  • 21. Data: 2020-04-14 13:22:23
    Temat: Re: Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    tego toughbooka zamieniły się w płynną gumę, jakby

    > Tylko wydłubać i dobrać coś innego. Nie ma innego wyjścia. Są do
    > dostania różne "nożki" sprzętowe, z tym, że nie wiem po czym tego
    > szukać. Stopki gumowe wyrzuca tylko parę na Allegro. Foot pads, rubber
    > feet na Alim wyrzuca już sporo.

    Nóżki gumowe, silikonowe, filcowe, korkowe i różne inne widywałem w
    którymś ze sklepów, typu Leroy czy Castorama.
    Ceny złotówkowe (znaczy: kilka zł. za paczkę), więc nie jest tak źle.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2020-04-15 11:55:50
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 8 Apr 2020 16:58:51 +0200
    is the real date, ąćęłńóśźż <...@...pl> has written something quite wise.
    But (s)he wasn`t the one.

    [ciach]
    ja na sprzęcie w podobnej konfiguracji mam postawiony odtwarzacz
    muzyki. ssd 32GB msata przez adapter do ide44pin działa OK, z jednym
    drobnym, mało uciążliwym "ale". Jakaś przyzwoita karta muzyczna na usb
    i jest całkiem dobrze. Toughbook ma dotykowy ekran, prawda? to będzie
    nawet jeszcze fajniej.

    Inna ciekawa opcja: MAME, panel z joystickami i przyciskami i duża
    dawka nostalgii dla tych, którym było dane szwendać się po salonach
    gier video w latach 80... eee, znaczy retro frajda dla dzieciaków :P

    Czy do czegokolwiek innego... może do nauki linuksa, w wersji
    tekstowej, ale to raczej się szybko znudzi. Odtwarzacz filmów? pewnie
    tak, ale do tego byle tablet sprawdzi się dziś lepiej. WWW? na styk,
    C2D potrafi się mocno dławić na dzisiejszych stronach.

    Ewentualnie jako laptop serwisowy np. w warsztacie samochodowym...

  • 23. Data: 2020-04-15 12:08:01
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 10 Apr 2020 14:38:58 +0200
    is the real date, Irokez <n...@w...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    [ciach]
    >Szkoda kasy na SSD itp bo kompletnie nic nie zyska a wtopi kupę kasy.

    Zależy.
    Adapter msata-ide ok. 20 z przesyłką.
    SSD msata 32gb, z demontażu - 30-40 z przesyłką.
    Transfery ok. 40MB/s zapis i 75MB/s odczyt, praktycznie zerowy czas
    dostępu. Różnica jest odczuwalna, i to wyraźnie.
    Jeżeli ktoś potrzebuje komputera stricte użytkowego, na którym będzie
    stały zestaw programów i niewielki "obrót" danymi, widzę sens.
    Przykłady: kiosk, MAME, sieciowy odtwarzacz muzyki, laptop serwisowy,
    komputer sterujący maszyną.

  • 24. Data: 2020-04-15 14:17:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ostatnio używałem go stacjonarnie do jednego programu informacji prawnej, i mobilnie
    do nawigacji, gdzie w obydwu przypadkach ekran
    4:3 15'' 1600x1200 IPS dobrze się sprawdzał (przy nim 15'' 1920x1200 to znaczek
    pocztowy, odpowiednikiem jest dopiero 17''
    1920x1200).
    Ten program prawny był wymagający, bo ładowało się go z trzech DVD więc przy zaledwie
    2GB RAM sporo buforowania było (najszybszy
    wówczas IDE/PATA WD 320GB).
    Przedostatnio AutoCAD (znów z uwagi na ekran) wersja 2007 chodziła dobrze, nowsza z
    2012 już ciężkawo.
    Do muzyki nie bardzo, bo sporo prądu ciągnie i regularnie co jakiś czas się włącza
    wentylator (zero warkotu ale szum powietrza)
    który ma tylko dwa stany on/off.

    Mam super kartę Creative na PCMCIA, jej kolejna wersja USB to był ubogi krewny, nowe
    lapki nie mają PCMCIA.
    Strasznie szybko następuje moralne starzenie sprzętu (oczywiście zamierzone przez
    producentów).
    Trzymam go nadal w rezerwie do nawigacji, z biegiem lat nabrał zalety że jak spadnie
    i się rozwali to płacz będzie mniejszy, z tym
    że ten złośliwy Japończyk się nie rozwala ;-)

    -----

  • 25. Data: 2020-04-19 00:03:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@s...com> o...@4...com

    > Adapter msata-ide ok. 20 z przesyłką.
    > SSD msata 32gb, z demontażu - 30-40 z przesyłką.

    Przez 2 miesiące SMART za freeko na Allegro.
    Paczkomaty przepełnione, przesyłki śmigają
    szybko, jakby gołębiami pocztowymi...

    --