  • 1. Data: 2010-12-10 18:59:59
    Temat: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

  • 2. Data: 2010-12-10 19:22:54
    Temat: Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    kurdebalans wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

    łącznik wysokonapięciowy. Najprawdopodobniej 500kV DC.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-12-10 19:25:47
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-12-10 19:59, kurdebalans pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

    To jest coś czego nie można rozłączać pod napięcie.
    Zapomniałem dokładnej nazwy.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-12-10 19:50:31
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    Tu jest pokazany podobny http://www.youtube.com/watch?v=7iPZaTU_Jjc

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-12-10 20:13:26
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Tu jest pokazany podobny http://www.youtube.com/watch?v=7iPZaTU_Jjc

    Jakieś 20 lat temu pierwszy raz przekładałem "wajhę" na rozdzielni 110kV
    :-/. To są tzw "odłączniki" w rozdzielniach WN. Służy głównie to temu, aby
    przy przypadkowym/nieporządanym załączeniu głównego wyłącznika linii nie
    poszedł prąd w sieć energetyczną lub lokalną. Takiego widowiska jak na
    filmie nie zaobserwowałem( raczej w górę wtedy nie patrzyłem hehe...), ale
    efekty dźwiękowe przy dociskaniu styku były ciekawe :-)
    Piotrek

  • 6. Data: 2010-12-10 20:22:58
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Dodam że stosowało się w tym układzie pneumatykę do napędu odłączników, ale
    co jakiś czas trzeba było sprawdzać ręcznie czy nie ma problemów z
    mechaniką, no i konserwować.

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-12-10 20:32:01
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:idttnl$li8$1@news.dialog.net.pl...
    > http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

    Odłącznik, przeznaczony do bezprądowego (jest napięcie prąd nie płynie)
    łączenia, w zwiazku z tym pozbawiony elementów służących gaszeniu łuku. Na
    tym filmie uruchomiony w stanie prądowym, stąd spektakularny efekt.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 9. Data: 2010-12-10 21:43:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    > łącznik wysokonapięciowy. Najprawdopodobniej 500kV DC.

    Bzyczało jak 60 Hz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-12-10 22:17:07
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:idttnl$li8$1@news.dialog.net.pl...
    > http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

    Tu jeszcze coś znlazlem. Ciekawe rozwiazanie mechaniczne.
    http://www.youtube.com/watch?v=_m7KbVjj7kc&feature=r
    elated
    X.x.