  • 11. Data: 2024-03-11 17:03:44
    Temat: Re: Co to jest?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Mar 2024 16:34:22 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A gdzie ten licznik ciepła?
    > Gdzies po drugiej stronie, ze kabli nie widać?

    No kable najczęściej są zatynkowane. U mnie licznik był w piwnicy,.do
    której klucz mieli tylko mieszkańcy klatki. Stąd odczytujący mógł być
    wpuszczany tylko na klatkę by sobie odczytał. Licznik był w węźle w
    piwnicy.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-03-11 18:34:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 17:03:44 +0100, Marek wrote:

    > No kable najczęściej są zatynkowane.

    To hen dawno temu, a wtedy nie było liczników :-)

    > U mnie licznik był w piwnicy,.do
    > której klucz mieli tylko mieszkańcy klatki. Stąd odczytujący mógł być
    > wpuszczany tylko na klatkę by sobie odczytał. Licznik był w węźle w
    > piwnicy.

    I miałes takie urządzenie?

    Z licznikiem w piwnicy ... wydaje mi się, ze nie ma duzych problemów.
    Bardziej z tymi w mieszkaniach ... o ile są ..

    J.

  • 13. Data: 2024-03-11 18:45:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Mar 2024 18:34:16 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To hen dawno temu, a wtedy nie było liczników :-)

    Sugerujesz, że nie ma w PRLu bloków młodszych niż 20 lat? Liczniki z
    takim odczytem montowano pod koniec lat 90, blok w moim przypadku
    jest chyba z 98.

    > I miałes takie urządzenie?

    Pytasz o terminal czy licznik? Licznika na własne oczy nie widziałem.
    Węzeł cieplny w piwnicy był na pewno. Termin na własne oczy widziałem
    i kiedyś też mnie zainteresowało co to jest, zostałem poinformowany,
    że do odczytu licznika w węźle.

    > Z licznikiem w piwnicy ... wydaje mi się, ze nie ma duzych
    > problemów.

    W jakim sensie? No z dostępem jest - bo węzłeł nie jest łatwo
    dostępny (kilka drzwi po drodze, każde na klucz, sąsiadki czujne z
    szklankami przy ścianach kto otwiera drzwi do piwnicy), stąd terminal
    na klatce.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2024-03-11 19:31:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 18:45:54 +0100, Marek wrote:

    > Sugerujesz, że nie ma w PRLu bloków młodszych niż 20 lat? Liczniki z
    > takim odczytem montowano pod koniec lat 90, blok w moim przypadku
    > jest chyba z 98.

    Są, ale wtedy mogą być też nowocześniejsze liczniki.

    Ja np mam "internet z kaloryfera" - tzn EC położyła światłowody,
    głownym celem było chyba sobie - np do odczytu liczników blokowych.
    A przy okazji starczyło dla mieszkańców.

    Po czym sieć sprzedała ..

> [...]
    > Węzeł cieplny w piwnicy był na pewno. Termin na własne oczy widziałem
    > i kiedyś też mnie zainteresowało co to jest, zostałem poinformowany,

    No to widać i tu tak jest/było.

> [...]
    > dostępny (kilka drzwi po drodze, każde na klucz, sąsiadki czujne z
    > szklankami przy ścianach kto otwiera drzwi do piwnicy), stąd terminal

    Raz na miesiąc, czy raz na pół roku, to można sie umówic z
    pracownikiem spódzielni, czy z dozorczyniami ..

    J.

  • 15. Data: 2024-03-11 19:39:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.03.2024 o 19:31, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No to widać i tu tak jest/było.

    > Raz na miesiąc, czy raz na pół roku, to można sie umówic z
    > pracownikiem spódzielni, czy z dozorczyniami ..

    Ale jak ma obskoczyć dziesiątki to może być problem z dostępnością w 100%.

    Robert

  • 16. Data: 2024-03-11 21:03:14
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Takie tajemnicze ustrojstwo na klatce mam.
    >
    > http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240305_194346.jpg
    > http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240305_194352.jpg
    >
    > Wygląda na nieużywaną pozostałość po czymś. Pod nim są opaski do peszla
    > (ale peszla nie ma).
    >
    > Jakieś pomysły, co to może / mogło być (i czy w ogóle elektryczne)?

    Jak to naciśniesz, zaczynają grać fanfary, tablica ogłoszeń zaczyna się
    podnosić odsłaniając święty obraz ;)

    PD

  • 17. Data: 2024-03-12 01:53:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ja bym rozkręcił.

    Staram się jednak nie rozkręcać nieswojej infrastruktury, ale kusi :)

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 18. Data: 2024-03-13 19:13:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Naciśnij, może winda się pojawi :)

    Nie naciska się :( Przynajmniej palcem. Może młotkiem by się nacisnęło,
    ale to już na amen.

    --
    Na jednej z uczelni student podchodzil do egzaminu w sesji
    zerowej. Bardzo mu zalezalo na wczesniejszym terminie, ale tez nie

  • 19. Data: 2024-03-13 19:14:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Można też spróbować nakryć kapeluszem, może lampa się zapali.
    > Bo cóś mi wygląda jak czujnik światła.

    Nic się nie zmienia, choć lampy na klatce mają jakieś czujniki ruchu
    (jeszcze nie zlokalizowałem gdzie, podejrzewam że niewidoczne pod
    kloszem).

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.

  • 20. Data: 2024-03-13 19:15:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Czy tam pod tym białym na środku nie kryje się gniazdo jack 3,5?

    Nie daje się tego wydłubać palcem ani kluczem. Ale środek wygląda jak
    gniazdo na imbus (ewentualnie: inbus, ampul, różnie mówią). Może to
    odkręcana zaślepka?

    Czemu pytasz o gniazdo jack 3,5? Podrzejrzewasz, że to stare gniazdo do
    odczytu ciepłomierza (jak ktoś w wątku niżej)?

    --
    Biblia uczy nas kochać.
    Kamasutra uczy jak.