  • 21. Data: 2024-03-13 19:17:09
    Temat: Re: Co to jest?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Port odczytu licznika ciepła (Jack 3.5mm)

    To może być dobry trop. Uchwyty na peszle, idące na dół (a na dole jest
    piwnica), wskazują na to, że coś tam kiedyś było, ale już nie ma. Może
    zmienili licznik i port już nie był potrzebny, ale został?

    Szukałem w Internecie pod hasłami, które przyszły mi do głowy (port
    licznika ciepła, port ciepłomierza, itd.), ale nie mogę znaleźć niczego
    podobnego.

    --
    Zajączek przychodzi do drogerii:
    - Czy jest szampon?

  • 22. Data: 2024-03-13 19:19:16
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A gdzie ten licznik ciepła?
    > Gdzies po drugiej stronie, ze kabli nie widać?

    W piwnicy jest węzeł cieplny, tylko zamknięty. Obok jest jakieś
    pomieszczenie techniczne, które raz było otwarte. Zajrzałem, były tam
    jakieś urządzenia związane z ciepłem (manometry, termometry), ale sam
    węzeł jest obok.

    > Mnie by chyba ciekawość zmusiła do użycia srubokręta :-)

    Kusi :)

    --
    Skarbie, jestem w pracy. Jedzenie jest na kuchence, musisz tylko podpalić,
    gaz jest już odkręcony. Buziaki.

  • 23. Data: 2024-03-13 19:20:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z licznikiem w piwnicy ... wydaje mi się, ze nie ma duzych problemów.
    > Bardziej z tymi w mieszkaniach ... o ile są ..

    Tu nie ma. Za to wymienili ostatnio licznik energii elektrycznej na taki z
    PLC (Power Line Communication). Lampka PLC świeci, więc pewnie jakaś
    komunikacja jest, ale karteczka z informacją, że pan będzie chodził i
    odczytywał liczniki, pojawiła się jak co roku :)

    --
    Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

  • 24. Data: 2024-03-13 19:22:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Sugerujesz, że nie ma w PRLu bloków młodszych niż 20 lat? Liczniki z
    > takim odczytem montowano pod koniec lat 90, blok w moim przypadku
    > jest chyba z 98.

    Ten blok jest bardzo stary, chyba lata 50-te.

    Identyczne jak to moje?

    --
    Biblia uczy nas kochać.
    Kamasutra uczy jak.

  • 25. Data: 2024-03-13 19:36:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > Nie daje się tego wydłubać palcem ani kluczem. Ale środek wygląda jak
    > gniazdo na imbus (ewentualnie: inbus, ampul, różnie mówią). Może to
    > odkręcana zaślepka?
    > Czemu pytasz o gniazdo jack 3,5? Podrzejrzewasz, że to stare gniazdo do
    > odczytu ciepłomierza (jak ktoś w wątku niżej)?

    Tak. Znalazłem wątek na Elektrodzie i pasuje do Twojego przypadku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3508506.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2024-03-14 14:59:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Tak. Znalazłem wątek na Elektrodzie i pasuje do Twojego przypadku:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3508506.html

    No to tajemnica rozwiązana :) Tamto nie ma zaślepki, moje ma.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 27. Data: 2024-03-15 16:05:00
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Takie tajemnicze ustrojstwo na klatce mam.
    >
    > http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240305_194346.jpg
    > http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240305_194352.jpg

    Odpowiem sam sobie -- osoby, które mówiły, że tam jest jack 3,5, miały
    rację. Odkręciłem zaślepkę.

    http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240315_145655.jpg

    Czyli zagadka, która męczyła mnie od dwóch lat, rozwiązana :) Dzięki!

    --
    Dzwonek do drzwi, pani domu otwiera, a u progu znajomi:
    - Przyszło nam do głowy, żeby was odwiedzić...