  • 1. Data: 2011-10-05 10:18:15
    Temat: Co to za tworzywo i czym skleić?
    Od: "t-1" <t...@0...pl>

    Witam,

    W malakserze Moulinex pojemnik roboczy jest wykonany z przezroczystego
    tworzywa. Niestety nie było odporne na upadek na podłogę.
    Ponieważ ja zatrzymałem się w wiedzy na etapie polistyrenu, nie mam pojęcia
    co to może być za tworzywo.
    Tym bardziej nie wiem, jaki klej byłby najlepszy aby skleić poprzeczne
    pęknięcie ok. 10cm. na boku pojemnika.

    t-1

  • 2. Data: 2011-10-05 19:30:43
    Temat: Re: Co to za tworzywo i czym skleić?
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > pojęcia co to może być za tworzywo.
    > Tym bardziej nie wiem, jaki klej byłby najlepszy aby skleić poprzeczne

    Nie ma żadnego opisu odnośnie materiału na tym elemencie? To dość mało
    prawdobodobne.

  • 3. Data: 2011-10-05 20:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 12:18:15 +0200, t-1 napisał(a):
> [...]
    > tworzywa. Niestety nie było odporne na upadek na podłogę.
    > Ponieważ ja zatrzymałem się w wiedzy na etapie polistyrenu, nie mam pojęcia

    Mozliwe ze i polistyren.
    Ale moze byc tez plexi (PMMA), poliweglan, jakies akryle.

    > Tym bardziej nie wiem, jaki klej byłby najlepszy aby skleić poprzeczne
    > pęknięcie ok. 10cm. na boku pojemnika.

    Doswiadczenie mi podpowiada ze zaden.
    Ale w takie szczeliny dobrze wnikaja cyjanoakrylowe (kropelka, superglue).

    Mozna jeszcze sprobowac zespawac goracym powietrzem.

    J.

  • 4. Data: 2011-10-14 12:05:40
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl>

    Witam

    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Doswiadczenie mi podpowiada ze zaden.
    > Ale w takie szczeliny dobrze wnikaja cyjanoakrylowe (kropelka, superglue).
    > Mozna jeszcze sprobowac zespawac goracym powietrzem.
    > J.

    Albo owinąć tkanina z włókna i nasaczyć żywicą.
    Przestanie byc przeźroczyste, ale będzie za to b. mocne. ;)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2011-10-14 12:42:38
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Albo owinąć tkanina z włókna i nasaczyć żywicą.
    > Przestanie byc przeźroczyste, ale będzie za to b. mocne. ;)

    i jedno i drugie niekoniecznie ;-)

    jedna warstwa płótna szklanego poniżej 90 g/m2 (+ epoksyd) powinna
    wystarczyć na jakiś czas, a przezroczyste będzie, choć oczywiście nie
    idealnie. No trzeba się będzie trochę pogimnastykować z dopasowywaniem,
    docinaniem i i nasycaniem, żeby w miarę estetycznie wyszło.
    Jednak póki nie wiadomo co to za tworzywo, trudno przewidywać jak dalece
    to wzmocnienie będzie trwałe. Zwłaszcza że chodzi o malakser, który z
    natury wibruje ;-) co prawdopodobnie doprowadzi do szybkiej delaminacji.
    Ale kto wie... zresztą zdaje się że wątkotwórcy nie chodziło o aż tak
    radykalne rozwiązania.

  • 6. Data: 2011-10-14 18:59:46
    Temat: Re: Co to za tworzywo i czym sklei??
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Albo owin?ae tkanina z w?ókna i nasaczyae ?ywic?.
    > Przestanie byc prze 1/4 roczyste, ale bedzie za to b. mocne. ;)

    Ja bym jeszcze dodatkowo okręcił siatką i obrzucił betonem :)

  • 7. Data: 2011-10-15 01:57:48
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > Ja bym jeszcze dodatkowo okrÄ&#65533;ciĹ&#65533; siatkÄ&#65533; i obrzuciĹ&#65533;
    betonem :)
    Kupą można jeszcze obsmarować. Widzę że tak jak ja kochasz rady dyletantów.
    Nie wie co za tworzywo a zna receptę na naprawienie.

  • 8. Data: 2011-10-15 02:00:48
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Sz. <m...@z...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > From: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Albo owinąć tkanina z włókna i nasaczyć żywicą.
    > Przestanie byc przeźroczyste, ale będzie za to b. mocne. ;)

    Na polipropylenie też? Wiesz że proponujesz rozwiązanie droższe niż nowy
    malakser.

  • 9. Data: 2011-10-17 08:26:47
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7apgf$24k$1@inews.gazeta.pl...

    > Na polipropylenie też? Wiesz że proponujesz rozwiązanie droższe niż nowy
    > malakser.

    Radzę zwrócić uwagę, że moja propozycja zakończona była: ";)"

    A czy droższe? W cenach się zbytnio nie orientuje, ale trochę żywicy i
    jakiejś tkaniny nie może dużo kosztować.
    Zawsze można oszczędzając wziąć tkaninę jutową i nasz stary malakser zyska
    nową, bardzo ciekawą szatę ;)
    Natomiast jeśli o tworzywo chodzi, to oczywiście trzeba zrobić próbę czy nie
    zajdzie reakcja z żywicą.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2011-10-17 11:29:48
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > A czy droższe? W cenach się zbytnio nie orientuje, ale trochę żywicy i
    > jakiejś tkaniny nie może dużo kosztować.

    ~0.2 m2 tkaniny szklanej (wliczając ścinki i próby) + 0.1 l epidianu
    6011 (wliczając j.w.) w cenach detalicznych wyjdzie jakieś 10 zł.

    > Zawsze można oszczędzając wziąć tkaninę jutową i nasz stary malakser zyska
    > nową, bardzo ciekawą szatę ;)

    biorąc pod uwagę ile żywicy wypije ta juta, to chyba niewielka
    oszczędność...

    > Natomiast jeśli o tworzywo chodzi, to oczywiście trzeba zrobić próbę czy nie
    > zajdzie reakcja z żywicą.

    raczej wręcz przeciwnie. Nie wiadomo czy się w ogóle przyklei. Bisfenol
    z epidianu może powierzchniowo w minimalnym stopniu nadgryzie polistyren
    czy plexi, ale tym mocniej laminat przylgnie. Natomiast luźno
    przyklajstrowany ani niczego nie wzmocni czy uszczelni, ani długo się
    nie utrzyma.

    Wątpliwości mam głownie co do pracochłonności takiego rozwiązania.
    Myślę, że lepiej poświęcić ten czas na poszukiwania w serwisach
    Moulinexa zamiennego pojemnika. Ale to oczywiście rzecz gustu.