  • 1. Data: 2021-03-10 11:30:00
    Temat: Co ile strzałki na jezdni?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pokierujecie do jakiegoś rozporządzenia czy normy co do oznakowania poziomego na
    jezdniach?
    interesuje mnie, w jakiej od siebie odległości maluje się kolejne strzałki na pasie
    ruchu, np. do skrętu w lewo itp.
    Z nagrania wideo spróbuję oszacować prędkość pojazdu ;-)
    Przykładowo 30 km/h = 0,5 km/min czyli 8,33 m/sek
    Nagranie 30 klatek (ramek) na sekundę.
    Czyli ramka (klatka) co 0,28 metra.
    Nawet przy rozmazaniu powinno dać się oszacować - pod warunkiem, że mamy odniesienie
    dystansu do jakichś markerów widocznych na
    drodze ruchu (jak właśnie strzałki czy przykładowo stojący autobus).

  • 2. Data: 2021-03-10 11:33:42
    Temat: Re: Co ile strzałki na jezdni?
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/03/2021 10:30, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > odniesienie dystansu do jakichś markerów widocznych na drodze ruchu (jak
    > właśnie strzałki czy przykładowo stojący autobus).

    A ta kamera to ma jakis ceryfikat glownego urzedu miar? Obstawiam, ze te
    strzalki malowane sa na oko i nawet jesli istenieja jakies przepisy to i
    tak nikt ich zbytnio ani nie przestrzeba ani nie weryfikuje.

  • 3. Data: 2021-03-10 12:04:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nanosi na klatki czas w 0,01 sek.

    -----

  • 4. Data: 2021-03-10 12:09:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/03/2021 11:04, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nanosi na klatki czas w 0,01 sek.
    >

    > -----

    Ale masz na to jakis certyfikat stosownego urzedu czy to jest deklaracja
    Chinczyka?

  • 5. Data: 2021-03-10 14:06:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po ch.. ?

    -----

  • 6. Data: 2021-03-10 15:25:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/03/2021 13:06, ąćęłńóśźż wrote:
    > A po ch.. ?
    >

    > -----

    No zakladam, ze chcesz sie z tym udac na policje/do sadu. Moga cie tam
    zbyc na tej wlasnie podstawie.

  • 7. Data: 2021-03-10 15:49:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chcę sobie policzyć dla przyjemności;-)

    W PL jest tyle aktów prawnych, że można zgłupieć.
    Jak wszyscy szwagrowie wszystkich samorządowców wymalowali już całą farbę kupioną od
    bratowych na znaki rowerka na ścieżkach, to
    trzeba było te znaki zamalowywać (te wspaniałe faktury za czerwoną farbę i pędzle ;))
    i malować (te wspaniałe faktury za białą
    farbę, pędzle i szablony ;)) od nowa 2 centymetry większe.
    Tak że ten tego, szukam ile strzałek powinno być w strzałkach.

    -----

  • 8. Data: 2021-03-10 16:31:03
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10.03.2021 o 15:49, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > te znaki zamalowywać (te wspaniałe faktury za czerwoną farbę i pędzle
    > ;)) i malować (te wspaniałe faktury za białą farbę, pędzle i szablony

    Cieniasy. W okolicy mojego domu rozebrano całą kilkuletnią ścieżkę
    rowerową, żeby na jej miejscu wybudować ścieżkę rowerową. Przesuniętą o
    2 cm.

    yabba

  • 9. Data: 2021-03-10 18:16:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 11:30, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > odniesienie dystansu do jakichś markerów widocznych na drodze ruchu (jak
    > właśnie strzałki czy przykładowo stojący autobus).

    Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych
    i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    T.

  • 10. Data: 2021-03-11 13:24:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cieniasy.
    Na widoku z mojego okna zamieniono miejscami chodnik ze śmieszką.
    Przed przebudową było bezkolizyjnie (chodnik bliżej jezdni, ścieżka bliżej domów), po
    przebudowie (ścieżka bliżej jezdni) co chwila
    są krzyżówki "X" chodnika ze ścieżką (spytać, czy przystanek).
    Do tego słupki na środku ścieżki przy każdym wyjeździe z każdego osiedla po drodze.
    I o to im chodziło: po pijaku taką ścieżką rowerem nie pojedziesz, ale za to
    doskonale pójdziesz zawijanym w esy floresy chodnikiem.

    -----