  • 1. Data: 2011-10-04 18:16:20
    Temat: Co do konstrukcji nietypowych kół zębatych
    Od: Doker <b...@g...com>

    Cześć wszystkim,

    Potrzebuję zaprojektować układ (przynajmniej) dwóch kół zębatych o
    nieliniowym przełożeniu. Ma to być układ dwóch identycznych kół
    eliptycznych acentrycznych.
    Jakie narzędzie (program) możecie mi polecić? Który wspomaga
    konstrukcję takich kół? Zważcie, że nie mam łatwego dostępu do
    oprogramowania gdyż nie studiowałem mechaniki.

    Dla zasady, więcej o tych kołach.
    Mają być to dwa sprzężone koła osi obrotu umieszczonej nieco poza
    środkiem masy (co za tym idzie aby suma odległości od osi obrotu była
    stała, muszą być eliptyczne) tak aby wykres prędkości w zależności od
    fazy obrotu, był sinusoidalny (sin(alpha) + C, C >= 0.5) .

    Mniej więcej takie: http://www.gearshub.com/gifs/driving-gears.gif

    Pozdrawiam,
    Doker