  • 1. Data: 2010-03-31 09:13:43
    Temat: Co się stało z płytami z grafiką nvidii?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Swego czasu często i gęsto były dostępne płyty główne (np. gigabyte'a)
    z wbudowaną grafiką nvidii. Nie jakieś demony prędkości, ale bardzo
    wygodne w użyciu i dające nienajgorszą wydajność... Do tego bezproblemowe
    pod linuxem (jak to już z grafiką nvidii).

    Ostatnio szukam i... ani śladu! Wszystko wycofane, czy jak?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-03-31 09:55:50
    Temat: Re: Co się stało z płytami z grafiką nvidii?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ostatnio szukam i... ani śladu! Wszystko wycofane, czy jak?

    Ja tam widze kilkanascie modeli dostepnych od reki... ale ja tam dziwny
    jestem... :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-03-31 11:19:50
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 31-03-2010 o 12:13 Jacek Osiecki napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > pod linuxem (jak to już z grafiką nvidii).
    >
    > Ostatnio szukam i... ani śladu! Wszystko wycofane, czy jak?

    To proste. Nie ma popytu na nie. ATI zrobiło karty równie wygodne w użyciu
    o lepszej wydajności, oszczędniejsze, takiej lub niższej cenie i lepiej
    wyposażone. NVidia nic co byłoby konkurencyjne nie zaproponowała
    użytkownikom.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 4. Data: 2010-03-31 11:38:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 11:55:50 +0200, Vituniu napisał(a):
    > Ja tam widze kilkanascie modeli dostepnych od reki... ale ja tam dziwny
    > jestem... :P

    Może ja dziwny jestem, w komputroniku szukałem ;)
    No dobra, zajrzałem do skąpca - i są całe 4 sztuki... bida.
    I w zasadzie brak zamiennika dla GA-73PVM-S2H, która była niemalże ideałem :(

    Coś wygląda to na niedobitki jednak.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2010-03-31 12:11:56
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 31-03-2010 o 15:56 Remek napisał na pl.comp.pecet:

    > Było dokładnie odwrotnie. Były zasobożerne.Ceny niższe??? Przecież były
    > o wiele droższe.

    Nie piszę o tym co było, tylko o tym co jest. Aha, podaj mi
    jeszcze z łaski swojej ceny tych GPU ATI i Nvidii.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 6. Data: 2010-03-31 12:56:18
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Wiesław" napisał:

    ATI zrobiło karty równie wygodne w użyciu
    o lepszej wydajności, oszczędniejsze, takiej lub niższej cenie i lepiej
    wyposażone. NVidia nic co byłoby konkurencyjne nie zaproponowała
    użytkownikom.

    ======================================

    Było dokładnie odwrotnie. Były zasobożerne. Ich niby wysoka jakość była
    spowodowana przerzucaniem sporej iliści obliczeń na CPU, co powodowało na
    słabszych maszynach fatalne efekty. Ceny niższe??? Przecież były o wiele
    droższe.

    Remek

  • 7. Data: 2010-03-31 13:49:37
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Może ja dziwny jestem, w komputroniku szukałem ;)
    > No dobra, zajrzałem do skąpca - i są całe 4 sztuki... bida.

    Jest ze dwadziescia...

    > I w zasadzie brak zamiennika dla GA-73PVM-S2H, która była niemalże
    ideałem :(

    Tylko ze nie pod Intela, ale o tym juz nie raczyles wspomniec.. :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2010-03-31 18:44:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 14:19:50 +0300, Wiesław napisał(a):
> [...]
    > o lepszej wydajności, oszczędniejsze, takiej lub niższej cenie i lepiej
    > wyposażone. NVidia nic co byłoby konkurencyjne nie zaproponowała

    Nic to, teraz muszę do systemów kupować jakieś najprostsze geforce'y -
    szkoda, bo powiększa cenę płyty niemal dwukrotnie :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2010-03-31 18:49:07
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 31-03-2010 o 21:44 Jacek Osiecki napisał na pl.comp.pecet:

    > Nic to, teraz muszę do systemów kupować jakieś najprostsze geforce'y -
    > szkoda, bo powiększa cenę płyty niemal dwukrotnie :(

    Jesteś pewien, że karty ATI nie radzą sobie z Linuxem? Nie jestem
    linuxiarzem więc nie wiem do końca, ale słyszałem, że teraz Radeony
    radzą sobie o niebo lepiej niż kiedyś.
    Ja na Twoim miejscu - aby się upewnić, zapytałbym na odpowiedniej grupie.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2010-03-31 20:06:14
    Od: quish <q...@i...pl>

    WiesłaW pisze:

> [...]
    > radzą sobie o niebo lepiej niż kiedyś.
    > Ja na Twoim miejscu - aby się upewnić, zapytałbym na odpowiedniej grupie.

    Ostatni problem z ATI na linuksie miałem z 9600PRO na Ubu 6.06. Fakt że
    zamknięte nie wspierają starszych kart, ale otwarte radzą sobie wcale
    nieźle. Natomiast wyższość Nvidi pod linuxem to zwykły mit, który w
    praktyce wygląda tak, że stery się ładnie instalują, a potem są
    niestabilne jak cholera.
    Pozdr4all