  • 11. Data: 2010-08-12 14:38:05
    Temat: Re: Co grozi brakiem waznego przegladu technicznego?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

    > Ale jak on kogoś zdzwoni nie mając badan technicznych to najpewniej
    > zabuli z własnej kieszeni.

    A z czego miałoby wynikać to zabulenie?
    Możesz podać jakąś firmę ubezpieczeniową, w której brak badań technicznych
    pojazdu spowoduje utratę ochrony OC (nie AC). Najlepiej konkretny paragraf z
    OWU tej firmy.
    No i zakładamy, że auto jest sprawne - tylko nie ma tego wbitego w DR.

  • 12. Data: 2010-08-12 14:44:50
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > z OWU tej firmy.
    > No i zakładamy, że auto jest sprawne - tylko nie ma tego wbitego w DR.

    Sprawne w mniemaniu użytkownika? To często ma mało wspólnego z SPRAWNOŚCIĄ.
    /pomijam, że często badanie techniczne ma mało wspólnego z badaniem/

  • 13. Data: 2010-08-12 14:47:54
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-08-12 12:48, topek pisze:
    > Witam,
    > jakie konsekwencje (w najgorszym wypadku) moze poniesc kierowca nie
    > posiadajacy waznego przegladu technicznego?
    > Zarowno podczas spotkania z policja jak i w razie ewentualnego wypadku (OC i
    > AC sa wykupione)?
    >

    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    Ja sie troche podepnę, jak czekam na nowy dowód osobisty bo stary
    stracił ważność, to tez moge dostać mandat w razie kntroli czy coś?

  • 14. Data: 2010-08-12 14:51:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BaX wrote:

    > Sprawne w mniemaniu użytkownika? To często ma mało wspólnego z
    > SPRAWNOŚCIĄ. /pomijam, że często badanie techniczne ma mało wspólnego
    > z badaniem/

    Powiedzmy, że policja po kolizji dokonała oceny stanu technicznego
    i orzekła, że był sprawny.

  • 15. Data: 2010-08-12 14:56:04
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:47:54 +0200, Nex@pl na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Ja sie troche podepnę, jak czekam na nowy dowód osobisty bo stary
    > stracił ważność, to tez moge dostać mandat w razie kntroli czy coś?

    A masz obowiązek posiadania dowodu osobistego i okazywania go przy
    kontroli drogowej ?

    "Miłość jako nasionko leśne z wiatrem szybko leci, ale gdy drzewem w sercu
    wyrośnie, to chyba tylko razem z sercem wyrwać można. Henryk Sienkiewicz"

  • 16. Data: 2010-08-12 14:56:34
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Powiedzmy, że policja po kolizji dokonała oceny stanu technicznego
    > i orzekła, że był sprawny.

    A co w sytuacji jeżeli kolizja pozbawiła samochód świateł, zawieszenia,
    hamulców itd? Jaką masz pewność, że te elementy były sprawne?

  • 17. Data: 2010-08-12 14:56:36
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Nex@pl pisze:
    > Ja sie troche podepnę, jak czekam na nowy dowód osobisty bo stary
    > stracił ważność, to tez moge dostać mandat w razie kntroli czy coś?

    nie bo dowód to przywilej a nie obowiązek :)

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-08-12 15:09:52
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 12.08.2010 14:38, cef pisze:
    > A z czego miałoby wynikać to zabulenie?
    > Możesz podać jakąś firmę ubezpieczeniową, w której brak badań technicznych
    > pojazdu spowoduje utratę ochrony OC (nie AC). Najlepiej konkretny
    > paragraf z OWU tej firmy.

    Ustawa. Punkt o niezgodności, wprowadzeniu w błąd firmy ubezpieczeniowej
    czy jakoś tak. Zakłada się, że ubezpieczeniu podlega sprawny samochód. W
    szczególności po dzwonie wpisik o ważnych badaniach technicznych jest
    podstawą do domniemania, że pojazd jeszcze przed chwilą był sprawny...
    Jego brak jest bardzo silną podstawą do stwierdzenia przez firmę
    ubezpieczeniową, że oni w oczywisty sposób na niesprawne,
    nieodpowiadające stosownym przepisom pojazdy odpowiedzialności nie biorą.

    S.

  • 19. Data: 2010-08-12 15:11:24
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.08.2010 12:48, topek pisze:
> [...]
    > posiadajacy waznego przegladu technicznego?
    > Zarowno podczas spotkania z policja jak i w razie ewentualnego wypadku (OC i

    Tyle co mogę powiedzieć z własnego doświadczenia:
    Miałem stłuczkę, nie z swojej winy, koleś do mnie wjechał, nie
    wzywaliśmy policji(może szkoda bo koleś potem coś kombinował, ale i tak
    wyszło OK). Szkoda naprawiona z ubezpieczenia OC sprawcy. W trakcie
    załatwiania sprawy zorientowałem się że nie mam badania technicznego,
    skończyło się kilka dni przed stłuczką, ubezpieczyciel kserował dowód, i
    pewno widział brak "pieczątki" jednak nic nie powiedział. Akcja miała
    miejsce jakieś 12..13 lat temu. Notabene 3 dni po tym jak prawo jazdy
    odebrałem, niezły początek:)

  • 20. Data: 2010-08-12 15:19:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > paragraf z OWU tej firmy.
    > No i zakładamy, że auto jest sprawne - tylko nie ma tego wbitego w DR.

    jesli nie aktualnego badania technicznego to jest niesprawne.

    pozdrawiam
    michał