  • 1. Data: 2010-03-30 18:42:28
    Temat: chłodzenie laptopa
    Od: Grzegorz Wisełka <g...@g...com>

    Witam.
    Po zakupie laptopa Dell Vostro 1720 Win 7 Proffesional, 32 bit laptop
    ten po
    uruchomieni losowo wybierał plan chłodzenia
    A-Chłodził prawidłowo
    B-wiatraczek chodził cały czas wydmuchując z laptopa zimne
    powietrze,generalnie laptop z nadmiaru chłodzenia jest zimny.

    Zaznaczam jeszcze raz ze system chłodzenia był wybierany losowom po
    starcie
    czy tez restarcie laptopa.Czesto zdarzało mi sie restartowac laptopa
    kilka
    razy pod rzad(gdy akurat kilka razy z rzedu komputer wybrał system
    chłodzenia
    B) by nie obciążac bezsensownie wentylatora przy zimnym laptopie,albo
    by
    poprostu nie słyszec pracy wiatraczka.
    Zaaktualizowałem bios z wersji AO4 do wersji AO8.
    Po kilku tygodniach testów sytuacja sie zmieniła na lepsze ale nie do
    końca.
    Jeśłi komputer jest uruchamiany gdy jest zasilany z sieci działa
    system
    chłodzenia prawidłowy A.
    Jeśli komputer jest uruchamiany na zasilaniu bateryjnym działa system
    chłodzenia B.
    Pomimo tego ze laptop wlasciwie na zasilaniu bateryjnym powinien
    oszczedzac
    energie ..ten jest wentylowany non stop bez odpoczynku nawet jesli
    obciążenie
    procesora wynosi 5 procent.
    Co ciekawe gdy odpale laptopa na zasilaniu sieciowym i odlacze przewód
    zasilania tak ze laptop zaczyna pracowac na baterii laptop dalej pod
    wzgledem
    chlodzenia dziala prawidłowo.
    Reasumując: to jak laptop bedzie chłodzony jest zależne od rodzaju
    zasilania
    sieciowe/bateryjne w chwili startu systemu.Sprawdzałem również plany
    zasilania.Na zasilaniu bateryjnym są ustawione pasywnie.Zmiana planu
    zasilania również nie rozwiązuje problemu.
    Z góry dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2010-03-30 19:06:55
    Temat: Re: chłodzenie laptopa
    Od: SK <m...@w...pl>

    Grzegorz Wisełka pisze:
> [...]
    > zasilania.Na zasilaniu bateryjnym są ustawione pasywnie.Zmiana planu
    > zasilania również nie rozwiązuje problemu.

    A gdzie się wybiera system chłodzenia? W biosie?
    Mam ten sam model z win764bit i wydaje się że u mnie prawidłowo chodzi,
    chociaż jak go potrzymam trochę na kocu to trochę się grzeje.
    Przy okazji, u mnie aktualizacja biosu do A08 skończyła się wymianą
    płyty głównej.

  • 3. Data: 2010-03-30 19:30:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Wisełka" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...
    > Z góry dziekuje za pomoc.

    Używasz programu do profili zasilania? Jak tak to wywalić ten syf.

  • 4. Data: 2010-03-30 21:54:42
    Od: Grzegorz Wisełka <g...@g...com>

    On 30 Mar, 21:30, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "Grzegorz Wisełka" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...

    > Używasz programu do profili zasilania? Jak tak to wywalić ten syf.
    >
    > --
    > Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversi
    ty

    Nie używam żadnych programów zasilania...

  • 5. Data: 2010-03-31 15:16:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzegorz Wisełka" <g...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > zasilania.Na zasilaniu bateryjnym są ustawione pasywnie.Zmiana planu
    > zasilania również nie rozwiązuje problemu.

    Rozumiem, ze wiatrak wlacza sie po zaladowaniu systemu, nie zaraz po
    wlaczeniu sprzetu?

    Aero w Win7 korzysta z GPU, przelacz na jakis standardowy schemat i zobacz
    czy problem tez wystepuje. Sterowniki chipsetu i grafiki aktualne?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-03-31 15:36:57
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Bios też bym zaktualizował. W Dellach także padają GPU, od oczywiście
    nadmiernej temperatury.

  • 7. Data: 2010-03-31 15:38:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

  • 8. Data: 2010-03-31 17:58:38
    Od: Grzegorz Wisełka <g...@g...com>

    On 31 Mar, 17:16, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    >
    > Aero w Win7 korzysta z GPU, przelacz na jakis standardowy schemat i zobacz
    > czy problem tez wystepuje. Sterowniki chipsetu i grafiki aktualne?

    Panie Kamilu wiatrak włącza sie na pełne obroty przed załadowaniem
    systemu.. pod jednym jednak warunkiem.. że laptop odpalny jest z
    zasilania bateryjnego! Jeśli odpalam laptopa na zasilaniu sieciowym
    działa prawidłowo..Po załadowaniu systemu moge nawet odłączyć
    zasilanie sieciowe i przejść na bateryjne..wtedy też działa
    prawidłowo.OBiera plan chłodzenia zależnie od sposobu zasilania w
    chwili startu laptopa..Chipset i grafika zaaktualizowana.

  • 9. Data: 2010-04-01 11:08:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Też można czasem.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2010-04-07 16:20:53
    Od: "Merynos" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasilania.Na zasilaniu bateryjnym są ustawione pasywnie.Zmiana planu
    > zasilania również nie rozwiązuje problemu.

    Spróbuj uzyc programu i8kfangui. Jest dedykowany glownie dala Della ale dziala
    tez z innymi kompami pod XP i Vista. Mozna w pelni sterowac "polityka"
    wentylatorow a przy okazji odczytywac temperatury ze wszystkich czujnikow.
    Zdecydowanie polecam. O problemach ze swoim przetaktowanym Dellem napisze w
    innym wątku.
    ZH