ilosci raczej prototypowe.

    Powiem Ci, że nie tak trudno. Przystawiasz do czegoś o równej krawędzi
    (kawałek płaskownika, linijka metalowa, etc) robisz jeden szybki rowek,
    a później w ręce możesz tym dremelem to przeciąć w parę sekund.
    Metoda śmieszna, ale naprawdę da się to uciąć (nawet bardzo rzekłbym)
    prosto.

    m.

  • 7. Data: 2009-03-04 14:41:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,
    >
    > Wiem, ze profesjonalnie to pewnie sie robi gilotyna, ale w warunkach
    > domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj

    Malutka gilotyna - właściwie w sklepie to się nazywało "nożyce stołowe".
    Tnie szybko, równo. W przeciwieństwie do dremela bez hałasu i pyłu, no
    ale jak kto woli.

    Mirek.

  • 9. Data: 2009-03-04 16:01:05
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Malutka gilotyna - właściwie w sklepie to się nazywało "nożyce stołowe".
    > Tnie szybko, równo. W przeciwieństwie do dremela bez hałasu i pyłu, no ale
    > jak kto woli.
    Lub nozyce do blachy ale z "prostymi" ostrzami - mam takie "zabytkowe" made
    in czechoslovakia:) - po prostu rewelacja.

    K.

  • 8. Data: 2009-03-04 16:01:05
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
    > zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia
    kup sobie nozyce stołowe (koniecznie łukowate ostrze) np:
    http://www.kielan.pl/nozyce_stolowe_dzwigniowe_zn-77
    _(blacha_1_5mm_),17629,1834.html
    (wyszukane na szybko). Mam takie (jeszcze w PRL-u wyprodukowane, waża 5,5
    kg) juz jakies 20 lat. Przykręcasz do kawałka płyty wiórowej o grubosci 20
    mm i tniesz laminat, blache aluminiową i stalowa - stalową 1,5 mm. Nie ma
    pyłu, hałasu itp. Polecam.... Swego czasu dobre robiły ZDZ-ty - musisz
    poszukać...

    --
    serdeczności! zbisa

  • 10. Data: 2009-03-04 16:53:40
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    id=11820
    > Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to? i pasek napedowy -

    Obawiam się, że tego typu maszyna zdecydowanie nie spotka się z uznaniem
    żony. Będzie produkowała duże ilości pyłu i powodowała uciążliwy hałas.
    Kup raczej nożyce stołowe. Czym solidniejsze i cięższe tym lepiej.
    Nożyce powinny być jakoś przykręcone do stołu (oczywiście solidnego i
    ciężkiego).

    Paweł